• mysia

Mina goa vänner!

Anna: Lycka till med flygresan, det går bra ska du se.
    Håller med Agneta: ta med en festis.

Agneta: Jasså,det är blåsigt och jag som hade tänkt gå en promenad med Tindra. men bäddar jag bara in henne ordentligt så borde det väl gå bra va?med öronen tänkte jag.

Blir en tidig lunch här idag. Tindra verkar ha fått upp sin aptit, så då måste jag passa på att ge henne mat innan hon blir för trött, som igår.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Ha ha,hittade just Tindra sittandes i sin dockvagn, med en tejphållare i handen. Tejp överallt, såg så roligt ut.

• mysia
    Alice i Umeå skrev 2008-02-21 11:01:07 följande:
    Annica: Det är nog ingen fara så länge hon har en bra mössa, och sitter/ligger hon i vagnen så är det ju ganska lä i vagnen.
    Ok,men då provar jag. Är bara fundersam på vilken mössa jag ska ta.
  • mysia

Agneta: Är det hitta Nemo? Här är det fåret Sean som gäller för tillfället.
    Vi har oxå en städdag idag. Eller iallafall en tvättdag. Ska väl försöka plocka undan lite här hemma, känns som om man inte gör annat. Det skulle behöva dammsugas här oxå, vagnen drar ju in så mycket grus. Får se vad jag hinner och orkar.
    Tindras förkylning är mycket bättre. Hon orkar äta nu och är inte alls lika gnällig.

Anna: Usch hördes inte som en trevlig flygresa för dig. Skönt att ni kan åka bil hem iallafall. Krya på dig och så roligt i helgen. Skulle oxå vilja shoppa.

Sara: Vad skönt att Moa börjar äta ordentligt igen. Tänk så snabbt smal dom kan bli när dom är sjuka. Lät som en mysig kväll.

Vad tråkigt att Andreas och nellie är sjuka. Man får hoppas dom piggnar till snabbt så dom får njuta av semestern. Hur länge skulle dom vara borta?

• mysia

Agneta: tack. ja,det känns så skönt att få mer pengar. Visseligen klarade vi oss förut oxå, men nu har man ju en större chans att lägga undan lite pengar. Helt sjukt egentligen hur stor skillnad det är mellan att jobba dag och kväll(lönemässigt alltså) Jag får ut kring 9000 efter skatt på mina 50 %, det tycker jag är helt sjukt mycket. men lite ska man ju ha för att man jobbar dumma tider.
    Förstår att det känns tråkigt att du får mindre föräldrapeng. Men härligt ändå att lönerna har gått upp sen du var mammaledig sist.
    Men varför har ni ingen fast månadslön?
    Härligt med en ledig helg tillsammans. Vi har våran gemensamma helg nästa vecka. Blir förmodligen stugan då om vi kan ordna att få det upplogat där tills dess. Ska bli så skönt. Tända en brasa och kura ihop sig under en filt.

Tindra kom gående och sa "pony" Så jag gick och skulle sätta på den filmen(my little pony) Nalle phu filmen låg i dvd:n, och då ångrade hon sig helt plötsligt, Nej, mamma, phu. Vill du se nalle phu istället?. Ja,sa hon då. Så roligt att man kan börja komunicera så mycket och verkligen förstå varandra.

• mysia
    Alice i Umeå skrev 2008-02-22 10:47:12 följande:
    Det är ingen som har fast månadslön hos oss, vi har stämpelklocka och så får man lön efter det. Satt just och räknade på min årslön och delar man den på 12 månader så ligger jag runt 22 900 före skatt. Men som sagt, då är det mer vissa månader och mindre vissa månader, beroende på hur många söndagar man haft under månaden och hur många kvällsveckor.  
    Ok,då förstår jag. Men det är ju bra lön, tycker jag iallafall. Fast tiderna är kanske inte alltid så roliga, för det är väl natt ibland oxå va?

Usch så mycket saker man samlar på sig. Har hållt på och plockat undan hur länge som helst nu. Massa reklam, leksaker överallt. Ja,du vet hur det är.
    Ska strax gå ner till tvättstugan igen. Vi har samlat på oss massa tvätt, ingen har haft tid att tvätta här på ett tag. Är så less på att behöva göra allt här hemma. Men gör jag det inte, så blir det inte gjort.
    Vissa kvällar när jag kommer hem från jobbet är det odiskat och en gång stod tallrikarna fortfarande kvar på bordet. Man kan bli tokig för mindre.
  • mysia

Önskar att patrik oxå kunde hjälpa till mer här hemma. han skyller på att han kommer hem så sent. men vad spelar det för roll. jag kommer hem ännu senare och kan börja plocka direkt  jag kommer hem.

Tindra har blivit tokig tror jag. Vi har en helkroppspegel och hon stod nyss framför den och skrek sluta och bankade på den.

Nu blir lunch.

• mysia

Trevlig helg Sussie. ha så kul i Örträsk.

