• hally

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Lofia skrev 2008-01-16 13:12:48 följande:
    Hally: Har sett fina br-radhus där, är det ett sådant ni bor i? Är det långt till sjukhuset eller går det att cykla? Jag är kommer väl antagligen att jobba där när min mammaledighet är över. Hur är det med dagis, finns det i närheten?
    Ja vi bor i ett sånt fast vi har precis sålt det. Finns ett ute på hemnet också.

Det är ju inte närmast till sjukhuset men det går absolut att cykla dit =) Ända fram till centrum finns ju fina cykelvägar.

Dagis finns flera på A-torp men det är kö så sök i tid! Långa dagisköer öht i stan samt närliggande orter tror jag. Vi bor på "nya" Kvistgatan och här finns ett dagis mitt i omr, men våra har gått på Nallebjörnen en bit bort. Jättebra dagis!
  • hally

Nja, jag vill inte trampa dej på tårna Felicia6, men när jag bodde på din gata och jobbade på klockarhöjden som ligger en bra bit bortanför lasarettet tog det mej 30 min att cykla

Lasarettet ligger just ovanför centrum.

Beror väl iofs på cykel-tempo men jag trampade ju inte allt jag hade

Felicia6: Var i Thailand är ni brukar vara, eller har ni vart på olika ställen? Du får gärna, om du orkar, skriva och berätta vad du tycker om olika ställen ifall du har vart på flera

• hally

Jo Norrböle är fint, där finns ju blandat villor och lgh, beror på vad ni tänkt er för boende Lofia?
    Ang. Sjungande så har jag bott i området Dirigent/Orkestervägen och där är blandat brf och hyres(skebo) och där kan vara lite stökigt, men större delen av Sjungande är villor och där är lugnt och fint. Min svärmor bor i radhusvilla på sjungande och det är barnvänligt och bra

Felicia6: Nja, jag vet inte om det blir Thailand, men det blir först efter sommaren vi kollar på resor iaf, först ska vi flytta in i huset och fixa en del. Jag vill gärna åka till ett icke så turist-tätt område

• hally

Annamus: Nu är ju inte alla radhuslgh på A-torp likadana heller =)
    Innan bodde vi på Bladgatan i ett sånt vinkelhus och där gick det kwh! Tror vi hade en förbrukning på 19 000 kwh på 2 pers.
    Det var en 3:a på ca 80kvm tror jag.
    På nya Kvist där vi bor nu (i en vecka till) har vi en förbrukning på 12 000 kwh på 4 pers och 103 kvm. Det är inte alls farligt, ganska lite.

Svårt att prata i pengar då elen kostar olika och man kanske har helt olika avtal --> ett litet tips

• hally

Då måste vi ju ha ett av de bättre isolerade husen på A-torp då Vi har börs-pris på elen, nu i vinter har det vart dyrare men i somras hade vi tok-billigt el-pris. I somras betalade vi 400kr/mån för el, nu senaste månaderna har det legat på ca 1100/mån. Vatten&avlopp betalar vi ca 150kr/mån för. Vi kör diskmaskin och tvättmaskin för fullt. Vi har också gamla sunkiga el-radiatorer men så är det också värmeväxlare i de här husen. Vi satte igång radiatorerna i november första ggn den här vintern. Och sen så bor vi inte på gaveln, där blir behövs väl lite mer uppvärmning då man inte kan sno av grannarna

• hally

Och Grattis Felicia, vad bra att det närmar sej!

• hally
    maritmedm skrev 2008-01-18 08:22:11 följande:
    Vart bor ni?
    På nya Kvistgatan. Var bor ni?
  • hally
    maritmedm skrev 2008-01-18 09:04:47 följande:
    Vi bor på gamla, var och tittade på en på nya men tycker de är mysigare på gamla + att de e lite billigare. Sen så var den vi bor i nu mkt fräschare oxå
    OK Det är nog hemskt olika på vilken man får tag på för tillfället
    Bor ni en femma då eller?
    Var själv och tittade på en 4:a på gamla men den kändes jättetrång på övre plan tycker jag. Kan ju ha spelat in att den var mörkt inredd och rätt gammal också. Det är ju så tyvärr, ibland kan man inte bortse från inredningen =/ Och läget på lgh förstås!
    Men femmorna där är ju stora.

Ja, hursomhelst flyttar vi ju om en vecka och ska bo 4 pers i en 2:a i Ersmark...hrm...längtar till i mars!
  • hally
    madigan skrev 2008-01-18 09:05:16 följande:
    ingen som vill svara på min fråga?
    Jag har ingen aning tyvärr, men jag skulle nog passa mej för att komma med krav när jag väl fått ett jobb. Det är ju bara jag det, har aldrig fått fast jobb.
  • hally
    maritmedm skrev 2008-01-18 09:50:54 följande:
    Jaha, ni ska dra er till ersmark. Är det de röda husen ovanför skolan?Vi har en 4:a, gavel med riktigt stor gård!!! Vi satsar på ljusa färger för att få övervåningen större. Sen är vi ju bara två som bor där varannan vecka så känns ganska stort iaf.
    Nja det är på andra sidan vägen från de röda, tegelhus är det, vi ska på i en 2:a på 2:a vån, ensamma i trappuppgången blir vi =) Bor en i trappuppg. bredvid. Lär inte vara svårt att få tvättid iallafall
    Låter som ni hittat ett fint läge och lgh att bo i Det jag tycker är bra med den vi bor i är att nedervåningen är större så det finns ett stort sovrum (vårt lekrum) nere också. Men nu måste jag lämna den fina lgh

Vi bodde på Bladgatan innan i ett vinkelhus och det var så prefekt när Nadja var liten, man kunde ha dörren öppen på sommaren och hon kunde springa/tulta som hon ville. Hade staket och grindar. Åsså garagelängor på sidorna istället för andras husväggar så det kändes inte så instängt fastän det var totalt insynsskyddat.
    Jag gillar södra A-torp!
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~