Mamasnest skrev 2008-01-15 08:38:29 följande:
Här har natten varit hemsk! Lillan har vaknat så många gånger att jag tappat räkningen. Sedan kl 4 i morse har jag varit helt vaken.Hela natten har jag legat och retat mig på folk som hävdar att barnet inte har sömnproblem utan att det är föräldrarna som har problem med att hantera barnets sömn. Lillan har gråtit och skrikigt hela natten för att hon varit så trött men inte kunnat sova, skulle det då inte vara hennes problem?? Sedan vi klev upp har hon också gnällt och inte orkat leka, mitt eller hennes problem eller bådas? Tvååringen blev väckt flera gånger i natt och var också gnällig i morse, är det hennes problem eller ligger problemet kanske i lillans sömn? 11-åringen grät nästan vid frukosten eftersom han vaknat av lillan hela natten, ska jag säga till honom att hon inte har sömnproblem utan att det är omgivningen som har problem att hantera det? Nu ska vi snart gå till Öppna förskolan vilket mina barn älskar (Ja, "el skåpet" man leker där) men kommer de att orka leka något? Vi har varit sjuka och suttit inne i flera veckor och igår när vi äntligen kunde gå till Öppnis så var 2-åringen salig av lycka. Röding: Jag vet inte om du följer tråden och ser det här men gör du det så skulle jag uppskatta om du kunde kommentera mitt inlägg istället för att bara kasta in påpekanden utan att följa upp dina svar som du får.
Lider med dig och jag ligger också och ältar sånt där mitt i natten när jag är så trött, lillan gnäller av trötthet och på dagarna är så trött så hon knappt orkar äta eller leka och är bara grinig. Är det hennes problem, ska jag bara sitta med armarna i kors och klappa på huvet och säga, det löser sig nog nån dag, strunta i att hon inte orkar nånting och tvinga med henne på saker?. NEJ JAG SKULLE INTE TRO DET. Jag blir så irriterad på det där bjäffset så jag vill slå nån i skallen. Kanske skulle avreagera mig på grannen ovanför som fick för sig att borra med slagborren kl 20,15, 20,30 och 21 igår så att lillan vaknade (hon som sov som bäst ju då!!) och jag fick buffa och försöka få henne att somna om medan han borrade och hamrade. IDIOT!
Sorry mitt sura inlägg men jag är TRÖTT