• Svar på tråden Cupcakestråden- nr2
  • Sexymala
    alisandra skrev 2008-01-20 15:35:18 följande:
    Tack för tipset! Beställde lite muffinsformar och strössel därifrån. Men vill ha tag på recept.. vet du vart jag hittar det? gärna böcker på svenska om det finns... jag har en men den är på engelska Blå Flygare skrev 2008-01-20 11:13:25 följande:
    recept finns i ts blogg och på cake.taxens.se
    dock inga böcker, men nu kan du ju göra egna med favvo recepten
  • TezzyBump

Tänkte göra cupcakes med "marängfluffet" som jag såg här i tråden, eller om det var i tårttråden..? aja..
    hur länge håller det sej i kylen? håller det nån dag eller?
    vill göra riktigt tjejiga cupcakes o är väldigt inspirerad av blixmans cupcakes blogg...
    såg även nån tårta med läppstift, sminkväska osv!

vart får man tag i rosa hushållsfärg, är det bara på nätet eller?
    och vad passar bäst som smak i CC till marängen? :)

• Blå Flygare

Tezzy: För rosa är det bara att ta röd hushållsfärg. Blir ändå bara olika nyanser av rosa av det. blir ju aldrig rött

• Blå Flygare
    MammaSöderstjerna skrev 2008-01-20 19:42:47 följande:
    Tänkte bara tipsa om en sida jag hittade nyss www.grays.se/ProductView.aspxär är iaf lite bakhjälp.
    Menar du med bakhjälp att det är färdiga mixar? Allt på sidan saknar innehållsförteckning (är det lagligt??) så jag skulle maila dem, men mailadressen de uppger finns inte. Se upp!!!
  • samsara
    Blå Flygare skrev 2008-01-20 22:01:12 följande:
    Menar du med bakhjälp att det är färdiga mixar? Allt på sidan saknar innehållsförteckning (är det lagligt??) så jag skulle maila dem, men mailadressen de uppger finns inte. Se upp!!!
    Har ingen aning, såg bara lite frostings, chokladlinser till bak  osv. Har inte själv handlat därifrån, dom säljer däremot deras varor i många butiker. Finns inte deras mail?? Mycket skumt!
  • JFL
    Pepparkaka skrev 2008-01-20 11:03:11 följande:
    Hur kan man göra så vackra blommor i kristyr? Försökte idag med min nya blombladstyll men det fungerade inte alls :( fick liksom ingen form på nånting, allt bara rann ut. Måste krisytren vara väldigt hård? Min kanske var lite för lös. Skall nog leta efter lite tips och instruktioner på nätet.
    Tack så mycket. Det är mycket övning bakom och sen är det så viktigt att kristyren har rätt konsistens. Det gäller att hålla tyllen rätt och i rätt vinkel. Titta på wiltons helsida för beskrivningen.
    Kristyren ska vara medium. Är den för hård har du svårt att pressa ut den och du får en ful kant och för lös rinner den. Gör du kristyr på äggvita eller äggvitepulver?
    Ankmor skrev 2008-01-20 15:27:09 följande:
    Åhåå, spritsad? Tacka *** för att de ser fina ut då Ska testa det någon gång. Just nu håller jag som sagt på med blommor, använder mig av utstickare och plattar ut blombladen med en pinne... (dogbone kommer på måndag). Pilligt värre!
    Hehe, jo. Har inte testat att göra körsbärsblommor i sockermassa än. Blomsterpinne? Trodde du hade skaffat det redan, så länge som du hållit på med tårtor . Skönt att den är på väg iallafall
    ღElsa & Aliceღ
  • Blå Flygare
    MammaSöderstjerna skrev 2008-01-20 22:08:04 följande:
    Har ingen aning, såg bara lite frostings, chokladlinser till bak  osv. Har inte själv handlat därifrån, dom säljer däremot deras varor i många butiker. Finns inte deras mail?? Mycket skumt!
    Jag har testat att maila två ggr, och får bara tillbaka. Du kan ju testa att maila själv senare. Jag tappade intresset när de saknar uppgifter om varorna och man inte får kontakt med dem.
    De varor de säljer är ju inget de tillverkar, utan de är återförsäljare precis som en massa vanliga butiker för samma. Bättre att köpa i vanlig butik om internet handeln verkar suspekt.
  • samsara
    Blå Flygare skrev 2008-01-20 22:21:31 följande:
    Jag har testat att maila två ggr, och får bara tillbaka. Du kan ju testa att maila själv senare. Jag tappade intresset när de saknar uppgifter om varorna och man inte får kontakt med dem. De varor de säljer är ju inget de tillverkar, utan de är återförsäljare precis som en massa vanliga butiker för samma. Bättre att köpa i vanlig butik om internet handeln verkar suspekt.
    Ja, klart. Själv var jag bara intresserad av vaniljcola, ville bara tipsa ifall ngn var intresserad....
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-01-20 22:16:54 följande:
    Hehe, jo. Har inte testat att göra körsbärsblommor i sockermassa än. Blomsterpinne? Trodde du hade skaffat det redan, så länge som du hållit på med tårtor . Skönt att den är på väg iallafall
    Tja, blomsterpinne, nee det är en sk blombladstillplattare fast med en spetsig udd istället för rund.
    Typ denna: http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=1843

Och det är såå pilligt! Skrikandes Men fint blir det nog.
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
Svar på tråden Cupcakestråden- nr2