• Svar på tråden Cupcakestråden- nr2
  • Blå Flygare

Nu ska det bakas muffins! Men vilken sort?? Jag har tänkt göra MMF av jultomtarna, och de har ju jordbubbssmak. Och så ska det bli någon smörkräm under MMF. Så vad passar som smaksättning på muffins o smörkrämen?

Går o gör MMF nu (första gången, så håll tummarna!)

• samsara
    linniewer skrev 2008-01-04 12:07:53 följande:
    tack girls! ska lägga in receptet i bloggen...om det inte redan finns där förresten? det är sån seven minute frosting, gjord på äggvita och sockerlag. Samma frosting som jag hade i mina high hats. receptet finns här:www.marthastewart.com/portal/site/mslo/menuit...bara frostingen då
    Ja, det var den jag funderade på om det kunde vara, jag som satt och googlade efter marshmallowfrosting Den frostingen var jobbig att göra dock
  • Blå Flygare

MMF klar, men blev nog lite torr när den inte längre var klibbig :-/ Ska jag ta i lite glycerol i? Eller cocosfett?

• Tania
    Blå Flygare skrev 2008-01-04 20:36:10 följande:
    MMF klar, men blev nog lite torr när den inte längre var klibbig :-/ Ska jag ta i lite glycerol i? Eller cocosfett?
    Arbeta in lite vanlig matolja... det brukar jag göra. så kan man även köra den lite i micron så den blir mjuk så slipper man knåda den för hand så mycket.
    Men inte för länge i micron för den blir smetig inifrån.
  • Blå Flygare

tbhm: ok.

Ingen som har förslag på smaker?

• Blå Flygare

Mina allra första cupcakes, jag blev nöjd men vill bli bättre
  • Blå Flygare

Det är en mycket enkel smörkräm: 150 g mjölkfritt margarin, 250 g florsocker med kakaosmak, 2 tsk hett vatten.
    Muffinsen är mjölk o äggfria, och de blev super! Trodde de skulle bli platta, men de blev minst lika fluffiga som mina vanliga
    Och tomteskumfondanten passa utmärkt till! Dock väldigt sött, så bättre att bara ha lite dekorationer än att täcka smörkrämen med.

Svar på tråden Cupcakestråden- nr2