• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • smurf52

Känns som jag skulle kunna fylla den här tråden själv just nu.. Jag är så jävla trött så jag skulle kunna svimma av utmattning. Är jag en kass förälder som lägger mig och sover brevid honom som ligger och ser på Nalle Puh?
    Äntligen är han stilla ändå efter attha hoppat, skrikit, bråkat, lekt osv sedan jag försökte börja nattning 19.30..
    Känner mig som ännu sämre för att jag ger upp och låter honom få sin vilja fram men ärligt.. Jag orkar inte.
    Jag somnar..

• Mamasnest
    Socialombud skrev 2008-01-12 23:54:30 följande:
    Känns som jag skulle kunna fylla den här tråden själv just nu.. Jag är så jävla trött så jag skulle kunna svimma av utmattning. Är jag en kass förälder som lägger mig och sover brevid honom som ligger och ser på Nalle Puh?Äntligen är han stilla ändå efter attha hoppat, skrikit, bråkat, lekt osv sedan jag försökte börja nattning 19.30.. Känner mig som ännu sämre för att jag ger upp och låter honom få sin vilja fram men ärligt.. Jag orkar inte. Jag somnar..
    Hur gick resten av natten?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Jag känner mig lite ledsen efter natten. Som jag befarade så är jag nog på väg från kuren. I natt ammade jag kl 1, 4 och 6, hon som inte vaknat före kl 3 på flera veckor. Om jag ska vara ärlig så försökte jag inte ens få henne att somna om utan tog upp henne och ammade henne när hon skrek. Jag är så himla rädd att storasyster ska vakna.
    I natt ska jag gå och lägga mig tidigare och försöka komm apå rätt spår igen.

Trebarnsmamma på heltid
  • smurf52
    Mamasnest skrev 2008-01-13 07:47:08 följande:
    Hur gick resten av natten?
    Han somnade någonstans runt ett.
    Sömnen är hel, men kort. Halv åtta var det igång imorse igen..
  • Pasadena
    Socialombud skrev 2008-01-13 10:22:29 följande:
    Han somnade någonstans runt ett. Sömnen är hel, men kort. Halv åtta var det igång imorse igen..
    Men guud stackare Har ni testat omega3?
  • Pasadena

Här var förnatten katastrof, somnade 19,45. Sedan 5-6 uppvak inom lopept av 2 timmar då hon skrek och grät i sömnen Sen sov hon i 5 timmar i streck. Morgon kl 6.30
    Nu försöker jag få henne att sova förmiddagslur men hon vaknar var 10:e min

• Tvillingmamma2007

Tack Tozza för svar.

Inatt tog sambon natten här så jag fick sova, så skönt! Sen kl 9 sover han nu och även grabbarna för tillfället ute på bron.

• Nattstrulare

Vilken bra tråd! Skönt att inte vara ensam m barn som inte sover! Vilket vi känt oss, nästan alla verkar ha barn som sover hela nätter utan tjafs! Och ändå är dessa föräldrar utmattade av sömnbrist...

Har en tjej på 3,5 år som inte har sovit så många hela nätter under sitt liv. Hon har alltid somnat av sig själv - även som bebis. Men vaknar på natten och är då omöjlig att söva. Vi har testat allt möjligt men inget funkar Hon är vaken(och är pigg ) o rumsterar i ett par timmar innan hon blir trött. Kan vara 3-4tim. Somnar lagom när det är dags att göra morgon och börja med morgonens bestyr. Men då är hon hur trött som helst. Men till dagis måste hon eftersom jag ska t jobbet. Så morgnarna är pest o även e dagis. Då är hon ett övertrött monster. Så tyvärr blev d inge bättre m dagis. snarare värre!

Det här m OMEGA-3 låter för bra för att vara sant! Har köpt en flaska o testar nu, har gett henne 3 dar nu. Men problemet är attt hon inte gillar att ta det. Jag kör m Eskimå kids. Det är ju oljigt det är väl d som tar emot.
    Någon som har tips på hur man ska få i henne utan tjafs???

Pasadena skrev 2008-01-13 10:23:38 följande:
    Men guud stackare Har ni testat omega3?
  • Shannara

Heeej på er!

Jag är en död sill idag... Har väl lyckats få till tre timmars sömn i omgångar... Sen vägrade jag att gå ur sängen imorse... Så länge lillan låg och var nöjd bredvid mej så låg jag kvar och halvslumra. Till tio ungefär... Straffet blir ju att jag har tvåtusenmiljoner extra saker att ta reda på nu istället...

Klev ut i vardagsrummet och möttes av drivor med clementinskal, leksaker och CHIPS... Hmmm... De stora barnen tog tillfället i akt antar jag... MEN de hade i alla fall ätit frukt allihop före chipsen.

Nu sover lillan i vagnen bredvid mej och de andra fyra sitter på vardagsrummet och spelar tv-spel... Jag borde nog ta itu med köket så frullen kommer bort från bordet och sen måste kattlådan bytas i och alla julsaker ska packas bort... *gäsp*

Ha en bra dag tjejer!!!

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!