Cupcakestråden- nr2
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
JFL dina CC ser smaskiga ut! Jag måste fråga; hur har du fått de rosa blommorna så fina?
Jag håller på med "körsbärsblommor" och får dem ganska fina, men dina är ju superfina! Har du använt dig av "dogbone" ?
Nu skall jag nana, jag har nämligen blommor att göra imorgon.
Det är beställt 5 st 26cm tårtor som skall ha en kvist körsbärsblommor på varje... Min syster m sambo skall döpa dottern....
Natti!!
Hej tjejer!
Här är en cupcake älskare!
Är utbildad konditor och älskar att baka!
Helt sånt som är lite pyssligt och "svårare".
Lite finare saker.
Och moussetårtor!
Min specialitet är då dessa franska chokladmousse tåror!
Så underbara!
Vackra så man knappt vill skära i dom.
Har några böcker hemma om cupcakes, men dom är såklart på engelska, vilket inte är min starka sida.
Tips på svenska sånna?
Eller en bra hemsida man kan beställa tillbehör på?
Söta formar, strössel och frosting?
Kul tråd, här lär jag bli kvar!
Ha det bra tjejer!
Hur kan man göra så vackra blommor i kristyr? Försökte idag med min nya blombladstyll men det fungerade inte alls :( fick liksom ingen form på nånting, allt bara rann ut. Måste krisytren vara väldigt hård? Min kanske var lite för lös. Skall nog leta efter lite tips och instruktioner på nätet.
alisandra: Jag har fått för mig att denna butik är bra, hört många som beställt därifrån, dock inte gjort det själv än borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx
Denna har mycket, så där kanske jag ska beställa ifrån också: www.kakburken.se
Men just nu är jag på basic; hitta bra recept på muffins och tårtbottnar, frosting, sp osv. Ska vara för min lilla allergiker, så då funkar inga av mina tidigare beprövade recept.
Nä, nu sticker jag till mjölk-tråden och frågar om glasstrutar. Sett man kan göra använda det till muffinsform (martha stewart) och är nyfiken på att testa. Kanske inte aktuellt med en julgransmuffins längre, men innan jag kommit dit är det väl jul igen
Ja, men hittar inga böcker.
vet ni annars vart jag kan hitta goda recept på cuppisar? beställde super sött strössel och söta muffinsformar
gulligt!
Tack för tipset! Beställde lite muffinsformar och strössel därifrån.
Men vill ha tag på recept.. vet du vart jag hittar det? gärna böcker på svenska om det finns... jag har en men den är på engelska ![]()