• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • mo m2007

personligen tror jag inte jag kommer jobba nåt alls i sommar.. jag ska bara vara ledig, föräldraledig. Nu i vår så kommer min lilla skrutta börja dagis å eftersom jag pluggar så kommer det bli långa dar för båda barnen så jag ska kompensera det i sommar med att vara hemma med dem....iaf en månad av 2 *S*

• BettanB

Mysigt!
    Själv skall jag förhoppningsvis jobba då; tar snart examen och hoppas få jobb. Liite svider det ju att de tagit bort den där alfakassan, så man kunde få någon form av stöd om man inte får jobb direkt. Eftersom dygnet har 24 h har jag dock lyckats söka lite jobb samtidigt som jag skrivit D-uppsats. (och ja, liite stolt är jag ).
    Fast det hade inte varit fel att vara ledig heller; är 30+ och har aldrig haft semester. DET skulle jag vilja ha.

mo m2007 skrev 2008-01-06 20:40:57 följande:
    personligen tror jag inte jag kommer jobba nåt alls i sommar.. jag ska bara vara ledig, föräldraledig. Nu i vår så kommer min lilla skrutta börja dagis å eftersom jag pluggar så kommer det bli långa dar för båda barnen så jag ska kompensera det i sommar med att vara hemma med dem....iaf en månad av 2 *S*
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-06 20:13:59 följande:
    Definiera "sökt". De jag känner som inte fått sommarjobb har inte ansträngt sig så värst hårt; svarat på lite annonser och dessutom ofta börjat försent. Man bör dra igång i januari om man vill ha jobb i juni och ofta får man ringa och informera dem om hur mycket de behöver en. Mao anser jag att det finns många olika definitioner på "söka jobb".