• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • kikkan79
    annelie ek skrev 2008-01-03 02:09:45 följande:
    Var och en väljer ju hur denne vill leva sitt liv. Men det jag inte förstår är de som går hemma, eller enbart arbetar få % gnäller över att de har så lite pengar. och det är alliansens fel. eller som du skriver att de gnäller på de som verkligen arbetar. Visst är det märkligt kikkan79?

jodå håller med. Jag har gått hemma i  4år med en årsinkomst på ca 40-60.000kr. Döm om min förvåning när jag fick veta att jag skulle betala 345kr i a-kassa. MEN istället för att gnälla som alla gör så har du ett val. Betala eller gå ur. Hur jävla enkelt som helst.
    Jag betalar, gnäller inte, men visst svider det lite :)

Tycker det e bra att dom gynnar folk som vill tjäna pengar.

• smurfette
    Anghammarad skrev 2007-11-30 10:22:03 följande:
    Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????
    Javisst, ha ett samhälle där regeringen får röstare genom att skänka bidrag.... Dessutom så stödjer alliansen de svaga med, bara det att de faktiskt inte tror på att smärja folk med bidrag i överflöd. Det är bara att se till statistiken. Alliansen har gjort landets ekonomi starkare under några månader jämfört med sossarna som gjorde landet svagare under deras regeringstid. Men tyvärr så kommer nog sossarna vinna nästa val då Sveriges befolkning verkar fördra att bli överrösta med bidrag istället för att ha en bra framtid för deras kommande generationer.
  • Jysse

Ja smurfette. Just därför att dom inte stödjer bidragssystemet!

Och för att dom är så konservativa... Skolministern vill ju ta tillbaka något som togs bort 1968.. Håller med om att skolan måste förändras, men förändra den istället för att ta tillbaka något gammalt som antagligen inte fungerade.. fanns väl en anledning att det togs bort..

• kikkan79
    Jysse skrev 2008-01-03 02:12:30 följande:
    vilken förmögenhet förresten?? vi är inte rika! tänkte mig mer att skänka det till fattiga i afrika eller hemlösa..jag ser inte ner på folk som vill jobba hårt och tjäna pengar.. jag har bara en annorlunda syn på livet än vad ni har...
    jag skrev ingenstans att du var rik eller var det inte riktat till mig?

Men tror i allafall inte att din "förmögenhet" eller det du vill offra får det bättre i afrika eller hos en hemlös. Däremot tror jag att vi som kan ska stödja kläder o dylikt som är producerat i afrika att det går rätt till. Skäliga löner o arbetstid. Då skulle dom kunna jobba ihop sina pengar o må bra o slippa bidrag.
    Bidrag gör en beroende bara.
  • skåne tjej

Jo du har nog en annorlunda syn på det än mig. Du skrev i ett tidigare inlägg att de som verkligen försöker få ett arbete under flera års tid förtjänar att ha ett lika bra ekonomiskt liv som de som arbetar.
    Ett sådant resonemang ger mig rysningar! För det första tror jag inte att man kan gå arbetslös år efter år om man verkligen vill ha ett arbete och kämpar för det. För det andra; om man skulle följa din vilja att isåfall ge dem lika mkt pengar som de som arbetar. Hur i hela världen tror du det sett ut i Sverige då? Då hade vi ju knappt haft någon som ville arbeta. Alla kan ju trots allt inte leva på soc.

Jysse skrev 2008-01-03 02:12:30 följande:
    vilken förmögenhet förresten?? vi är inte rika! tänkte mig mer att skänka det till fattiga i afrika eller hemlösa..jag ser inte ner på folk som vill jobba hårt och tjäna pengar.. jag har bara en annorlunda syn på livet än vad ni har...
  • kikkan79
    smurfette skrev 2008-01-03 02:15:38 följande:
    Javisst, ha ett samhälle där regeringen får röstare genom att skänka bidrag.... Dessutom så stödjer alliansen de svaga med, bara det att de faktiskt inte tror på att smärja folk med bidrag i överflöd. Det är bara att se till statistiken. Alliansen har gjort landets ekonomi starkare under några månader jämfört med sossarna som gjorde landet svagare under deras regeringstid. Men tyvärr så kommer nog sossarna vinna nästa val då Sveriges befolkning verkar fördra att bli överrösta med bidrag istället för att ha en bra framtid för deras kommande generationer.
    ¨Håller med!

Bidrag gör folk bara beroende. Ju mer du får desto mer behöver du.

O jag tror inte det finns nån som inte mår bättre av att själv tjäna sina pengar än att få en summa utbetald av "övermannen" varje månad
  • kikkan79

måste gå o sussa kottarna vaknar snart, men återkommer gärnaSkrattande

• skåne tjej

Godnatt!

kikkan79 skrev 2008-01-03 02:24:22 följande:
    måste gå o sussa kottarna vaknar snart, men återkommer gärna
  • Jysse

Jo faktiskt det kan man göra (gå arbetslös år ut och år in och kämpa för att få ett jobb) har inte personligen gjort det, men har en nära släktingar som praktiskt taget slitit sitt hår för att få ett jobb..

Okej jag erkänner! Mina åsikter är nog mycket ogenomförbara och orealistiska och bygger på att alla människor vill att alla ska ha det lika bra och att det inte finns några fuskare.. Men låt mig drömma :-P..

Jag tycker bara att varje regering ska jobba för att minska klyftorna och hålla lägstanivån för befolkning.. Att ingen ska behöva bo på gatan för att det inte finns någon lägenhet att ge ut..

Jag tycker att alliansen har ökat klyftorna ganska rejält.. Speciellt dåligt är det eftersom klyftorna mellan rika och fattiga var ganska rejäla redan med sossarna, så inget av deras taktik fungerade ju..

• Jysse

hålla lägstanivån så hög som möjligt ska det vara

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!