Agneta: Har nog en del gravidtröjor. Vad vill du ha?t.shirtar, långärmat? Kan kolla upp det åt dig.
    Vi brukar lägga oss vid 22-23 tiden. Och självklart har man tid efter Tindra somnat(hon brukar oxå lägga sig vid 20 tiden.) Men jag får bara inte P att hjälpa till. jag hade tvättat för ett par veckor sen och jag vek ihop mina och Tindras kläder. Hann inte med p:s kläder. Så jag bad honom vika in det som var kvar. Och han har fortfarande inte gjort det. Så idag gav jag upp och gjorde det själv. orkade inte tjata mer.

Camilla: Tror som Agneta att det går över med tiden. Tindra var oxå väldigt mammig vid inskolningen, men nu tycker om om att vara på dagis, och bryr sig knappt om att jag far iväg.

Har tvättat 5 maskiner idag.

• mysia

Hej tjejer!

Tindra sov hos farmor och farfar inatt,så vi fick sovmorgon. men givetvis började katten jama klockan 8, så det var kört sen.
    Dålig dag igår. Löven förlorade och jag störde mig hela tiden på en familj som hade med sig sitt barn, kanske 1,5 år. han hade inga hörselskydd + att jag tyckte det var aldeles för sent att vara uppe. han satt och gäspade hela tiden. när det var 15 minuter kvar av matchen tog dom fram hörselskydden. Då blev jag ännu mer arg. Dom hade alltså haft med dom hela tiden, men inte använt dom. Åhh vilka ansvarlösa föräldrar.
    Sen när vi kom till vår bil stod en gubbe och pinkade på vår bil, eller bredvid, men det sprutade upp på däcket, + att P fick kliva i det för att kunna sätta sig i bilen.
    Arg blev jag kan jag säga. Bråk och tjafs som vanligt. Hoppas ni mår bättre.
    Ska gå en promenad idag före jobbet.

Camilla: Vad bra att ni lyckades lösa allt efter ett alvarligt snack och seperation. jag vet att det går att hitta tillbaka till varandra bara man försöker, har tålamod och kompromissar. men tyvärr är det inte bara det med städningen som tär på vårt förhållande. Vi är båda väldigt envisa och har ett hett temprament. Jag känner ibland att jag inte mår bra och behöver få ventilera mig lite. Klagar på jobbets arbetstider, och att jag mår dåligt osv. Men att jag inte vet varför. p tycker bara jag klagar, och blir sjäv gnällig och vägrar göra saker. Vilket leder till att jag mår ännu sämre och så är ekorrhjulet igång. Förstår ni?!
    Jag känner mig så värdelös ibland...

Sara: tråkigt att planet var försenat. Hoppas ni fick en riktigt mysig kväll när han väl kom hem.

Agneta: ja,visst har han blivit stor, Sean. Såg han bara visseligen i vagnen, men man såg ju ändå att han vuxit, så söt.
    Ska leta bland tröjorna. Har dock för mig att jag mest använde stora t-shirtar. och så var min mage inte så stor, så vissa vanliga tröjor kunde jag ha faktiskt.
    Men jag ska leta, jag hör av mig.

• mysia

Hej tjejer

Fy vilken dag jag hade igår. jag krockade med bilen. just när jag skulle göra in på perkeringen när jag kom hem från jobbet. P fly förbanand såklart. han hade ju sagt åt mig att ta det lugnt när det var så halkigt. Jag hade lite för hög fart och precis när jag skulle svänga in på våran plats så for jag bara rakt fram trots att jag vred ratten. Vilken ledde till att jag körde rakt in i betong och ett staket. P gick ut och kollade och såg reperationskostade för 10 00 kr, men efter att ha kollat en gång till så kom vi fram till att vi måste byta ut en platsgrej så sitter mellan ljusen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Vi kanske måste betala en tusenlapp eller nåt.
    Och vi som hade tänkt köpa en ny vagn åt Tindra igår, men nu hann vi ju inte det. Typiskt. ja ja,det får bli en annan gång.

Idag har jag varit på utbildning på jobbet, tidsfångst heter det. Vi har lärt oss hur man fyller i sina arbetstider på en mobiltelefon.
    Sen for jag en sväng förbi min chef för att höra angående semestern, men dom vet inte hur mycket jag har rätt till. och jag måste bestämma mig snart om jag vill försätta i sommar. Men jag väntar ju på svara från ett annat jobb. Känns lite jobbigt. men jag har mailat dom på det jobbet jag sökte och frågade hur jag låg till, så vi får se.

Sara: En stor kram till dig. För det första så tycker vi alla här, om dig väldigt mycket,det ska du veta. För det andra så har jag oxå en sån perod just nu, så jag förstår verkligen vad du menar.

Camilla: Det kommer att gå bättre och bättre ska du se.

Agneta: Oj,inte många dagar kvar nu. När kan jag komma med kläderna?

Skulle kommentera något mer, men minns inte vad just nu...

Svar på tråden Mina goa vänner!