• hally

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu vill inte jag skrämma någon, men ofta är det ju i hyres (det stora bolaget)-områdena i stan som det ibland blir lite stökigt och dåliga rykten...pga att nästan vem som helst kan hyra bostad där. Får jag en massa arga påhopp nu?

Vi bor på södra A-torp, vilket omfattar Blad- och Kvistgatan(bostadsrätter)...kanske Trädgränd (blandat br och hyres) också? Vi har bott på alla 3 gatorna och alla var bra, men det är klart att det blir en annan känsla i bostadsrättområdena än hyres. Blad och Kvist är jättebra, bor mest äldre och barnfamiljer.

Ska nu flytta till hus i Kåge. Där finns ju också hyresrätter och bostadsrätter =) Ersmark och Kåge sitter ju i princip ihop. Har släkt som bott i Ersmark och Kusmark och där är jättefint också!
    Det är mest beroende på trafiken i stan hur lång tid det tar att köra till Kåge. Har kört på 5 min från Solbacken (norr).
    Körde på 10 min när det var lite trafik och grönt genom hela stan från A-torp (söder).

• hally

Måste säga att jag såg fler "skummisar" på Sjungande när jag bodde där i en hyreslgh, än vad jag sett här på A-torp =) Å andra sidan var man kanske en "skummis" själv då, det var under gymnasietiden så man var väl inte nykter varje dag
    Men som sagt, det är väl i perioder på alla ställen så det beror väl lite på när man bor var

Får jag gnälla lite? Jag är sjuuuuuk...har vart sjuk i en vecka och det är inte ens på bättringsväg!
    Tack, nu har jag gnällt klart

Vad gör ni idag?

• hally

lilun: Grattis! Det är ett jättefint område ni flyttar till! =)

• hally

Hrm...vi har kommit fram till att vi nog bör måla vardagsrummet...känns inte så kul när man ska flytta. Men har man inte fått tummen ur innan så får man väl skylla sej själv

• hally

Nej, den är inte förstörd, men du har kanske sett den, gul är den. Och hallen är omtapetserad röd.
    Hmm...jul i hallen och påsk i vardagsrummet, yummie
    Åsså en bård i höstfärger längst upp *ryser av bårder*
    Det passar inte in med övriga huset.

Om ni var på jakt efter en br, och kom hit...så skulle ni absolut tänka "hur KAN de ha såna här färger??"
    Det gör jag! Varje dag!

• hally

Ja jag tror det, då känns det mer som att kök-hall-vardagsrum hör ihop =) Nu är köket och hallen fina och vardagsrummet ser ut som farmors
    Får ta och köra iväg en massa gamla grejjer och fräscha till. Fast soffan vetetusan om vi köper en ny innan, så blir den väl ful i flytten =/ Det är ett dilemma, för vår nuvarande är INTE snygg...

• hally

Nä vi har inte lagt ut den än.
    Soffan är rätt stor, hörnsoffa så den är liksom svår att dölja =)
    Även svår att inte ta med på foton, då stora delar av rummet ÄR soffan

Jo vi ska rensa bort massor, och försöka fälla ner toalocket.

kobra: Ni sålde via mäklare eller?

• hally

Förresten vad gör folk av alla sina grejjor på visningarna??
    Vi har varit på massor med husvisningar och det är så renplockat från prylar...fattar inte var folk gör av det?!?

• hally

jo vi testar med privat, tror du det blir svårt?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~