• hally

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

maritmedm skrev 2008-02-04 08:46:58 följande:
    Den glada lilla skiten visst var han din? Han var ju så mysig och hemskt social och helt orädd för mig. Annars brukar små barn alltid börja gråta då de ser mig Jo jag förstod att det var du men jag gjorde ingen större insats att presentera mig, var på tok för trött och virrig
    Jo, Elias, han är antingen jätte-glad eller jätte-arg, vill hemskt gärna prata med alla han ser och helst rakt upp i ansiktet, kan ju lätt uppfattas som närgången
    Och allt är hans..." MIIIIINA!!!"
    C berättade ju att Lucas är upp över öronen förälskad i en ny tjej på dagis, så det är alltså din tjeja då Hur gammal är hon nu?
  • hally

Peda: Jag har ju som dubbelt rosa nu fast jag har en tjej och en kille.
    Nadja gillar rosa och även Elias han vill gärna ha rosa -> han vill gärna ha lika som storasyster Finns snygga rosa killkläder också, kanske dags att uppdatera storebrors garderob? Innan lillasyster blir så stor att hon vill ha blå tröjor med robotar eller traktorer på -> lika som storebror

• hally
    maritmedm skrev 2008-02-04 12:43:02 följande:
    Hehe, jo det märkte jag men jag lyckades få han att leta efter en annan leksak på kalaset då en annan kille tog bilen han haft. Sen kom han tillbaka med tåget som jag bad han leta efter och var hur glad som helst Ja det är väl Mirjam det, hon blir 5 nu i april. Hon pratar bara om Lucas då vi är hemma. Det är det enda som kommer ur hennes mun, vad hon och Lucas gjort på dagis Har varit jobbit för henne att inte träffa honom på en vecka då hon varit hemma sjuk, men idag jublade hon över att fara på dagis och träffa Lucas Hon ska till sin pappa sen idag så måste ringa henne ikväll och fråga hur dan varit
    Ja som tur är går det rätt lätt att avleda han än så länge! Han är ju så totalt olik storasyster, han gapar och skriker hela tiden, men han är ju pojk
    Det är kul när de hittar varandra som Miriam och Lucas gjort, fast man önskar ju att de skulle kunna leka med andra också så de inte blir så himla besvikna när den ena inte kommer en dag. Nadja hade så, fast hon var några år yngre, med en kille på dagis. De höll handen och sov tillsammans på dagis och gjorde allt med varandra. Men så började den killens kusintjej på dagiset och Nadja var jättelessen och utanför. Sen dess har hon haft många nära kompisar men ingen riktig bästis.
  • hally

Ja här är vi hemma sjuka fortfarande Har vart hemma en vecka nu och det känns inte ens bättre, snuva och hosta och ont i kroppen. Hemskt virus det här. Barnen börjar vara hyffsat less på det lilla vi har med oss här i lgh.
    Och sol är det ute, måste nästan ut fastän vi är sjuka!

• hally

Va hemskt!
    Inte lätt att övertyga föräldrarna nu att det inte är farligt att köra skoter, det händer ju olycka på olycka =/

Vad har ni för soffor? Vi ska köpa en ny soffa och jag har problem att hitta en som är både snygg och skön. Tips?

• hally

Aha det är dom omklädningsbara va? Eller det kanske alla ikeas soffor är...
    Skulle vilja ha i skinn iallafall och slät...men det verkar som att man måste välja mellan oskön/snygg eller skön/bullig soffa?

• hally

Pumpkin skrev 2008-02-11 15:21:19 följande:

Om du vill ha i skinn så rekommenderar jag IKEAs Kramfors - världens skönaste OCH snyggaste soffa!
    Jaha så den är skön? Tack för tipset!
    Har vart på Ersmarks möbler och tittat, vi bor ju alldeles granne med dem nu
    Hittade en såååå skön och snygg soffa som jag vill ha, men den var ju inte så billig...å andra sidan är det den första soffan vi köper öht och planerar att ha den (dem) ett bra tag. Måste höra sambons reaktion på priset

Felicia6: Varför måste du äta pulver-diet? Min kompis fick äta som vanligt fram till op, är det olika på olika op-platser eller?
  • hally

Pumpkin: Precis. Vill du övertyga min sambo också?
    Det är en piquattro, jättefin, fast vi ska ha 2...hrm...2 3:or eller 2 2,5:or, skiljer inte så mycket i pris. 2,5 tycker jag är snyggare med bredare sittdynor men man rymms ju inte lika många...
    Vad tror ni? Rummet är 4,16 i kvadrat. 3-soffan är 2,18 och 2,5-soffan är 1,86. Vill ha 2 lika soffor =)

• hally

Nadja är i skolan idag får se hur det går, men resten av oss är fortfarande hemma. Åh va less vi är allihopa! Undrar om jag har nåt jobb kvar när jag väl kommer tillbaka =/

Är det någon här som målat ett paneltak?

• hally

kobra: Ja vi har funderat på det, men då måste man väl täcka allt annat väldigt noga va? Det dammar en hel del som det ser ut när de gör det på TV
    Fast så mycket träpanel som är i huset så känns det som man skulle ta en sån spruta och bara köra hela huset

Vill absolut ha blankvitt tak, det är hall och kök som är panel på entréplan. Känns som att det kommer bli as-jobbigt att måla och så måste man väl ta flera varv också.

