• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • cDk3r

el skåpet

"Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället. . .. . "

Om du med inlägg #780 vill påstå att alla nya jobb eller ens en majoritet av alla nya jobb är alliansens förtjänst så är det snarare du som visar hur liten koll du har.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-07 09:52:51 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 08:23:44 följande:
    Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället.S införde en del väldigt korkade regler samt har de senaste knappa 40 åren beskattat arbete extremt hårt.Exempelvis så införde S en regler om att företag måste medfinansiera sjukpenningen för personer som blev sjukpensionerade. Bara den regeln har säkerligen gjort att antalet anställda minskat rejält och då framförallt svaga har slagits ut från arbetsmarknaden. Det finns ju vetenskap och läsa, gör det så märker du med.Jämför Irland och sverige, Irland var för lite drygt 30 år sedan ett av europas fattigaste länder, medan då sverige var nästan rikast, de har gått om sverige på mindre än 30 år.
    Definiera rikaste länder? vilken lista kollade du på och hur mätte man rikedomen...bnp?

Det är oerhört dålig debatt teknik att skriva att folk är okunniga, du visar ju inte direkt heller kunnighet då du flera gånger sagt emot dig själv.
    Sedan kan vi ju ta diskussionen om pålitliga källor, där du helt gjorde bort dig...så skriv inte att folk inte kan något.
  • BettanB

Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.

Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )

cDk3r skrev 2008-01-07 10:02:18 följande:
    el skåpet"Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället. . .. . "Om du med inlägg #780 vill påstå att alla nya jobb eller ens en majoritet av alla nya jobb är alliansens förtjänst så är det snarare du som visar hur liten koll du har.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 10:47:51 följande:
    Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )
    Som sagt lätt att kritisera andra trots att man gör det själv, men så är människor i mest! Vi är ju trots allt enkla varelser trots att vissa försöker hävda sig lite mer och bättre.

Det är skillnad på att presentera fakta och presentera fakta, man ska vara väldigt noga med vart man får sin fakta ifrån.
    Sedan har ju el- skåpet dömt ut vissa fakta ifrån vissa tidningar eller internet sidor men tycker sina egna artiklar och sidor är rätta.
  • Annikamed2barn

Jag som arbetar är nöjd med alliansen i alla fall.

• Alexiaa
    Annikamed2barn skrev 2008-01-07 10:59:11 följande:
    Jag som arbetar är nöjd med alliansen i alla fall.
    Jag arbetar också och är inte speciellt nöjd, för min egen del spelar det ingen roll för jag bryr mig faktiskt inte för egen vinning hur de sköter den ekonomiska politiken.
    Skulle jag få en 2- 3 tusen mer i månaden gör liksom ingen stor skillnad...men däremot så tänker jag på de människor som kan få det sämre.
    Jag talar inte om lata människor utan människor som faktiskt har det sämre!
    SEdan varför jag aldrig skulle kunna rösta på Alliansen är främst för vår statsminister är så oerhört usel.
    Han är pinsamt, ett skämt och så lång ifrån en stadsman man kan komma!!!
  • Micke
    Alexiaa skrev 2008-01-07 11:04:07 följande:
    Jag arbetar också och är inte speciellt nöjd, för min egen del spelar det ingen roll för jag bryr mig faktiskt inte för egen vinning hur de sköter den ekonomiska politiken.Skulle jag få en 2- 3 tusen mer i månaden gör liksom ingen stor skillnad...men däremot så tänker jag på de människor som kan få det sämre.Jag talar inte om lata människor utan människor som faktiskt har det sämre!SEdan varför jag aldrig skulle kunna rösta på Alliansen är främst för vår statsminister är så oerhört usel.Han är pinsamt, ett skämt och så lång ifrån en stadsman man kan komma!!!
    tur att du bor i USA och har en riktigt karlakarl som guvenör, och en president som aldrig är pinsam
  • el skåpet

cDk3r skrev 2008-01-07 10:02:18 följande:

el skåpet"Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället. . .. . "Om du med inlägg #780 vill påstå att alla nya jobb eller ens en majoritet av alla nya jobb är alliansens förtjänst så är det snarare du som visar hur liten koll du har.
    Förtjänsten för alliansen är att de ändrat en del regler som gjort att företag vågar anställa och satsa. Givetvis är det företagen och arbetarna som gör jobbet, regeringen skapar bara förutsättningar.

Socialdemokraternas teknik för att få igång sverige var genom att prata ner räntan, vilka gynnas av låg ränt... jo det som äger
  • Alexiaa
    Micke skrev 2008-01-07 11:07:03 följande:
    tur att du bor i USA och har en riktigt karlakarl som guvenör, och en president som aldrig är pinsam
    Jo, George Bush är mycket pinsam...men eftersom vi inte diskuterar amerikansk politik så nämnde jag inte det.
    George Bush är ingen bra ledare, men som du kanske vet så är det val snart och det väljs en ny ledare.
    Arnold Schwarznegger är en mycket bra ledare, som fått Kalifornien på fötter och gjort mycket bra...så just han är en bra förebild med pondus och utstrålar makt.
    Frederik Reinfeldt utstrålar osäkerhet, rädsla och dessutom är han tafatt och oerfaren.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 10:58:00 följande:

Som sagt lätt att kritisera andra trots att man gör det själv, men så är människor i mest! Vi är ju trots allt enkla varelser trots att vissa försöker hävda sig lite mer och bättre.Det är skillnad på att presentera fakta och presentera fakta, man ska vara väldigt noga med vart man får sin fakta ifrån.Sedan har ju el- skåpet dömt ut vissa fakta ifrån vissa tidningar eller internet sidor men tycker sina egna artiklar och sidor är rätta.
    *suck* du pladdrar på du, kan du inte komma med ett enda vettigt inlägg? snälla försök
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!