• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia
    Emeraldy skrev 2007-12-12 22:07:02 följande:
    Men shit, vad ni skriver när jag skriver! Hinner ju inte med ju Ja, Camilla, så är det ju Hur känns det förresten att byta efternamn i vuxen ålder? Fick ni ingen identitetskris, ni som gjort det?
    Var så skönt att byta namn, har aldrig känt mig bekväm att heta Gustafsson.

Angående tidningen, så är det så härligt att i lugn och ro läsa tidningen. Oftast ser Tindra på bollibompa, medans jag och p dricker kaffe och läser tidningen i vardagsrummet. Blir aldrig att läsa när vi äter frukost. Då säger Tindra "Nej, äta" ha ha.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • mamma till Viktor och William
    Tuttie skrev 2007-12-12 22:11:28 följande:
    Soff: Vi kommer nog en stund på Lördag! Vi blir hemma men kan inte stanna hela kvällen. FOlk kommer för att fira anders .. Han fyller år på måndag.Men men en stund iaf.
    Va kul!
    Älskade unge!
  • Pingulina
    mamma till Viktor skrev 2007-12-12 22:09:42 följande:
    Haha du verkar trevlig den tiden på dygnet
    Ja, då också

Camilla, jo, man borde ju skita helt i att göra julgodis eller ha nåt hemma överhuvudtaget för det går ju bara inte att sluta äta...

Sara, vi har pratat om det. Men det var nog ändå ett ganska enkelt val för jag tycker egentligen att Slotte är ganska fult, har aldrig gillat det. Och sen tycker ANdreas att han har typ det finaste namnet i världen så han skulle nog aldrig gå med på att byta heller.
    Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie
    Emeraldy skrev 2007-12-12 22:10:26 följande:
    Hmm... Vi äter typ aldrig frukost tillsammans nu för tiden. På helgen får ju alltid en av oss sovmorgon. Lite trist.Det här med giftermål... Alla ni verkar ta för givet att ni ska ta killens efternamn när ni gifter er? Är det nåt ni pratat om eller är det bara så, att ni som sagt tagit det för givet? Camilla; Strindlund var väl ditt om jag förstod det rätt?
    vi väntar med frukosten tills den andra får vakna vid 9,30.Cornelia äter välling vid 7-8 så hon klarar sig. Så vi äter alltid frukost tillsammans.
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Fan, jag kommer ju aldrig i säng, så som ni skriver!!

Sofia:
    8 är INTE sovmorgon!!! (Om inte Moa lyckas sova så länge, DÅ kallas det sovmorgon ) Har man sovmorgon i det här huset sover man så länge man vill! Däremot är varken Magnus eller jag såna som sover hur länge som helst. Han går ofta upp tidigare än mig på sina sovmorgnar. Jag ligger gärna till 10-10:30. Sover oftast inte så länge, men det är ju så himla skönt att bara ligga och dra sig!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Haha, sovmorgon till 8? Vad är det för jävla sovmorgon??

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Alice i Umeå

För oss är det ju ganska vanligt att någon av oss ska iväg och jobba fast det är helg. Men är vi ledig båda två så sover vi oftast till 9 allihopa och sen går en av oss ner och gör frukost och välling och så äter vi det i sängen och tittar på tv till 10-11 snåret då vi kanske pallrar oss upp. Alice tycker att det är mysigt att se på tv i sängen. Varje morgon när hon vaknar säger hon: TV! och så får hon se på det medans jag duschar. Sen går vi ner och gör välling och frukost.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Just det Sofia, fin klänning. Vad säger du om cyckeln?

Annika: Det får du gärna göra, följa med alltså.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Emeraldy

Annika:
    Såg namnet Slotte häromdagen i tidningen... Vad var det? Nåt luciabarn kanske? Eller nåt barn som fyllde år? Minns inte. Men det kan ju inte vara så vanligt hur som helst?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Mina goa vänner!