• mysia

Mina goa vänner!

Sussie: Affe, ha ha. Nä,det är inte alltid så lätt. För dom är det ju så självklart, medans vi vuxna sitter och gissar.
    Vilken trevlig överraskning du fick efter en lång dag.

Jag fick ingenting av p. Han hade tänkt köpa blommor efter jobbet, men då var det stängt överallt. Då kände han sig lite dum, och sa att hade jag vetat hade det var stängt så hade jag gått på lunchen. Ja ja,vem vet, nån annan dag kanske man oväntat får blomor istället, man kan ju alltid hoppas.
    Därimot fick jag och P en cd skiva av hans föräldrar. Och Tindra fick vattenfärg och en cd-skiva med dagissånger.

Lindansare: Grattis till deltidsjobbet.

Agneta: Trevligt att få pengar. Vart ska ni gå och äta?

Jag jobbar ju ikväll, så jag får passa på att gosa med min älskling nu istället.
    Farmor och farfar slutar tidigt idag, så dom ska vara barnvakt sen idag när jag ska på vårdcentralen. Skönt att inte behöva ta med henne dit. Vill inte att hon ska få se hur feg mamma är när det gäller att ta sprutor.

• mysia

Attans, det går ju inte att klicka på den.

• mysia

Annika: Har ingen aning om vad ponn sitt betyder. "nyfiken"
    Jag ska på reumatologmottagningen om ett par veckor och jag måste ta lite prover på vc före.
    Jodå,nog pallar man det när man fött barn...

• mysia

Annika: Ha ha,pommes frites, ja självklart när man tänker efter, öööö, typ.
    Vad skönt att du snart är klar med uppgiften.

Tindra ville ha en macka vid 10:20 och sen fick jag i henne lite vanlig mat. Ska se om hon vill gå och lägga sig i vagnen nu, om hon kan slita sig från mumin. Jag känner att jag bara måste ut på en promenad, så himla fint väder.

• mysia

Camilla: nä, men gud vad tråkigt. Håller tummarna att allt går bra. kram

Sussie: Fy vad hemskt det lät. Skönt att det inte var något. jag får ibland ett tryck övanför brostet, men jag har hört att man kan få det när man har stressat.

Mitt lillgull har 39,2 i feber. Hon hade 39,7 för en timme sen och då fick hon alvedon, men det har inte gått ner så mycket sen dess tyvärr.

• mysia

Ska strax åka till jobbet. Känns dock inge kul att lämna Tindra när hon är så dålig, men jag vet ju att hon är trygg med farmor och farfar

• mysia

Hej tjejer

Verkar som alla gått och blviit mer eller mindre förkylda. krya på er allihopa, stora som små. Jag och P har oxå börjat känna av en förkylning. Det var väl inte så oväntat heller med tanke på att Tindra ligger i vår säng varje natt och hostar oss i ansiktet. Tindra har haft feber i 3 dagar, men idag har hon varit feberfri. Hon hostar dock väldigt mycket, så hon får inte så mycket sömn tyvärr. Hon orkade iallafall följa med på söndagsmiddagen och så fick hon klippa sitt hår. Hon satt så stilla så och var nog väldigt fashinerad. Sen när det var klart så visade hon upp sig för alla och såg så stolt ut. Farmor sa,"vad fin du blev i håret, Tindra. Vem har klippt dig?" "Ida" sa Tindra då och pekade på Ida. Hördes så kul.

Annars så är jag rätt slutkörd efter min jobbhelg. Fredagkväll, lördag hela dagen(9-20:30) och så idag, 9-14:30.

Kommer inte ihåg allt jag tänkte kommentera...

Angående melodifestivalen så fullkomligt älskade jag sannas låt. Hörde bara dom 3 sista låtarna eftersom jag jobbade. Höll på att skratta ihjäl mig åt kebabpizzan.

Håller med er om att man verkligen får tänka på vad man säger inför sitt barn. Tindra är som en papegoja och upprepar i stort sätt allt.

Tindra är nog största tv-freaket av alla barn i detta gäng. Så hon skickar jag gärna på avvänjning. fast ibland är tv:n bra att ha, tex när man lagar mat och ens barn blir för klängig.

• mysia

Sussie: Visst är det jobbigt att höra hur dom hostar när dom försöker sova? Tindra vaknar av och till och är superledsen.
    Ja,det blev rätt mycket jobb ihelgen. har som inte hunnit med något annat. Nästa vecka är jag ledig på onsdag(dock utbildning på fm :( )och på fredag. Men helgen är iallafall normala pass. Vecka 9 jobbar jag bara måndag och tisdag. Eventuellt åker vi till stugan den helgen.
    Det är liksom antingen hur mycket jobb som helst eller ingenting.

Agneta: Lät trevligt att vara på badhuset. Vill fara dit med Tindra nån gång. bara hon blir frisk nån gång.

• mysia

Sofia: Och ni har varken tid eller pengar

Svar på tråden Mina goa vänner!