• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie
    mysia skrev 2007-12-12 21:36:00 följande:
    Sussie: Fy vad jobbigt att ha ont i nacken.Du vill inte börja träna innebandy med mig?
    Ja jag vet inte. Har ju lite svårt att ta mig dit. Till IKSU kan jag ju Cykla.
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Liloot

Hej på er. Kikar in i pausen på Heroes.

Har ringt runt till alla föräldrar på dagis idag, ska samla in till en julklapp till fröknarna. Tänkte köpa ett presentkort på nåt café så dom får gå å fika ihop. Station borde väl va bäst då eller? Det va bara en som inte ville vara med på julklappen, hon hade redan köpt julklapp. Tyvärr hann jag aldrig säga till henne att det bara skulle kosta 20 kr /familj, då kanske hon hade velat vara med endå. Ska jag skriva alla barns namn på kortet, utom hennes barns namn då eller? Känns ju skumt.

Ursäkta för ett rörigt inlägg, är stressad, nu börjar heroes igen!

Thea 060514
  • Pingulina

Härligt Sussie!! Kommer nog träna nångång kvällstid också beroende på om jag får nåt jobb eller inte, men så länge jag är arbetslös så kommer jag försöka träna såmycket som möjligt dagtid. Men jag har ju inte tänkt att vara arbetslös så länge så det blir nog kvällsträning hoppasjag

Vad gillar du att träna Sussie?

Annica, jag måste ärligt säga att jag inte kände mig speciellt välkommen att spela innabandy med "ditt" gäng. Hörde flera gånger hur det muttrades över alla nya som var med och att det var så många, så det var ju inte så roligt. Nu var det ju inte därför jag inte fortsatte, utan för att tiden inte passade men ändå...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Anaa, jag tycker att du kan skriva att det är från "alla", typ från gruppen eller alla barnen eller nåt sånt så behöver ingen känna sig utpekad.

Hej hej!

Sara: Ska jag vara ärligt har jag ingen aning vad som har för policy. De flesta barn verkar ju äta hyfsat på dagis och det är väl det som är grejen, att dom blir serverad mat och äter dom inte så får det vara. Hoppas det i alla fall... Det är ju sällan min lilla boll inte äter

Annika: Vi har tänkt som ni angående efternamnet men det är inte utan att jag ångrar lite att vi valde Åström för vem vet när vi har råd att gifta oss!

Fina men DYRA almanackor!!

Jag har knappt träffat Peter senaste veckorna jag heller känns det som. Antingen jobbar han över eller så jobbar jag. Är det inte firmafest så är det flytthjälp eller något annat. Har känt mig som en riktigt hemmafru sista tiden BLÄ! Men det är väl mycket för att Viktor varit sjuk också...

En glad nyhet är att ikväll har han satt in bänkskivorna! Gud vilken skillnad! Hoppas vi får kaklat i helgen också...

Annica: Trist med dyrt bilrep... För oss är det sällan något problem men jag börjar inse vad glad man ska vara för det! Verkar ju sviiiindyrt att lämna in för att laga!

Älskade unge!
  • litetknyte
    Pingu - blä, lider med dig! *kram*
    Vi e ju som bekant gifta men Vinga hade fått dras med Strindlund ändå, för Nilsson är så urbota trist.
    Älskar min lilla Vinge-ling

Sara: Vi prenumererar inte på någon tidning alls. Läser ju alltid VK på internet så det känns så onödigt!

Älskade unge!
  • Emeraldy
    Anna:
    Jag tänkte precis samma som Annika att du skriver en hälsning från hela gruppen, utan att nämna namn

Annika:
    Jag tror Moa är den enda i vårt gäng som bara har mammans namn, eller? Vi kommer förmodligen aldrig gifta oss och det här med efternamn diskuterade vi faktiskt aldrig. Vi hade båda "tagit för givet" att Moa skulle heta Brodin - fråga mig inte varför. Jag minns att jag frågade Magnus nån gång om det kändes okej och han verkade inte "bry" sig så då blev det det! (Vad svårt det är att skriva hur man tänker och menar, så att ni andra ska förstå rätt!)

Jo, vi kommer nog gå till skolan om jag känner att jag orkar. Just nu är jag jätteöm i foten och även om det inte är en speciellt lång promenad till skolan känns det som ett maratonlopp just nu Fundersam Får se hur det känns imorgon. Kanske bara blir en tur till EXPO För UT ska jag!!

Åh, jag vill också börja träna igen! Är helpeppad (får se hur länge det håller i sig ) att börja på TRÄNA efter jul igen. Kommer kännas lite mysko bara nu när det måste pusslas med tider och så, eftersom Magnus tränar (eller har match) flera gånger i veckan. Förut kunde ju båda träna samtidigt.

Nä, nu ska jag krypa till sängs. Är helt kajko i hjärnan efter att ha suttit och begärt sjukpenning och föräldrapenning och alla datum bara snurrar runt i huvudet. Ena dagen sjuk, andra föräldraledig, tredje jobbar osv.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina
    mamma till Viktor skrev 2007-12-12 21:56:34 följande:
    Sara: Vi prenumererar inte på någon tidning alls. Läser ju alltid VK på internet så det känns så onödigt!
    Läsa tidningen på morgonen när jag äter frukost är det BÄSTA med hela dagen så det skulle jag inte vilja vara utan, och det kan internet inte konkurrera med.

Sofia, men tanken är ju ändå att ni ska gifta er så om han hade hetat Lundström nu så hade han ju varit tvungen att byta ändå, eller?

Camilla, kan hålla med om att Nilsson är lite trist

Sara, Nellie är ju inte direkt känd som nån storätare men på dagis äter hon faktiskt ganska bra enligt dom. Och äter hon inte maten så får dom ju alltid nån macka till och sen försöker de se till att hon får i sig lite extra mellis istället och det har funkat bra.

Min julklänning!

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!