• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-04 16:20:03 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-04 15:03:38 följande:
    Jag tror nog att 99% av alla som läster förstod vad man menade, att du inte förstod får du tolka som du vill
    Klart jag förstod! Men du överdriver alltid när du skriver...många fick folk i sossarnas regering också.
    Vi var ju inte ett land med 99% av befolkningen utanför arbetsmarknaden liksom.
  • SkåneP
    Micke skrev 2007-12-31 15:44:02 följande:
    På samma sätt är det ibland svårt att förstå att du är skåning...
    Ja det är nog svårt att förstå.

(skriver jag försiktigt - om jag skojfriskt ger jag igen med samma mynt blir det ju anmält och bortplockat)
  • Micke
    SkåneP skrev 2008-01-04 16:52:52 följande:
    Ja det är nog svårt att förstå.(skriver jag försiktigt - om jag skojfriskt ger jag igen med samma mynt blir det ju anmält och bortplockat)
    Va? Blev det bortplockat? Oj oj...

Jaja jag såg iaf det förra svaret och med hjälp av google så förstod jag det också
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-04 16:37:49 följande:

el skåpet skrev 2008-01-04 16:20:03 följande:Klart jag förstod! Men du överdriver alltid när du skriver...många fick folk i sossarnas regering också.Vi var ju inte ett land med 99% av befolkningen utanför arbetsmarknaden liksom.
    Men det var många som levde i skräck under sossestyret eftersom man var så rädd om sitt jobb, tappade man jobbet då så visste man om att helvetet väntade där man fick söka många många jobb och eventuellt ta vad man kunde få.
  • Meli

Alexiia

Naturligvis var inte alla arbetslösa, men väldigt många. Så många att sossarna fick hitta på egna ord för att dölja hur illa stället det var, och bara pratade om "öppet arbetslösa" vilket ju naturligtvis är helt ointressant att veta. Det enda som var intressant var ju andelen arbetslösa. Inte "öppet" arbetslösa. De satte folk i åtgärder, fick andra att utbilda sig och ta lån för jobb som ändå inte fanns när de kom ut, sköt problemen framför sig bara. Vet inte hur den nya regeringen kommer att redovisa för arbetslösheten, men jag hoppas att de redovisar för arbetslösheten, inte den "öppna".

• Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-04 21:16:50 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-04 16:37:49 följande:
    Men det var många som levde i skräck under sossestyret eftersom man var så rädd om sitt jobb, tappade man jobbet då så visste man om att helvetet väntade där man fick söka många många jobb och eventuellt ta vad man kunde få.
    Hmm, precis som idag!
    Många enskilda individer får inte jobb idag heller...för du tror väl inte det automatiskt skapas jobb åt alla?
    Idag lever folk i skräck för att bli sjuka istället eftersom de får det så mycket sämre.
    Man vet vilket helvete som då väntar...
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-04 23:31:05 följande:

Idag lever folk i skräck för att bli sjuka istället eftersom de får det så mycket sämre.Man vet vilket helvete som då väntar...
    ? vad är det som försämrats vid sjukdom?

nu snurrar du till det igen (som vanligt)
  • Virriga Vera
    el skåpet skrev 2008-01-04 21:16:50 följande:
    Hmm, precis som idag!Många enskilda individer får inte jobb idag heller...för du tror väl inte det automatiskt skapas jobb åt alla?Idag lever folk i skräck för att bli sjuka istället eftersom de får det så mycket sämre.Man vet vilket helvete som då väntar...
    Nu måste du förklara, jag har varit sjukskriven under 3 månader och måste säga att jag absolut inte fått det sämre än de får gånger jag varit sjukskriven innan alliansen kom till makten. Den längsta perioden då har varit 6 månader.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-05 02:52:24 följande:

? vad är det som försämrats vid sjukdom?nu snurrar du till det igen (som vanligt)
    Snurrar jag till det som vanligt, men det gör ju du också och dessutom överdriver du alltid enormt.

Vad som försämras när man blir sjuk, jo du får mindre pengar än tidigare...har du missat det?
  • Alexiaa

Virriga Vera skrev 2008-01-05 08:25:09 följande:

Nu måste du förklara, jag har varit sjukskriven under 3 månader och måste säga att jag absolut inte fått det sämre än de får gånger jag varit sjukskriven innan alliansen kom till makten. Den längsta perioden då har varit 6 månader.
    En person i min omgivning kommer att få sänkt ersättning och hon har varit sjukskriven i 2 år...
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!