• hally

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

bendito skrev 2008-01-03 14:50:36 följande:
    Hally: Skit snyggt!!!Vet inte vad det var för dagis, dom hade nån typ av nödlösning tills sommaren då vi skulle på plats i ersmark Vi skulle höra av oss då vi var installerade i Ersmark och få komma och titta men där var vi tydligen garanterad plats. Det var Pär som pratade med en tjej i morse så jag har dålig koll
    Jaha men då är det kanske på det dom öpnnar nu då, en typ "sluss" som finns lika här på A-torp där akut-behovs-barnen får gå tills de får plats på annat dagis.
    Där vill vi inte ha plats Då får vår pojk gå kvar på sitt nuvarande så länge istället. Känns jobbigt att flytta han flera ggr i den här åldern...
  • hally
    bendito skrev 2008-01-03 14:50:36 följande:
    Hally: Skit snyggt!!!Vet inte vad det var för dagis, dom hade nån typ av nödlösning tills sommaren då vi skulle på plats i ersmark Vi skulle höra av oss då vi var installerade i Ersmark och få komma och titta men där var vi tydligen garanterad plats. Det var Pär som pratade med en tjej i morse så jag har dålig koll
    Tack

Jaha men då är det kanske på det dom öpnnar nu då, en typ "sluss" som finns lika här på A-torp där akut-behovs-barnen får gå tills de får plats på annat dagis.
    Där vill vi inte ha plats Då får vår pojk gå kvar på sitt nuvarande så länge istället. Känns jobbigt att flytta han flera ggr i den här åldern...
  • hally
    Felicia6 skrev 2008-01-03 23:10:54 följande:
    Wiiiieeeee Jag ska till gällivare på möte med kirurgen den 17e januari. Nu är det inte länge kvar innan jag är opererad o börjar mitt nya liv
    Va kul! Lycka till nu
    Har en kompis som genomgått operationen för 1 år sen och himmel vilken skillnad! Hon är så mycket piggare än innan Och knappt hälften så stor.
  • hally
    Annamus skrev 2008-01-05 11:29:50 följande:
    Hally: Jag har frågat tidigare säkert men e lite förvirrad. Vart är det ni har köpt hus? I Kåge förstår jag, men vilket område? Nu sitter jag ju och ska söka dagisplats till sonen jag med, känns lite fel när han ska gå så pass kort tid, men samtidigt KAN jag damnit inte pendla in till stan för dagis och dessutom vill jag han ska snabbt lära känna nå barn ju! Vet du eller någon annan för den delen vart barnen går i Förskoleklass i Kåge? Finns det bara ett ställe eller flera?
    Vårt hus ligger i det området mellan Hamngatan (/Storgatan) och Gamla Kågevägen. En av våra närmsta grannar är en kusin till mej och de har sina barn på dagiset Hemgården och trivs jättebra. Vi har sökt i första hand där och Norrgården som ligger bredvid varandra vid Hemgårdsgatan. De övriga dagisen vet jag inget om men det verkar som att de ligger på andra sidan ersmarksvägen. Var är det ni ska flytta nu?

Förskoleklasserna är vid skolan men vad jag hört så är det visst som en egen avdelning.
    Här på Tuböle är förskoleklasserna utspridda tillsammans med varsin 1:a och 2:a. Nu ska jag inte säga nåt om hur det är i Kåge för jag vet inte så mycket än, men jag tycker det har fungerat himla bra här att ha F-2 (förskoleklass-1:a-2:a) tillsammans.
  • hally

Annamus: Tack för tipset om dagmamman, vi funderar på om vi ska söka plats hos en sån =) En jobbarkompis har också dagmamma i Kåge till sitt barn och de trivs mycket bra.

Jag tycker inte om att ha ute annons på sitt hem. Känns som att man hänger ut sitt liv på torget typ...

• hally

maltazar: Jag brukar använda vanlig ugnsrengöring typ Mr Muscle Ugn. Inte så roligt, luktar starkt och är frätande men jag brukar ta det när barnen är borta iallafall.

Vad gör ni idag allihopa?

• hally

Jaha, ursäkta det var visst Peda som undrade om ugnen

• hally

Annamus: 17 februari är ett fint datum, fina namnsdags-namn då
    Ska hon få nåt mer namn?

• hally

Hoppas det går bra Mammasknodd, så han vänder dygnet rätt nu!

Vi har troligtvis fått vår br såld vilket är jätteskönt , men haken är att vi måste vara ute till 1 februari och bo tillfälligt nånstans tills vi får huset...vi som skulle ha så gott om tid att flytta och nu måste vi ut i panik och dessutom hitta nånstans att bo

Annamus: Finns det lediga lgh i Kåge, vet du nåt om det?

• hally

Oj vilken respons, tack för att ni bryr er!

Nä skebo är inget vi räknat med då vi vet att det är kö-tid och svårt att få lgh...
    Vi har ju en kris-backup men det är ett sommarhus en bra bit utanför stan och dessutom söderut så det blir liksom åt fel håll. Känns inte så kul men vi vet ju att det finns iallafall.

Vi får tillträde till huset i mitten av mars, men jag ska ringa och höra om de kan tänka sej tidigarelägga och ev om vi kan få tillgång till nåt förråd eller så tidigare.

Hur får man tag på lgh i Ersmark, det är inte skebo eller?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~