• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Morning, morning!
    Här vaknade vi 7. Moa hade nog kunnat sova ett bra tag till, men hon är ju så förbaskat lättväckt Skrikandes Magnus smyger så tyst han bara kan, det låter verkligen ingenting, men Moa märker det i alla fall, och då är det ju kört. Nu ska man väl inte klaga när hon ändå sover till 7, men när hon på sistone har kunnat sova både till 8 och 8:30 så väljer man ju självklart det

Vid 10:30 kommer Magnus och hämtar oss och så åker vi till sjukhuset. I vanliga fall hatar jag ju att fara dit, men nu när jag är isolerad hemma känns det som värsta spännande utflykten

Nån som vet när man får frikort inom sjukvården? Vilken summa ska man komma upp i?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Lycka till idag Sara, Hoppas det går bra.

Ingen aning om frikortet. Fråga idag.

Hos mig suger allt big time just nu ... Är så less på att saker inte alltid stämmer.
    Så trist bara.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Vad är det som hänt, Sussie? Trist att vara deppig. Know the feeling! Här är det också så att saker inte stämmer. Har fått två sjukintyg men inget är helt korrekt. Verkar strula till det en massa att jag både är föräldraledig och jobbar Fundersam Kommer säkert bli massa strul med Försäkringskassan pga att läkaren inte kan skriva ett korrekt intyg Skrikandes

Angående frikortet kollade jag upp det och jag är uppe i den summan nu (900 kr) så fr om idag borde det då vara gratis för mig hos läkare. Nånting bra i alla fall

En nyfiken fråga appropå ingenting:
    Vilka tidningar prenumererar ni på? Jag har för tillfället prenumeration på VK, Hennes och Vi Föräldrar. Har haft amelia i flera år, men har sagt upp den nu. Är också sån som OFTA nappar på bra erbjudanden om att få typ tre tidningar och nån schyst premie för en billig penning

• Tuttie
    Sara, vill inte gå in på detaljer men det vart inte som tänkt. Men men det blir nog bra 7 dagar kvar i skolan sen lov! skönt!

Skönt att du är uppe i beloppet för frikortet.

Jag prenumererar på Vi föräldrar, hade VK men tog bort den. Blir så mycket i reklamhögen . + att den blev ju dyrare från det år man fyllde 27

Imorgon är det lucia på Cornelias dagis,dom ska vara ute. Hon ska vara tomte. Blir spännande att se hur det går. *mys*
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • litetknyte

Morning morning.

Vinga var på ovanligt gott humör imorse så mammsen behövde inte gå upp å käka frulle förrän 9:30. Gav Vinga välling 8 å sen lekte hon ett bra tag innan hon behövde gå på pottan. Sköööönt.

Sara - just nu har jag ingen prenumeration alls. Brukar bara ha Allt i Hemmet annars. *inredningsfreak*

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

hej allihopa

Idag har jag varit på käkkirurgin. Han ställde tusen frågor och klämde på käkleden, aj. Dom ska ha läkarrond i em, och då ska dom diskutera en eventuell operation. Så vi får se hur det blir.

Igår satte vi upp julgranen, så skönt att slippa göra det idag på min och P:s enda gemensamma lediga dag. Just nu är han på verkstan och Tindra sover, så nu har jag lite tid för mig själv, skönt.

Vi prenumererar på Vk. hade vi föräldrar tidigare, men tyckte det blev så dyrt med 2 tidningar, så vi valde Vk.

Sofia: Hur blev det med cyckeln, ville du ha den eller?

Sussie: Dom ska ha lucia på Tindras dagis oxå imorgon. Dom är därimot inne i värmen. Tindra ska vara lucia/tärna. och sen bjuder dom på fika, smaskens.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Emeraldy

Åh, vad skönt! Nu hoppas jag att hela min fot-historia är över! Läkaren tyckte det såg jättebra ut så nu har jag bara en tejpbit över såret. Det är ju lite ömt efter de tog bort stygnen och jag inte längre har nåt bandage som skyddar, men det går nog över snabbt. Jag får använda foten så mycket som jag själv känner att den klarar av, det finns inga hinder Är så glad!

Jag funderar på att gå till skolan imorgon och kolla på luciatåget. Det brukar vara så mysigt. Samtidigt känns det lite dumt eftersom jag faktiskt inte har nåt där att göra längre Men ett luciatåg vill jag ju se Får se hur jag gör.

Nu ska jag sätta mig och äta lunch.

• mysia

Sara: Så skönt att din fot har läkt bra. är så glad för din skull.
    Förstår att du gärna vill se ett luciatåg. Även om du inte är anställd där längre, så blir dom säkert glad att se dig.

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!