Svetlanas Fanclub
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Ja, vad har vi på g idag? Städning har stått på schemat. Nedervåningen är klar och granen är uppe och klädd, till barnens stora förtjusning. Och jag ÄLSKAR min fettlösande spray, fasen vad jag har sprungit runt och sprayat och torkat med den idag ! ALLT blir rent, även sånt där trökigt ingrott som man tror är förlorat för alltid. Övervåningen är påbörjad, men behöver ett krafttag imorgon förmiddag. Sen är det jul
!
Maraboufudge, Bountybollar, Mozartkulor och Rocky Road-fudge är fixat och ska tas med på julafton. Jag ska vika lite presentpåsar http://skapligtenkelt.se/ppase.htm som är perfekta att stoppa småpresenter i och så har vi såklart en miljon julklappar att slå in imorgon kväll. Tänkte börja idag, men vi ska laga sen middag när barnen somnat (snart, snart!) och mysa med, så jag orkar nog inte sitta med sånt sen. Och så har vi skinkan kvar också! Men sen är allt klart, och det känns som att vi ligger helt rätt med allt i år.
Ja, stora bajsrussin, ja ... Abbe är ju väldigt medveten om det här med bajsproblemen, så ibland funkar det att tala om att nåt hjälper honom att bajsa, därav stora bajsrussin
.
Just det, jag glömde ju mumu. Vi har redan berättat. Förra gången höll vi på och smusslade så länge och det var jättejobbigt. Nu berättade vi på makens födelsedagsmiddag, så tillfället var ju lite festligt ändå. Jag höjde en skål och alla trodde ju att det var till maken och det var det ju, men för att han ska bli pappa igen och inte för att han fyllde år. Att vi berättade tidigt berodde också på att jag vill berätta för min mormor först och hon var så himla krasslig i början av månaden så jag visste inte ens om jag skulle kunna vänta till jul. Så hon var glad när vi berättade för de andra, för hon tyckte att det var svårt att hålla tyst som hon lovat
Hittade receptet på Rocky road-fudgen i går. Den var ju vansinnigt god vill jag minnas, men orkade inte ge mig ut på jakt efter kondenserad mjölk och marshmallows i år igen. Jag får trösta mig med min wienernougat jag fick av ett par söta elever.
2.5 kilo köttbullar klara, ett paket kvar att slå in.
Jag har så lite att göra till jul i år eftersom svärmor coh svärfar består och vi drar till London den 26:e, så allt godis är bortrationaliserat förutom chokladen som vi köper hem emellanåt.
*whoops det bara hände liksom... *
Idag åt jag en Summerbird gigantpralin från Saluhallen till min espresso macchiato, och mannen kom sedan hem med moussefyllda chokladpyramider från Göteborgs choklad- och karamellfabrik (som ligger i Lund om nån undrar ). Lyx!!
Saltlakrits däremot är det kris med för jag har inte hittat nåt i hela centrum och både fina chokladaffären och Saluhallen brukar annars sälja fina "gammaldags" förpackningar till jul.
Det är mammas sambo som abonnerar på saltlakrits så istället har jag spårat ut på hans kaffenoja och köpt en av världens nog märkligaste kaffesorter. Topi Luwak är kaffe gjort på kaffebär som har passerat tarmkanalen på ett mungoliknande javanesiskt däggdjur (luwak) innan de rostas, och får därav en mildare karaktär.
Så för att säga det på bonnaspråk så får han kaffe som har blivit utsketet av en råtta i julklapp-jag har faktiskt ingen aning om hur det kommer att mottas!
Vad hade ni tyckt?
Bimsan.. jag hade nog velat ha en censurerad historia. Att kaffet var av en särdeles fin och mild sort, från.. Java. Åtminstone om jag skulle kunna njuta av det till fullo. Fast egentligen gillar jag inte alls att bli undanhållen sanningar, så jag vet inte
Hahahaha, min humor precis, Bimsan ... Men jag vete tusan om jag skulle kunna dricka det jag heller, om jag visste vad det var. Kanske en viss censurering är att föredra? Eller så får han veta sanningen EFTER första koppen, muahahahaha
! Problemet är kanske att den sanne kaffeentusiasten redan vet vad det är han får i koppen. Jaja, det kan knappast vara varken äckligt, ohälsosamt eller farligt, så han kanske klarar av sanningen
?
När kvällen övergår i natt så kryper Svetlanorna fram ur sina vrår på väg mot sängen... Och nu är det min tur att krypa vidare och bädda ner mig. Mer gjort här hemma har det inte blivit sen sist, men mysigt framför tv:n har vi haft. Tänk vad skönt det är att sitta och titta på julgranen som lyser och bara njuta av att allt är klart! Och tänk vad oskönt det är att komma upp på övervåningen och inse att allt är så långt ifrån klart som det kan bli ... Natti!
Så, nu är vi strax on the road.
Vill bara önska alla en riktigt
GOD JUL!!!
mejram: GOD JUL!!
Fyra timmar kvar till julafton nr 1 hos svärfar, jag är färdigklädd och har t o m lyckats få på mig foundation för första gången sedan bröllopet....snacka om undersysselsatt...
GOD JUL alla kära fanclubmedlemmar!
God Jul mina härliga Svetlanor