• Svar på tråden Cupcakestråden- nr2
  • Sexymala

Hehe må jag bli den fösta?!

Leilas pepparkakscupcakes, elelr vad hon kallar dem?! Någon som gjort dem?
    Hur blev de? Hörde någon sa att de blev torra.. Är det stor risk??

VErkar såå goda! O frostingen.. mumms, Inget smör!

• Pepparkaka

Här vill jag också hänga med. Måste börja baka cupcakes nu också, när det är så roligt att baka tårtor .

• Hygea

Jag hänger med här också, jag måste lära mig detta också. Ska ju göra det till jul.

~ Linnéa -041010 & Isaac -070812 ~ Mina barn, mitt allt...!
  • salsajenny

Ni såg kanske Leilas jul där hon gjorde cc med guldnonstop? Finns det NÅN som sett såna i affären, eller??? Jag bara MÅSTE få tag på såna ju!!!!!

Bestäm dig för vad som är viktigt i ditt liv - innan det är för sent!
  • linniewer
    salsajenny skrev 2007-12-17 20:25:42 följande:
    Ni såg kanske Leilas jul där hon gjorde cc med guldnonstop? Finns det NÅN som sett såna i affären, eller??? Jag bara MÅSTE få tag på såna ju!!!!!
    jag tror hon använde hjärtformade små chokladdragéer, man brukar ha till bröllop tex... jag har silverfärgade hemma, köpte från nån engelsk nätbutik. tror squires har. tror alltså inte att det finns guldfärgade vanliga nonstop. men jag kan ha fel (hoppas!!)
  • linniewer
    Sexymala skrev 2007-12-17 19:36:42 följande:
    Hehe må jag bli den fösta?!Leilas pepparkakscupcakes, elelr vad hon kallar dem?! Någon som gjort dem?Hur blev de? Hörde någon sa att de blev torra.. Är det stor risk??VErkar såå goda! O frostingen.. mumms, Inget smör!
    Jag har inte provat dem, men annars kan man ju göra vanliga mjuk pepparkakssmet som man häller i cupcakeformar. Så gjorde jag med saffranscupcakes och pepparkakscupcakes och det blev jättebra det är bara att söka nåt recept på nätet om man inte redan har ett favvorecept
  • Sexymala
    linniewer skrev 2007-12-17 21:35:01 följande:
    Jag har inte provat dem, men annars kan man ju göra vanliga mjuk pepparkakssmet som man häller i cupcakeformar. Så gjorde jag med saffranscupcakes och pepparkakscupcakes och det blev jättebra det är bara att söka nåt recept på nätet om man inte redan har ett favvorecept
    Jag skall göra dem ändå.. skulle bara kolla om någon gjort dem.
    Vill o hinner lixom inte exprementera så mycket så det får bli via leilas recept..
  • linniewer
    Sexymala skrev 2007-12-17 21:36:47 följande:
    Jag skall göra dem ändå.. skulle bara kolla om någon gjort dem. Vill o hinner lixom inte exprementera så mycket så det får bli via leilas recept..
    kollade receptet nu, och det ser ju bra ut, förstår inte varför de skulle bli torra... såg också i bildtråden att nån gjort dem och att de blitt torra, men hon kanske glömde nåt eller hade de inne för länge. Det gäller att passa cupcakesen så att de inte blir kvar för länge i ugnen! eftersom de är så små blir de lätt torra!
  • Sexymala

ja, precis! Samma jag kollad epå i bildtråden!
    Receptet se rju bra ut, så.. ja det är värt ett försök iaf!
    FAst det måste ju bli bra eftersom jag tänkt ha dem på jul! Men men familjen är inte så kräsen!!

Svar på tråden Cupcakestråden- nr2