• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Tvillingmamma2007

Tack för svar 3hjärtan skönt att få lite input.

Har pratat med BVC idag angående killarnas pruttighet och att de inte sover så bra. Bara så ni vet så ska inte 9-månaders behöva vakna och skrika av pruttar...vi borde ha ringt tidigare kändes det som men hade man ringt "för tidigt" så skulle man säkert få skämmas för det med. Hm det var inte ens min "tant" vi fick prata med idag utan hon skulle ringa upp imorgon så får vi se vad de gör. Kan ju vara mjölk eller gluten eller nåt sa hon.

• Mamasnest

Fusion: Som människa har du rätt till alla känslor, däremot inte att göra vad som helst. Vi får bli arga och frustrerade helt enkelt.

Lillan vaknade 3 ggr i timmen hela natten med start kl 22. Nu ska vi snart till Öppna förskolan, fattar intehur jag ska orka...

Over and out

Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-16 08:48:22 följande:
    Fusion: Som människa har du rätt till alla känslor, däremot inte att göra vad som helst. Vi får bli arga och frustrerade helt enkelt.Lillan vaknade 3 ggr i timmen hela natten med start kl 22. Nu ska vi snart till Öppna förskolan, fattar intehur jag ska orka... Over and out
    OJ dags att återuppta kuren? Hon är väl frisk nu?
  • Mamasnest
    Pasadena skrev 2008-01-16 08:53:14 följande:
    OJ dags att återuppta kuren? Hon är väl frisk nu?
    Ja, men jag får vänta tills sambon kommer hem för någon måste ju ta 2-åringen om hon vaknar. Det är svårt att avbryta tex buffandet för att springa till storasyster. Så fort han kommer hem så kör vi igen.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Josefine85
    Britha skrev 2008-01-15 19:54:48 följande:
    Frågar igen, vi ska till barnpsykologen på torsdag för vårt första besök. Vad gör man där? Något man skall tänka på? Har fört sömn dagbok nu ett tag för att dokumtentera när och hur ofta han vaknar på nätterna, vad vi gör och hur mycket han sover på dagarna
    mja, ja va ju där igår. Som sagt så trodde jag att vi skulle till barnläkaren, men så var inte fallet. Jag va helt oförberedd. Fick berätta hur våra dagar & nätter såg ut.
    Han spanade även in mitt lilla surkart till son som satt på golvet och skrek och pep om vartannat.
    Mammas Finaste Loke 070622
  • Mora

fyfan vad trött jag är på ungar som inte sover, just nu ligger hon o grinar för fullt men det får hon göra jag orkar inte med detta snart, hur får ni dom att sova, hon e 10 1/2 månad nu...

• Tozza
    Fusion skrev 2008-01-16 00:09:34 följande:
    är det fel att sätta ut en annons med liten pojke snart 5 månader ges bort mot annonskostnad...Fy fan jag är så trött på det här jävla skriket nu så att ångrar att vi skaffade barn ångrar att jag har familj gud så lugnt och skönt det var förr när man var singel, tror fan jag ska bli det igen sälja hus och göra av med allt..Man blir ju precis fel ifrån till att han har sovit åtminstone 4 timmar i sträck varje kväll är vi nu nere i 1 timma sen så håller han på hela tiden..just nu ligger han och skriker ock skriker jag orkar inte bry mig han får ligga och skrika , ingen av oss orkar bry sig längre skrik bara så jag hoppas rösten försvinner gud så skönt det skulle vara..skulle bara vilja ta bilen och köra långt åt helvete och hoppas på att jag aldrig kommer hem igen ...fan vilka hemska ord , men vad gör man när tålamodet är under fotsulorna..
    Jag känner igen allt du skriver och alla tankar...tyvärr. Har ni pratat med BVC, barnkliniken eller så?
    3hjärtan skrev 2008-01-16 08:11:09 följande:
    Inatt var vår natt ok! Eller riktigt BRA rättare sagt! Fick sova ostört mellan halv elva o ett! Sen uppe till 3...lite mer sömn fram till halv fem...uppe i bara en halv timme o sen sömn till sju! FANTASTISKT när jag tänker efter... Detta trots Theralen...
    HÄRLIGT!! Skönt att höra att ni haft en bra natt (ja, med våra ögon sett iaf) Alizia sov oxå okej (på theralen då), men jag var vaken större delen av natten ändå, kunde bara inte somna...
    Alizia - AIK - Ab imo pectore
  • 3hjärtan

Alltså...måste bara säga... Under en tid här sedan jul har ju faktiskt vår tjej sovit ok tack vare Theralen o vi märkte en MARKANT skillnad på henne dagtid! En betydligt gladare, mer harmonisk tjej full av nyfikenhet o fart! Till skillnad mot tidigare med mestadels gnäll o missnöje! Så självklart mår ju inte de små heller bra av sömnbristen! I vårt fall är det ett måste att få henne att sova på dagen om hon inte sovit på natten, annars är cirkusen igång för fullt! Jag får bara ut o gå gå gå så somnar hon till sist! Gör inte era det...till sist...somnar i vagnen? Det gagnar ju inte en själv alls eftersom man då får gå när de små sover...men bättre i alla fall...

• Pasadena

Ni som har barn kring året, har ni funderat på någon sömnmetod, tex shn?

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!