Åke Vilse skrev 2007-12-18 10:54:37 följande:
Alexxia:Men hur många procent är utsatta?Hur många är det som verkligen får ett rent h-vete rent ut sagt? Hur många är det som absolut inte kan spara in en enda krona av sina utgifter utan bor och lever redan så snålt det bara går?De som lämnat storstan och bosatt sig på mindre orter med billigare hyror? De som handlar mat med utgånget datum? De som äter på stadsmissionen? Osv. Hur många är det?Jag vet flera "sjukpensionärer" gamla som unga som bor i villa och orkar med att sköta hus och trädgård. Är det en mänsklig rättighet att som sjuk ha råd med stor villa när många heltidsarbetande småbarnsfamiljer inte har det?
Det beror på att man kanske kunnat ha haft det tidigare och en barnfamilj inte har det.
Vad har barnfamiljerna med det hela att göra?
Jag vet inte hu rmånga procent det är, men man hör och ser ofta sjukskrivna och då menar jag folk som är sjuka.
Jag tycker inte man ska sänka deras ersättningar så de får det sämre, de har inte valt det.
Som sagt för min egen ekonomis del betyder det inte något vilken regering vi har faktiskt...