• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • mo m2007

personligen tror jag inte jag kommer jobba nåt alls i sommar.. jag ska bara vara ledig, föräldraledig. Nu i vår så kommer min lilla skrutta börja dagis å eftersom jag pluggar så kommer det bli långa dar för båda barnen så jag ska kompensera det i sommar med att vara hemma med dem....iaf en månad av 2 *S*

• BettanB

Mysigt!
    Själv skall jag förhoppningsvis jobba då; tar snart examen och hoppas få jobb. Liite svider det ju att de tagit bort den där alfakassan, så man kunde få någon form av stöd om man inte får jobb direkt. Eftersom dygnet har 24 h har jag dock lyckats söka lite jobb samtidigt som jag skrivit D-uppsats. (och ja, liite stolt är jag ).
    Fast det hade inte varit fel att vara ledig heller; är 30+ och har aldrig haft semester. DET skulle jag vilja ha.

mo m2007 skrev 2008-01-06 20:40:57 följande:
    personligen tror jag inte jag kommer jobba nåt alls i sommar.. jag ska bara vara ledig, föräldraledig. Nu i vår så kommer min lilla skrutta börja dagis å eftersom jag pluggar så kommer det bli långa dar för båda barnen så jag ska kompensera det i sommar med att vara hemma med dem....iaf en månad av 2 *S*
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-06 20:13:59 följande:
    Definiera "sökt". De jag känner som inte fått sommarjobb har inte ansträngt sig så värst hårt; svarat på lite annonser och dessutom ofta börjat försent. Man bör dra igång i januari om man vill ha jobb i juni och ofta får man ringa och informera dem om hur mycket de behöver en. Mao anser jag att det finns många olika definitioner på "söka jobb".
    Jag vet folk som sökt flera jobb och verkligen letat jobb men inte fått, det är dock på mindre orter men folk som verkligen ansträngt sig...
  • BettanB

Hårt. Fast man får nog vara beredd att pendla en bit också. Jobbigt som f-n, men det går ju en så kort period.

Alexiaa skrev 2008-01-06 21:03:48 följande:
    Jag vet folk som sökt flera jobb och verkligen letat jobb men inte fått, det är dock på mindre orter men folk som verkligen ansträngt sig...
  • Meli

Alexiaa

Ok att du gärna betalar mer skatt. Jag har inte heller något emot att betala skatt. Men det jag har emot är att Sverige har så otroligt högt skattetryck, men ändå ligger så långt ner på listan för skola och vård. Hur kan det vara så, något måste vara fel med fördelningen av pengar.

Sen är det också så att det finns väldigt väldigt många som inte vill jobba, och tycker det är praktiskt att leva på bidrag, det är dem man vill åt. Vidare kan man kanske inte bara söka de jobb man vill ha, utan även andra, för att vara berättigad till bidrag.

Och hur man än vänder och vrider på det, så skulle S' Sverige kollapsa inom en ganska snar framtid, då de är fientligt inställda till företagande, och väldigt generösa med bidrag, att man i stort sett ska ha det lika bra som arbetslös och arbetande. ENkel matematik säger att det inte håller år efter år. De felsta måste jobba, inte leva på bidrag om det ska gå runt.

• el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-06 18:10:31 följande:

nej nej S hade inte "hittat ett jobb" åt henne MEN alliansen drog åt tummskruvarna på alla, både de lata och de som vill men inte kan.el skåpet skrev 2008-01-06 17:04:17 följande:
    har du sett statistik på hur mycket jobb som skapats senaste tiden? kan du hitta någon period i sveriges historia där det skapats så mycket jobb?

vad tycker du om S när de drog åt tumskruvarna mycket mer på 90 talet?
  • Alexiaa
    Meli skrev 2008-01-06 21:42:49 följande:
    AlexiaaOk att du gärna betalar mer skatt. Jag har inte heller något emot att betala skatt. Men det jag har emot är att Sverige har så otroligt högt skattetryck, men ändå ligger så långt ner på listan för skola och vård. Hur kan det vara så, något måste vara fel med fördelningen av pengar.Sen är det också så att det finns väldigt väldigt många som inte vill jobba, och tycker det är praktiskt att leva på bidrag, det är dem man vill åt. Vidare kan man kanske inte bara söka de jobb man vill ha, utan även andra, för att vara berättigad till bidrag.Och hur man än vänder och vrider på det, så skulle S' Sverige kollapsa inom en ganska snar framtid, då de är fientligt inställda till företagande, och väldigt generösa med bidrag, att man i stort sett ska ha det lika bra som arbetslös och arbetande. ENkel matematik säger att det inte håller år efter år. De felsta måste jobba, inte leva på bidrag om det ska gå runt.
    Så hur lång tid skulle det ta med ett socialdemokratisk styre inan sverige kollapsar och blir ett u- land då...talar vi om att Sverige är det om 5 år, 10 år, 20 år?
    Exakt hur dåligt kommer det vara då när S styr...som i Sudan eller mer som Pakistan?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 00:33:28 följande:

Så hur lång tid skulle det ta med ett socialdemokratisk styre inan sverige kollapsar och blir ett u- land då...talar vi om att Sverige är det om 5 år, 10 år, 20 år?Exakt hur dåligt kommer det vara då när S styr...som i Sudan eller mer som Pakistan?
    Om S fått fortsätta regera (vunnit valet) så hade vi fått se på en hel del problem eftersom jobben inte tog sig samt att lågkonjunkturen är på väg. nu har man vänt skutan och fått framtidshopp hos företag m.m. därmed står vi mycket bättre rustade och staten har just nu rejäla budgetöverskott. dessa pengar kommer väl till pass när konjunkturen sviker mer.
  • mo m2007

nu är det så att alla jobb som kom nu inte är ett av alliansens + utan de jobb som kom nu skulle troligen ha kommit iaf. pensioneringar, nya företag och även S har varit med och fixat detta. Hade ex sverigedemokraterna suttit vid makten hade vi sagt att det är deras förtjänst, Kristdemokraterna, deras förtjänst etc

el skåpet skrev 2008-01-06 23:15:25 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-06 18:10:31 följande:har du sett statistik på hur mycket jobb som skapats senaste tiden? kan du hitta någon period i sveriges historia där det skapats så mycket jobb?vad tycker du om S när de drog åt tumskruvarna mycket mer på 90 talet?
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 08:23:44 följande:

nu är det så att alla jobb som kom nu inte är ett av alliansens + utan de jobb som kom nu skulle troligen ha kommit iaf. pensioneringar, nya företag och även S har varit med och fixat detta. Hade ex sverigedemokraterna suttit vid makten hade vi sagt att det är deras förtjänst, Kristdemokraterna, deras förtjänst etcel skåpet skrev 2008-01-06 23:15:25 följande:
    Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället.

S införde en del väldigt korkade regler samt har de senaste knappa 40 åren beskattat arbete extremt hårt.
    Exempelvis så införde S en regler om att företag måste medfinansiera sjukpenningen för personer som blev sjukpensionerade. Bara den regeln har säkerligen gjort att antalet anställda minskat rejält och då framförallt svaga har slagits ut från arbetsmarknaden. Det finns ju vetenskap och läsa, gör det så märker du med.

Jämför Irland och sverige, Irland var för lite drygt 30 år sedan ett av europas fattigaste länder, medan då sverige var nästan rikast, de har gått om sverige på mindre än 30 år.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!