Cupcakestråden- nr2
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
tack girls!
ska lägga in receptet i bloggen...om det inte redan finns där förresten? det är sån seven minute frosting, gjord på äggvita och sockerlag. Samma frosting som jag hade i mina high hats. receptet finns här:
http://www.marthastewart.com/portal/site/mslo/menuitem.fc77a0dbc44dd1611e3bf410b5900aa0/?vgnextoid=c53bb276b490f010VgnVCM1000003d370a0aRCRD&rsc=also_try_p3
bara frostingen då ![]()
Vad är "cream of tartar"?
Nu ska det bakas muffins! Men vilken sort?? Jag har tänkt göra MMF av jultomtarna, och de har ju jordbubbssmak. Och så ska det bli någon smörkräm under MMF. Så vad passar som smaksättning på muffins o smörkrämen?
Går o gör MMF nu (första gången, så håll tummarna!)
MMF klar, men blev nog lite torr när den inte längre var klibbig :-/ Ska jag ta i lite glycerol i? Eller cocosfett?
tbhm: ok.
Ingen som har förslag på smaker?

jättesöta!! frostingen ser gaaaalet god ut :-P vad är det för någon??
Det är en mycket enkel smörkräm: 150 g mjölkfritt margarin, 250 g florsocker med kakaosmak, 2 tsk hett vatten.
Muffinsen är mjölk o äggfria, och de blev super! Trodde de skulle bli platta, men de blev minst lika fluffiga som mina vanliga
Och tomteskumfondanten passa utmärkt till! Dock väldigt sött, så bättre att bara ha lite dekorationer än att täcka smörkrämen med.