• Svar på tråden Svetlanas Fanclub
  • buebo

Tänkte kika in och önska er alla ett riktigt gott nytt år!
    Efterssom jag allt för sällan spenderar tid här så har jag inte en chans att hänga med allt som hänt men antar att jag bör gratta till en eller annan bebis och nån lär väl ha blivit gravid oxå .
    Här hemma är mina minsta sjuka,de har 40 graders feber och hostar och snorar fast just nu dög pappa!! så då passar jag på att bänka mig en stund vid datorn.
    Ha det gott alla,som minns mig.

• Fru H

Pejo, satt du vid datorn och tajmade, eller??

Gott nytt år allihop! Jag tycker 2008 låter.. bra

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Marajjah

Ja, gott nytt år på er alla!

Fru H skrev 2008-01-01 13:16:35 följande:

Pejo, satt du vid datorn och tajmade, eller??Gott nytt år allihop! Jag tycker 2008 låter.. bra
    Synd bara om de som ska säga när de är födda å får svara 08... *inget positivt*
  • Pejo

Fru H;

Inte o tajmade direkt, hade stannat hemma med barn o hundar eftersom att vi inte varit bra under hela jul o ledighet. Maken for iväg till den tänkta festen hos ett par kompisar. Så det var en lugn kväll framtill 00.05 då den värsta raketskörden härjade härute på landet. Joel vaknade o fick komma upp o kolla eftesom att en av hundarna inte gillar det så där supermkt när det smäller så mkt.

Sedan hade han lite problem att komma till ro igen... men somnade om iaf vid 02,30 ordentligt.

Idag har jag varit med barnen o terrat mina föräldrar efter ett gräl med mannen. Det behövdes verkligen att bara kunna åka härifrån för egentligen bråkade vi om samma saker om o om igen - det är sååååå tråkigt.

Vi har ett par grejor kvar att färdigställa i huset, vilket jag anser att man inte kan göra när ingen av oss mår bra, men mannen blir stressad av att inget händer. ja det är väl huvudgrejen... vi har olika prioriteringsordning o det är lite jobbigt eftersom att ingen av oss mår bra av att gräla. Varken barnen eller vi, de behöver ju inte höra bråket, de läser ju av våra kroppsspråk som två små agenter.

Jaja behövde väl bara blabba av mig lite...

• TUVA77

Jo

Efter ha pratat med amningshjälpen så ska jag hänga på tråden till amningsmottagningen i morgon kl 7:30. Jag har kanske fått bröstböld!!! Låter som något man fick för 100 år sedan. Jag har ju haft mycket mjölkstockningskänningar, men aldrig blivit jättedåligt. I förregår var det stopp i mitt högra bröst(det bröstet med mest mjölk). Nu har Elvira legat vid det bröstet hela helgen och det kommer lite grann. Men jag har en knöl på 7x7 cm som inte försvinner ... Är inte sjuk och det är mjukt runtomkring så jag ska bara fortsätta som jag har gjort fram tills jag har ringt amningsmottagningen. Jag har hela tiden sagt att jag har för mycket mjölk och nu behöver jag hjälp med att först få bort den där knölen och sen minska mjölkproduktionen. Mina stackars bröst har verkligen fått mycket stryk den här gången ... Någon av er som har haft bröstböld?

Gott nytt år!

• camile

Tuva
    Jag har inte haft bröstböld men väl stopp i tuttarna och med stenhårda områden. Jag ställde mig i duschen och duschade så varmt jag kunde och samtidigt masserade jag tuttarna och pumpade så jag kände att det lossnade. Det funkade för mig men det kanske har gått längre för dig och då kanske du behöver mer kvalificerad hjälp. Har för mig om att en mamma som fick barn samtidigt som mig 1995 fick detta och hon pumpade som f-n för om hon inte fick loss det så skulle de suga ut det med en spruta från sidan. Låter inget vidare så hon gjorde som jag och pumpade i parti och minut för att få loss det för hon hatade sprutor! Vill inte skrämma dig men ibland kan det vara bra och veta vilken hjälp man kan bli erbjuden. Hoppas du kan "duscha loss det" så du kan ordning på det.

Wilma har kräkts sen straxt efter 12-slaget. Hela jag blev nerkräkt och det är först nu under sena eftermiddagen som hon har fått behålla lite fruktpuré så nu hoppas vi det är på väg åt rätt håll så hon kan få i sig lite mat. Har gått som zombies här hela dan. Nu är det "bara" 5 dagar kvar sen är det dax för mig att börja jobba. Måste tiden gå så fort?!?!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

• TUVA77

Camile,
    Har försökt pumpa, massera, bada i tre dygn. Har fått igång delar av bröstet, men tyvärr är det en jätteklump på ovansidan. Sitter med vetekudde samtidigt som jag förbereder mig mentalt på narkos, tömning och dränering. Jag är inte jätterädd ännu ... Beror kanske på att jag redan "vet" att det är en böld . Ibland behandlar man med antibiotika ... Jag vet faktiskt inte hur jag hade kunnat undvika det här.

• mejram

God fortsättning på det nya året!

Åter från vildmarken. Med blandade känslor. Det är jätteskönt att vara hemma, men samtidigt är ju pseudovärlden uppe hos svärmor så behaglig, man lullar runt och äter lite och leker lite och träffar gamla kompisar och snackar goja. Nu är man i verkligheten igen.

Tråkigt med ännu en förstörd jul, Camile. Tycker att du gör helt rätt i att stanna hemma och låta de som vill söka upp dig i stället. Du kanske rent av hittar någon trevligare familj att fira jul med uppe hos dig. Försök att säga precis hur du känner utan att fundera på om de ser dig som svarta fåret eller besvärliga dottern. Kram.

Vi försöker ställa tillbaka dygnet. Linnea höll igång till 00.30 på nyårsafton och fick se alla raketer. De andra fyra barnen hade slocknat långt innan tolvslaget. Och i går var det samma tid igen eftersom hon sov i bilen hela vägen hem och naturligtvis var pigg som en lärka hela kvällen.

Ja, de funderar mycket över hur världen hänger ihop nu. Varför, varför, varför, varför..... ungefär tvåtusen gånger om dagen. Men man får ju så många roliga stunder när de kläcker ur sig sina funderingar.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Svetlanas Fanclub