• hally

kobra: Oh det är ju snart klart! Flyttar ni in nästa vecka då? Ser gigantiskt ut, hur stort blir det? Vårt hus är väl typ halva...

maritmedm: OK...det lät enkelt och bra Är det nåt som en amatör kan göra eller får man hyra din svärfar?

• hally

kobra: Blir säkert ett underbart hus! Börjar fundera lite vad vi riktigt gjort som köpt ett för litet hus, men vi ska nog rymmas =) Bara man bor ett tag så upptäcker man ju vad som går att göra på bra sätt.

maritmedm: OK, får försöka ta oss till en färgaffär och fråga efter hur vi ska göra...vet du var man kan hyra såna dära grejjer?

• hally

Peda: Hon är jättesöt eran lilla tjej Och storebror också förstås

Tänk om detta virus inte försvinner?! Känns inte ens bättre och det har gått 2 veckor! SÅ less på snor och hosta och svårt att få i barnen mat och bläääääääääää...så, nu känns det bättre

• hally

maritmedm: Ja fast jag tycker på ett sätt det är bra att det inte skriver ut penicillin hursomhelst längre.
    Mot virus hjälper det ju inte så det är ingen idé.
    Elias hade en lätt öroninflammation före jul men fick inget penicillin, vilket han fått året innan för samma sak. Det gick över om än lite långsammare.

Så jag är med på detta, hellre att det hjälper mot värre saker än att det ska småätas mot alla små inflammationer och infektioner.

Men jag håller ändå med, man vill ju att barnen ska bli friska så fort som möjligt ändå!

Peda: Har du vart och hälsat på MonaLisa då?

• hally

GRATTIS Bummelumman till sonen! Hoppas allt går bra

Felicia6: Aha, då förstår jag. Jo min kompis hade op i Lycksele så det är väl därför då Jag tror jag går över till flytande föda också, känner ingen smak just och har ont i halsen för jämnan så det känns lockande just nu.

Snart får vi vårt hus!! Kan inte tro det...VÅRT hus
    Fast det är ju så fasligt mycket man vill fixa och helst allt direkt
    Idag är vi alla på jobb/skola/dagis igen, får se hur det går. Känner mej inte speciellt pigg och fräsch men man kan ju inte ligga hemma hur länge som helst...

Vad gör ni alla idag?

• hally

Hehe...ja det är ju mestadels bankens hus förstås

• hally

maritmedm skrev 2008-02-20 07:29:06 följande:

Lillhjärtat04: Förlåt att jag inte kom igår, hade så jäkla ont i ryggen då jag kom hem från jobbet så kunde inte ta mig nånstans
    Aj, vad har du för ett jobb? Hoppas det går över snabbt!

Känns lite tungt nu, har ont i halsen IGEN och nu är det verkligen inte tid att vara sjuk mer. Dessutom påstår FK att de ska sänka min SGI väldigt drastiskt *muttrar* Varför ska man alltid måsta hålla på att tjafsa med sånt här??
  • hally

Det undrar jag också varför de ska sänka den och inte var det lite heller, mer än hälften! Har ju haft lite knöliga arbetstider men inte alls så farligt. Har man timjobb och är anmäld som arbetssökande parallellt så ska de ju inte sänka.
    Det hela började när jag i december jobbade heltid, fast fortfarande timanställd och anmäld som arbetssökande och hemma med VAB. Hamnade i ett stickprov och har fortfarande inte fått pengar. Det blev för krångligt för FK så...ja *suck* Men nu fick jag ett direktnummer till handläggaren äntligen så nu ska jag försöka reda upp soppan.

Ja halkan är inte rolig, den är nog skyldig till mer än man anar! Jag halkar omkring hela vintrarna, måste nog ge med mej och köpa såna snygga broddar till skorna

• hally

Ja det känns som liten vits att ha snygga skor på sej om man ändå ska ha såna där fula broddar på

Ja nu fick jag tag på en handläggare som naturligtvis inte egentligen har hand om mitt ärende (finns det någon som egentligen har det?!?!!) och vet ni vad hon säger?!
    "Ja, jag förstod ju att det blev fel egentligen."
    Eh...ja just det. Så dom skickar ut såna brev bara för att få arga reaktioner eller?! Haha, till slut måste man ju skratta åt eländet
    Så nu är det väl påbörjat ett försök till att fixa det rätt iallafall. Men jag ropar inte hej ännu eftersom jag nu börjat på ett nytt jobb igen i januari. Men hon skulle då skynda på hela min kö eftersom jag redan fått vänta länge. Jag har 5 (!) ärenden som inte ens var påbörjade ännu. Undrar vad det är allt för nåt. 4 av de 5 ärendena är väl "Skicka tillbaka blanketterna som är omöjliga för kunderna att fylla i rätt".
    Ursäkta, jag blev visst en aningens upprörd, men jag har inte TID med sånt här himla tjafs! Sånt här ska fungera utan man ska måsta sitta i telefon 2 timmar varje gång man skickar in nåt.

Eller hur?!
    Nu känns det bättre o nu är det FIKA, tack för mej!

• hally

Ska kanske tillägga då att jag tycker det har fungerat skit-bra med FK i alla år ända tills nu i höstas. Så egentligen har jag nog haft väldigt tur Men de verkar gilla att små-skrämmas emellanåt.

Är det någon här som fått halsmandlarna ( eller vad de nu heter de där knölarna som sväller och gör ont i halsen ) bortopererade?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~