• mysia

Mina goa vänner!

Är ensam ikväll, P ska på O´learys med en jobbarkompis. Så han äter säkert nån god mat, medan jag och Tindra ätit spenatsoppa, ja ja,nyttigare är det iallafall.

Tindra tittar på Bolloibompa nu, men jag hoppas hon vill lägga sig tidigt ikväll, skulle vara skönt med en avkopplande stund för sig själv, har varit full rulle hela dagen idag.
    Gick en sväng förbi lilla mirakel efter schemaläggningen, där jag hittade en söt kofta, dom hade rea 50 %. Så den kostade 149 kr, lagomt pris. Sen blev den en söt liten mugg oxå.

Anna: Tråkigt att Thea inte var på shoppinghumör. Så typiskt att hon somnade i bilen.

Camilla: Lät gott med semla. Får nog hålla mig till torsdag, då blir det nog lite godsaker.

• mysia

Sara: Krya på er hela familjen.

Sussie: Tindra har oxå börjat dissa vällingen, dricker bara ibland, och väldigt lite när hon väl vill ha flaskan.

Tindra ville inte ha så mycket middag idag och nästan ingen välling,så himla ovanligt för att vara henne.

Nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp te och en brownie.

Kram på er alla

• mysia

Hej tjejer

Verkar bara hänt tråkiga saker här på tråden. Ledsen för allas skull.

Skickar en stor alla hjärtans kram till er alla. Tycker så mycket om er. Tack för att ni finns.

Nu har Tindra oxå drabbats av feber,39 grader hade hon imorse :( Tror dock att det kommer från bihålorna. Hon har ju varit tät i näsan ett tag. Så nu får vi verkligen försöka få ut all snor idag.
    Nu sitter hon dock och småpratar med sig själv medans hon ser på en film.

Vågar jag gå en promenad med henne när hon ska sova, om hon har feber, eller är det dumt?

Annars så funderar jag angående jobb. Jag har några altenativ. Vad tycker ni?

* Vara kvar på detta jobb jag har nu, och samtidigt leta efter ett nytt jobb.

* Leta sommarjobb, och därmed sluta på detta jobb om jag får ett sommarjobb. Men då har jag inget jobb efter sommaren, dock kanske jag har rätt till alfa-kassa. och lättare att hoppa på vilket jobb närsomhelst. Men ekonomiskt sätt blir det mindre pengar ett tag.

Har ni nåt fler altenativ?

• mysia

Agneta: Vad gulligt med choklad. Önskar P kunde göra nåt sånt för mig. men en blomma kanske jag får, hoppas jag.
    Vad bra, då tar jag mig en liten prommis,det är ju inte så kallt idag.
    Har sökt ett jobb som personlig assistent idag. Vad tror ni? Nåt för mig va? platsbanken.ams.se/direkt/72/080213,150070,020911,12,1266572.shtml

Camilla: Konstigt att ni inte fått nåt brev. Håller tummarna för er.

Får inte i Tindra nån vätska. Men en glass ville hon ha, så lite vätska får hon ju i sig då.

• mysia

Agneta: Vad gulligt med choklad. Önskar P kunde göra nåt sånt för mig. men en blomma kanske jag får, hoppas jag.
    Vad bra, då tar jag mig en liten prommis,det är ju inte så kallt idag.
    Har sökt ett jobb som personlig assistent idag. Vad tror ni? Nåt för mig va? platsbanken.ams.se/direkt/72/080213,150070,020911,12,1266572.shtml

Camilla: Konstigt att ni inte fått nåt brev. Håller tummarna för er.

Får inte i Tindra nån vätska. Men en glass ville hon ha, så lite vätska får hon ju i sig då.

• mysia

Oj,det blev dubbelt. Inte meningen.

Vilken mat brukar barn vara sugen på trots att dom är sjuk. Några tips? Tindra säger bara Nej till allt, förutom glass då.

• mysia

Agneta: Vad du varit hurtig. Att du orkar. Hur känns det? Börjar det bli tungt?

Jag fick i Tindra lite majs, och juice, hon ville inte ha välling. Får prova med yoghurt till mellis.
    Vi gick en promenad till kvantum, och där köpte jag lite choklad och middag till idag och en tidning.
    Tindra sov knappt en timme, så nu ska jag försöka roa henne.

• mysia

Sara: Tråkigt att du har huvudvärk. Skickar en kram
    Tindra älskar apelsinjuice, vill ha det varje morgon, men idag vill hon inte ha något. Fick i henne lite yoghurt till mellis. Hon pratade nyss om macka, så jag ska börja med maten nu, och äter hon inte så blir det väl en macka.

Agneta: Spännande med ultraljud nu när bebisen är så stor.
    Ja,det var inte kul i blåsten, men bättre än igår som du sa.

• mysia

Sara: har aldrig hört talas om gangstar, tyvärr. Men det verkar ju vara rätt tuffa kläder. Skulle vara intressant att se Moa i sånna kläder. :)

Camilla: Det kommer gå så bra så, för Vinga på dagis.

Har precis ätit, och Tindra åt inte så mycket. Hon velade så mycket angående vad hon ville dricka, juice, mjölk, nä, juice. Suck, man blir ju tokig. ledsen för allt, och mycket slem finns i halsen hör jag. Sög ur en hel del snor, men det verkar finnas mängder kvar. Hur mycket snor kan rymmas i en sån liten näsa?

• mysia

Sara: Tindra har oxå börjat rata sin matstol. Hon säger,"sitta stol" och sen kravlar hon sig upp på en vanlig stol, men som du säger, så vågar man inte ha hon där dom hon sitter så långt ut på stolen.

Kul att Moa börjat prata så bra. Visst är det lättare att prata med sitt barn nu? Tindra är som sin mamma, en riktig pladdermoster. Låter som en papegoja, härmar varenda ord. Brukar oftast förstå vad hon menar, men idag sa hon "sepsopp"förstod ingenting. Men tillslut blev hon så frustrerad, och nästan skrek, "mamma, sepsopp, och så pekade hon på ketchupflaskan"
    Ha ha.

Sofia: Tråkigt angående dagisplatsen. Hur går det med cyckeln? Används den någonting?

Imorgon ska jag på vårdcentralen och ta lite prover inför ett läkarbesök i slutet av denna månad. usch, tycker inte om blodprov.
    Sen ska jag jobba på kvällen. Usch, tycker inte om att jobba helg. Håll tummarna att jag får deta ndra jobbet. Det var ju dagtid, så det hade ju varit perfekt.

Svar på tråden Mina goa vänner!