• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-18 00:10:09 följande:

Micke skrev 2007-12-17 19:41:28 följande:
    Nej det var inget försök att förstå hur jag menar. Enbart ett sätt och förstöra diskussionen.
    Blir så när du inte klarar av att svara på frågorna du får. Då får man gissa vad du vill få fram.

Men berätta nu hur du hade tänkt dig att en befolkningsminskning skulle fungera, utan det blev en katastrof för ekonomin?
    Att privatisera äldrevården och köpa en katt åt de gamla är nog inte lösning på problemet, hur mkt du än vill tro det.
  • Åke Vilse

Jag skulle gärna vilja se lite statistik på hur stor del av den totala befolkningen i detta land som är arbetslös, sjukskriven, sjukpenionär eller vanlig pensionär. Bidragstagare -ej studenter med CSN.
    Är dessa i majoritet?

Kan någon hjälpa mig?

Fattig är inte den som har lite, utan den som aldrig kan få nog
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-18 08:03:21 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 00:10:09 följande:Blir så när du inte klarar av att svara på frågorna du får. Då får man gissa vad du vill få fram. Men berätta nu hur du hade tänkt dig att en befolkningsminskning skulle fungera, utan det blev en katastrof för ekonomin?
    Det går utmärkt och kommer att hända, för jag tror inte du heller tror att det går och öka befolkningen på det sätt som vi gjort (tänker mest på omvärlden).
    Det är en myt att det måste finnas folk för att ta hand om de gamla.
    Vi överkonsumerar en hel del, samt att teknik m.m. bara blir bättre. Skulle det knipa i äldrevården så får man strypa lite av den överdrivna konsumtion och överföra mer folk till äldrevården om det är detta som oroar dig. Du kan inte direkt påstå att folk svälter idag.. (sverige alltså)
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-18 09:59:14 följande:

Micke skrev 2007-12-18 08:03:21 följande:
    Det går utmärkt och kommer att hända, för jag tror inte du heller tror att det går och öka befolkningen på det sätt som vi gjort (tänker mest på omvärlden).Det är en myt att det måste finnas folk för att ta hand om de gamla. Vi överkonsumerar en hel del, samt att teknik m.m. bara blir bättre. Skulle det knipa i äldrevården så får man strypa lite av den överdrivna konsumtion och överföra mer folk till äldrevården om det är detta som oroar dig. Du kan inte direkt påstå att folk svälter idag.. (sverige alltså)
    Handlar inte om att rent fysiskt ta hand om äldre, utan att att ekonomiskt få ihop att en liten andel personer ska försörja resten.

Om du inte anser det vara något problem så ser du heller inga problem med ett högt bidragsberoende och en hög arbetslöshet. Samma sak. Ett fåtal tvingas försörja resten.
  • Sundance76

Mycket bra sagt danstina.

danstina skrev 2007-12-18 00:12:10 följande:
    Har enbart läst TS och tycker prcis tvärt om. Alliansen är mycket bra för Sverige och för dess befolkning, både för de som är friska och kan arbeta och för de som är sjuka och behöver hjälp. Den enda grupp som alliansen inte är bra för är för de som är friska och som kan arbeta men som inte vill utan som hellre lever på bidrag de inte har rätt till.
  • Alexiaa
    danstina skrev 2007-12-18 00:12:10 följande:
    Har enbart läst TS och tycker prcis tvärt om. Alliansen är mycket bra för Sverige och för dess befolkning, både för de som är friska och kan arbeta och för de som är sjuka och behöver hjälp. Den enda grupp som alliansen inte är bra för är för de som är friska och som kan arbeta men som inte vill utan som hellre lever på bidrag de inte har rätt till.
    På vilket sätt är alliansen bra för sjuka?
  • Sundance76

Vad menas med sjuka?

Jag anser (och jag har för mig att det är åt det hållet Alliansen också går åt) att om man varit lågtidssjukskriven länge så är det inte rätt att sjukpensionera personen ifråga utan bättre att försöka skola om dem. Det är fel att vara sjukpensionär från att man är 25 år (jag vet att det finns fall där det tyvärr inte finns så mycket att göra) istället för att omskola sig till något annat. Det borde kännas bättre för den personen att han/hon kan arbeta med något än att bara "gå hemma".

• Alexiaa
    Sundance76 skrev 2007-12-18 10:45:12 följande:
    Vad menas med sjuka?Jag anser (och jag har för mig att det är åt det hållet Alliansen också går åt) att om man varit lågtidssjukskriven länge så är det inte rätt att sjukpensionera personen ifråga utan bättre att försöka skola om dem. Det är fel att vara sjukpensionär från att man är 25 år (jag vet att det finns fall där det tyvärr inte finns så mycket att göra) istället för att omskola sig till något annat. Det borde kännas bättre för den personen att han/hon kan arbeta med något än att bara "gå hemma".
    Jo, men de finns de som är 50 år gammal och sjukpensionär och absolut inte kan komma ut i arbetslivet igen.
    De finns faktiskt de som är sjuka, och vill jobba men inte kan!
    Då bör man inte sabba för dem och sänka deras ersättning...så bra för sjuka är inte alliansen.
    För min egen del kan ajg säga att jag bryr mig inte om hur sverige styrs ekonomiskt, men tänker just på de som är mer utsatt.
  • Åke Vilse

Alexxia:

Men hur många procent är utsatta?
    Hur många är det som verkligen får ett rent h-vete rent ut sagt? Hur många är det som absolut inte kan spara in en enda krona av sina utgifter utan bor och lever redan så snålt det bara går?
    De som lämnat storstan och bosatt sig på mindre orter med billigare hyror? De som handlar mat med utgånget datum? De som äter på stadsmissionen? Osv. Hur många är det?

Jag vet flera "sjukpensionärer" gamla som unga som bor i villa och orkar med att sköta hus och trädgård. Är det en mänsklig rättighet att som sjuk ha råd med stor villa när många heltidsarbetande småbarnsfamiljer inte har det?

Fattig är inte den som har lite, utan den som aldrig kan få nog
  • Alexiaa

Åke Vilse skrev 2007-12-18 10:54:37 följande:

Alexxia:Men hur många procent är utsatta?Hur många är det som verkligen får ett rent h-vete rent ut sagt? Hur många är det som absolut inte kan spara in en enda krona av sina utgifter utan bor och lever redan så snålt det bara går?De som lämnat storstan och bosatt sig på mindre orter med billigare hyror? De som handlar mat med utgånget datum? De som äter på stadsmissionen? Osv. Hur många är det?Jag vet flera "sjukpensionärer" gamla som unga som bor i villa och orkar med att sköta hus och trädgård. Är det en mänsklig rättighet att som sjuk ha råd med stor villa när många heltidsarbetande småbarnsfamiljer inte har det?
    Det beror på att man kanske kunnat ha haft det tidigare och en barnfamilj inte har det.
    Vad har barnfamiljerna med det hela att göra?

Jag vet inte hu rmånga procent det är, men man hör och ser ofta sjukskrivna och då menar jag folk som är sjuka.
    Jag tycker inte man ska sänka deras ersättningar så de får det sämre, de har inte valt det.
    Som sagt för min egen ekonomis del betyder det inte något vilken regering vi har faktiskt...
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!