• hally

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Jo precis, städa får man nog av ändå =)
    Sen är källaren fräsch och där finns en "gillestuga" som vi ska få nytt golv i (står säljaren för), så vi får se om det blir ett sovrum eller bio-rum Åsså ska vi i framtiden göra ett relax-rum i källaren där vi ska ta ner bubbelbadet (som egentligen är alldeles för stort för nuvarande badrum). Så källaren går absolut utnyttja
    Men köket...jag vill ha ett nytt KÖK
    Farligt att köpa nåt, då vill man bara ha mer och mer

• hally

Felicia6: Ska ni ta med Jesper till Thailand eller blir han hemma?

• hally

Gomorron allihopa!

Ang. utseende på jobbet så är jag lite kluven faktiskt. Tycker att man ska få ha vilken hårfärg och frisyr man vill, dock bör man kanske ha lite regler på vissa jobb...tycker det känns lite snuskigt med såna som säljer mat och har stripigt hår i ansiktet tex...
    Piercingar i ansiktet och liknande tycker jag man kan ta ut när man jobbar, min dotter var rädd för vissa såna jättepiercade folk när hon var liten, de såg ut som monster i hennes värld...
    Jag tycker folk ska få se ut som de vill, jag tittar bort om jag tycker det ser hemskt ut (såna som opererar in grejjer under huden tex), men barnen...svårt det där...

Vad gör ni idag?

• hally

Här ska jobbas, design och kod idag.
    En paus blir det över en långlunch, ska springa på stan med syrran och fixa lite.

Någon som har bra tips på var man hittar såna lite tjockare strumpor utan halkpluttar till en liten parvel?
    Elias fryser om fötterna på dagis. Fastän han är betydligt rundare än sin syster har han visst samma jobbiga händer och fötter som envisas med att vara kalla =/

• hally

Felicia6: Försök att inte oroa dej! Tänk på allt kul och allt skönt ni kommer ha istället
    Kläder gör väl inte så mycket om ni inte får med allt, det är väl billigt att köpa där?
    Det kommer gå så bra, lycka till och ha en skön resa!

bcsvensk: Jag vet inte vilket hus du menar, men det vi köpt måste man åka in en bit antingen vid macken eller nästa korsning. Det är några hus mellan till ICA Bor du där?

madigan: Vill han inte ha mobilen eller glömmer han den? Jag har aldrig träffat en 12-åring inte VILL ha en mobil Han slipper ju strålningen iallafall!

• hally

Felicia6: Trevlig resa!! Hoppas allt går bra! Känner ett gäng till som förmodligen åker med samma plan till Thailand

Peda: Är det du som inte kan sova eller? Hänger inte riktigt med...

pissypopi: Grattis! Va kul att ni får huset nu Själv är det overkligt långt borta innan vi får tillträde...

Jag är så nervös! Tänk om vi inte får vår br såld nu då =/ Verkar ju ha blivit totalvändning på alla husförsäljningar och går trögt som tusan

• hally

Peda: Ajdå...va jobbigt för dej! Mår du illa eller kan du bara inte sova? Hoppas det blir bättre snart!
    När jag hade det som jobbigast under graviditeten tänkte jag på hur det skulle komma att vara samma tid om ett år, eller om ett halvår, bara den enkla positiva tanken gjorde det genast mer uthärdligt Men å andra sidan hade jag inga större problem med att sova annat än att det var otympligt att vända sej i sängen.
    Jättejobbigt att inte få sova...krya på dej eller vad man ska säga!

• hally

madigan: Vad är det som kostar 25000 att flytta?

Vi har inte heller pengar i handen till kontantinsats, det får man ju låna till också.
    Vi hade drömmar om ett stooooort hus med stora rum, men jag vet inte...har bekanta som bor så och nog känns det som att en hel del ytor inte kommer till användning speciellt ofta. Nadja vill ju stänga in sej på rummet med sina kompisar och vistas inte utanför mer än för att fika i köket isåfall =) Nu kommer barnen få varsitt stort rum och det känns nästan mest värt, men resten är inte speciellt stort. Tror det beror mycket på planlösningen hur det känns också, inte bara på storleken =) Vi har öppet mellan kök-matrum-vardagsrum, egentligen hela entreplan är som ett stort rum förutom badrummet.
    Sen tycker jag att det är himla skönt att ha det uppdelat på tre våningar så måste man inte ha tipptopp överallt jämt

• hally

Ja, det är i södern all skit kommer in Alla smittor och hemskheter...åsså kryper dom norrut...

Här pratas det kött ser jag som just stått och paketerat älgkött i en oändlighet
    Känner mej väldigt lyckligt lottat som får tillgång till älgkött, man vet varifrån det kommer (syrrans gård i år, hennes man sköt 2 älgkalvar bakom ladan i lördags ). Senaste 2 åren har vi klarat oss nästan året runt med älgfärsen.

Tänk om alla slutade köpa t.ex. kyckling, så skulle ju alla stackars kycklingar avlivas helt i onödan...någon måste ju förbarma sej och äta upp dom då eller hur?

• hally

Här kommer en 4:a bli till salu alldeles snart...eller den är det väl redan men annonsen har inte kommit ut än.
    Ligger på Kvistgatan (södra A-torp), bara några meter till skogen och elljusspår, nära skola, dagis bakom garaget, affär, VC & apotek, Coop mm. 2 bussar/h in till stan (annars gångavstånd om man har 20min på sej).

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~