Svetlanas Fanclub
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
TACK för alla stöttande ord. Om ni visste vad de betyder för mig. OTROLIGT MYCKET!!!! Känns bättre och jag försöker att inte´lägga så mycket energi på det. Att åka själv i bilen och passa på att "skälla" på de berörda är ett bra knep att bli av med agritioner. *fniss* Samtidigt är det ett bra sätt att "ladda" inför kommande diskussioner, för jag vet att de kommer att komma...tyvärr.
Försöker annars njuta av de sista dagarna ledigt innan det är dax att jobba igen. Känner att det är bra att jag kommer ifrån Wilma för hon är som ett plåster på mig, Men det känns jobbigt oxå för jag vill gärna vara hemma ett tag till. Men jag har ju alla lov som är under vårterminen att se fram mot så det ska nog gå bra ändå. Jag som brukar vara så förberedd och planerad men icke sa nicke nu! Insåg detta idag och blev lite nervös för jag har inte ens flyttat tillbaka mina saker(6 banankartonger) till jobbet än! Måste göra det imorgon och så får jag åka dit i helgen och plocka iordning och fixa inför starten på tisdag. Ja vi börjar på måndag och eleverna börjar på tisdag.
Ha en skön och trevlig helg allihopa om vi inte hörs mer innan dess.
TACK för att ni finns alla underbara människor här i fancluben!
Camile
Jag känner med dig. En hund är en hund ett barn är ett barn och vem det är som ska flytta på sig råder ingen tvivel om i min hjärna iaf. När jag läste om att dina föräldrar nog inte accepterat att du flyttat 34 mil från dem så kände jag igen mina egna föräldrar oerhört mkt. De säger att de har accepterat att jag bor där jag gör nu, men de agerar inte på det sättet. Kroppsspråk säger en hel del faktiskt. Jag och min pappa rök ihop på julafton. Jag var så ledsen och var efter att pappa sagt åt mig att åka beredd att göra det på juldagen. Det var så otrevlig stämning att jag inte ville stanna där. Alla bara gick omkring och sa inget, såg sura ut och då frågade jag varför det verkade vara dålig stämning, å sen var det kört. Varje gång vi åker upp så blir det nästan samma sak, man kan egentligen inte öppna munnen och säga ngt. Denna jul gjorde jag det och lite effekt fick jag för sedan var det rätt glada miner resten av tiden. Pappa sa nämligen både förlåt och vi kramades om (på julafton) och vi stannade längre tid än till juldagen.
Jeanette: Vet du nu vad det är för stol ni har köpt?
Fy fan, vilka jobbiga kvällar vi har . Flera gånger i veckan så vaknar Milla en stund efter att hon somnat och somnar inte om på flera timmar. Hon gör allt från ligger och babblar till att gråta hysteriskt. Hjälp!
Mumu,
kankse får hon för mycket vila på dagen och är därför inte tillräckligt trött på kvällen?
Vi har åkt bort. Min farbrors fru ringde i förrgår ocg berättade att farfar var akut mycket såmre och att det troligen bara handlade om någon dag. Bara att ta ut en semesterdag på fredagen och packa familjen i bilen. Igår på dagen satt vi hos honom i fyra timmar och och barnen uppförde sig otroligt bra, på kvällen blev jag inringd igen och hann precis komma innan de sista andetagen försvann. Allt var så lugnt och vackert och sorgligt men jag är så glad att jag hann ta ett så vackert farväl, ett minne jag alltid kommer ha med mig. Att han fått gå vidare känns faktiskt skönt men det får bli mycket stöttning till farmor ett tag nu, hon har inte kunnat inse vad som ska hända så hon är väl den enda som känner av chock-känslor. Vi får väl se.
Stor kram till er och ring era gamla kära
Så tråkigt, foff... Men så fint att ni fick vara hos honom på slutet, det lät verkligen lugnt och vackert. Och hur naturligt det än är att gamla går bort så känns det ändå.
Apropå bilstolar. Vi har inte bytt och har inga planer på det än så länge heller. Abbe är liten och får mycket väl plats på längden. Visst, han sitter hopvecklad som ett dragspel nu när han sitter i bak, men han har då aldrig klagat. Vi hade en väldigt kunnig säljare här i stan förut (även om han var en usel företagare på andra sätt) och han sa att det oftast var föräldrarna som tyckte att barnen satt för trångt med benen, och inte barnen själva. Så vi kör på ett tag till!
Nej, sover för mycket på dagen gör inte Milla. Igår sov hon en gång vid lunchtid, två timmar. Det är inte för mycket för en som inte ens fyllt ett, snarare tvärtom. Hon var så slut när vi skulle lägga henne, men efter mindre än en timme så var det kört. Det känns mer som att hon tar en liten tupplur och sen tycker det är trevligt att vara vaken igen. Men vi tar inte upp henne och hon håller på till halv elva nästan varje gång! Igår var det "bara" till tio. Det tar kål på oss, för vi har bestämt oss för att härda ut och ta "hundgörat", men det tar ju inte slut! Man hör om folk som gjort modifierade femminutersmetoder och första kvällen har det tagit 40 min, andra kvällen 15 min osv., men här tar det flera timmar VARJE kväll! Ja, nu är det ju inte precis varje kväll hon gör så här, men de flesta. Vi tröstar, klappar, lugnar och går ut och så störtgrinar hon så fort vi lämnar rummet. Att ta upp henne och ligga med henne i vår säng funkar inte heller, det slutar bara med att vi lägger tillbaka henne efter en timme för att vi inte orkar ligga där med henne längre. Vi behöver verkligen hjälp att lösa det här !
Mumu;
Låter tufft det där!
Hon sover inte för lite på dagen då? Ibland är det ju som du säger att de är så trötta att de bara måste sova ett tag o sedan vaknar de o filosoferar över resterande av dagen.
Ibland leder ju förlite sömn på dagen till jobbig sömn på natten, det har jag märkt på mina. De dagar Joel inte har sovit tillräckligt tar det 1h för honom att somna o han sover oroligare de nätterna.
Det är inte alltid lätt att råda över småbarns sömnvanor, hur gammal är hon nu? Har för mig att de brukar komma in i en tråkigt sovperiod när de kring året? Men hon har väl en bit dit?
Hoppas att det lugnar sig snart så ni kan få lite egen lugn tid på kvällarna
Foff;
Tråkigt, men vad skönt att du hann in innan det var slut.
Många kramar till dig!
Ang bilstol, vi har inte heller bytt men funderar över eftersom att Jakob verkligen sitter intråcklad han är ju nästan 105cm o väger ju 18 (tror ja). MEN han har verkligen inte sagt något om det o så länge han inte klagar o stolen inte är förliten får han sitta som han sitter.