• Svar på tråden Cupcakestråden- nr2
  • Pepparkaka

Har några nybörjarfrågor om nån orkar svara .

Vad är egentligen skillnaden mellan muffins och cupcakes?

Hur stora brukar cupcakes vara? Kan man laga dem i normala muffinsformar?

Hurdan tyll brukar man använda för att spritsa frostingen?

Kan man frysa cupcakes med frosting på?

• linniewer

julcupcakes,

chocolate high hat cupcakes with chocolate/peppermint filling, fluffy white frosting, peppermint chocolate coating, white sprinkles and pearl spray

• samsara

Hääär äääär ni ju! Under julen ska jag verkligen passa på att baka, har fått hem min mini cc form från Wiltons. Jag efterlyser lite juliga recept

• Sexymala

Va? Denna var den enda jag visste fanns.. hm

• josefsmamma

de4t var jag som fick dom heltorra!
    jag gjorde precis som det stod i receptet... mysko! jag vispade inte ens i mjölblandningen utan vände i den... hehe... MYCKET irriterande då jag gav bort dom i present!

Josef 050703 ... Elise och Fiona 070408
  • linniewer
    josefsmamma skrev 2007-12-22 10:42:17 följande:
    de4t var jag som fick dom heltorra!jag gjorde precis som det stod i receptet... mysko! jag vispade inte ens i mjölblandningen utan vände i den... hehe... MYCKET irriterande då jag gav bort dom i present!
    shit va skumt! kan de vart inne för länge? trist, särskilt som de var en present
  • josefsmamma
    linniewer skrev 2007-12-22 14:18:07 följande:
    shit va skumt! kan de vart inne för länge? trist, särskilt som de var en present
    nej, jag har en digital timer så jag följde receptet till punkt och pricka (för ovanlighetens skull... hehe)
    Nåväl. den smakade ok men smulade sönder helt... fast jag hade nog föredragit en annan frosting... jag haaaatar vit choklad

Josef 050703 ... Elise och Fiona 070408
  • samsara
    salsajenny skrev 2007-12-17 20:25:42 följande:
    Ni såg kanske Leilas jul där hon gjorde cc med guldnonstop? Finns det NÅN som sett såna i affären, eller??? Jag bara MÅSTE få tag på såna ju!!!!!
    Hon har nu skrivit på hennes hemsida att dom inte finns i Sverige, utan är beställda från England. Synd, dom är så snygga!
    http://tv4.se/leila/599430.html
Svar på tråden Cupcakestråden- nr2