• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Mamasnest
    Applemum skrev 2008-01-14 20:59:05 följande:
    hej på er alla hålögda nattugglor Har tagit hand om hela familjens magsjuka men än så länge klarat mig själv... (peppar, peppar) hjalmar har också klarat sig (määärkligt vi som inte sover???) well hur som helst har jag istället för att ta igen missad nattsömn på dagarna så har jag fått torka spyor, serva m cola å ta hand om baby stimmet...tror dock att hjalmars sömn går mot det bättre.... han har inte haft lika många uppvak (runt fyra kanske...) tyvärr har hans morgon börjat kl 6!
    Hoppas att du slipper kräkan. Ät vitpepparkorn!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Fusion

Har legat med plutten på bröstet och kollat på tv i 2½ timma han sov som en gud , såg riktigt behagligt ut ..

Jag smög precis ner han i sin säng och jag ska smyga efter och hoppas på en lugn natt...

Godnatt kära vänner och hoppas eran blir lugn och skön...

• el skåpet

inte läst ett enda inlägg men leker ni något med barnen på dagen?

fokuserar man på att ha dem aktiva på dagen så är de ju dödströtta på kvällen.

• Mamasnest
    el skåpet skrev 2008-01-15 01:42:36 följande:
    inte läst ett enda inlägg men leker ni något med barnen på dagen?fokuserar man på att ha dem aktiva på dagen så är de ju dödströtta på kvällen.
    Tänk om det vore så enkelt....
    Trebarnsmamma på heltid
  • lillasnövit
    el skåpet skrev 2008-01-15 01:42:36 följande:
    inte läst ett enda inlägg men leker ni något med barnen på dagen?fokuserar man på att ha dem aktiva på dagen så är de ju dödströtta på kvällen.
    Ja jag tror att jag svarar för alla om jag säger att JA det är klart vi gör! Trött barn betyder inte att barnet sover, i alla fall inte här....
  • Pontusmamma

Jaha...de värkar som de bara var en engångs grej lilla fröken hade för sig när hon sov hela natten! .. inatt har hon vaknat X antal ggr!

Pontus040417 Emma060209
  • Kryztina

Pontus mamma- jobbigt .
    Här var natten OK enligt mina mått.. Lovisa somnade 18.45. Jag gick och lade mig 21.00 och hon sov väl till än 22.30 innan hon började vakna. men jag lyckades smyga tillbaka henne i spjälsängen vid första uppvaknandet så då sov hon någon timma . Härligt att få sova själv i sängen utan bebis på bröstet!!  Men sen var det som vanligt efter det. Vaknade gång på gång och skulle tvunget ligga uppe på mig.. Men jag behövde inte gå upp med henne någon gång utan hon somnade ganska snabbt varje gång hon vaknade .

• Pasadena

Jag ska ALDRIG mer skriva att våra nätter är okej. I två nätter har hon vaknat varje eller varannan timme, bökar i sängen, vrider och vänder sig åt alla håll, gnäller och gnyr. JAG BLIR TOKIG! ÄR så trött så jag ser syner snart. Så här kan vi inte ha det, hon är helt mörk under ögonen. Och JAG MED!

Jag längtar efter att börja kura henne så vi kan få sova nån gång!

• Mamasnest

Här har natten varit hemsk! Lillan har vaknat så många gånger att jag tappat räkningen. Sedan kl 4 i morse har jag varit helt vaken.
    Hela natten har jag legat och retat mig på folk som hävdar att barnet inte har sömnproblem utan att det är föräldrarna som har problem med att hantera barnets sömn. Lillan har gråtit och skrikigt hela natten för att hon varit så trött men inte kunnat sova, skulle det då inte vara hennes problem?? Sedan vi klev upp har hon också gnällt och inte orkat leka, mitt eller hennes problem eller bådas?
    Tvååringen blev väckt flera gånger i natt och var också gnällig i morse, är det hennes problem eller ligger problemet kanske i lillans sömn?
    11-åringen grät nästan vid frukosten eftersom han vaknat av lillan hela natten, ska jag säga till honom att hon inte har sömnproblem utan att det är omgivningen som har problem att hantera det?
    Nu ska vi snart gå till Öppna förskolan vilket mina barn älskar (Ja, "el skåpet" man leker där) men kommer de att orka leka något? Vi har varit sjuka och suttit inne i flera veckor och igår när vi äntligen kunde gå till Öppnis så var 2-åringen salig av lycka.

Röding: Jag vet inte om du följer tråden och ser det här men gör du det så skulle jag uppskatta om du kunde kommentera mitt inlägg istället för att bara kasta in påpekanden utan att följa upp dina svar som du får.

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!