Aker in till sjukhus?
Alltsa, om man ar frisk, haft en normal graviditet utan avvikelser, ar trygg och saker pa sin omgivning och de man har runt omkring sej och om forlossningen fortskrider normal (da redan fran uppningsskedet och frammat) sa ar det ovanligt att det uppstar 'akutsituationer' som inte hembm kan hantera och dar det inte finns tid att aka in till sjukhus.
Sjalvklart finns risken och det ar viktigt att man satter sej in i dem och laser om vad som kan uppsta och hur man da hanterar en sadan situation. Risker finns ju aven da man foder pa sjukhus och ofta ar det till och med en storre risk att det uppstar komplikationer dar pga att modern latt inte kanner sej lika hemma, avslappnad och lugn infor fodseln i sjukhusmiljo samt med all onodig inblandning mm som man gar igenom. (Detta inkl da tex alla kontroller och allt annat spring in och ut ur rummen, med mera)
Jag hade just riskerna som den stora fragan i om jag skulle valja hemforlossning eller ej men nu nar jag last mer sa kanner jag mej saker. Aven om det varsta tankbara skulle uppsta, oavsett om det skulle ske hemma eller pa sjukhus, och vart barn inte skulle overleva (Gud forbjude) sa kanner jag faktiskt att jag hellre ar hemma i den situationen dar jag kan fa sorja ifred och i min miljo an pa ett sjukhus med massa folk som sakerligen bara gor situationen varre istallet...
Men som sagt, risker finns alltid och skulle det inte kannas ratt for mej eller min bm eller om nagot skulle uppsta under forlossningen sa aker man ju sjalvklart in. Man pushar inte pa granserna precis...
(Sorry ts for langt inlagg om detta ist for lotus fodsel)