• Svar på tråden Cupcakestråden- nr2
  • miamartini

ah ok....

efterlyser recept på CC med viol o lakrits...  

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Ankmor
    miamartini skrev 2008-01-22 22:49:56 följande:
    ah ok....efterlyser recept på CC med viol o lakrits...  
    Skriv i söderstjärnas GB eller inboxa henne - jag kikade nyss in i hennes galler och det är hon som gjort lakrits&viol.
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • miamartini
    Ankmor skrev 2008-01-22 23:46:52 följande:
    Skriv i söderstjärnas GB eller inboxa henne - jag kikade nyss in i hennes galler och det är hon som gjort lakrits&viol.
    tackar tackar... ska göra de
    Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Helenaaa

Hej alla!
    Första gången jag skriver här och även första gången jag ska ge mig på att baka det alla är så tokiga över.. cupcakes.

Så jag behöver helt enkelt lite hjälp.
    Ska inhandla lite verktyg så jag kan börja leka hemma i köket, men vilken djungel. Tänkte köpa en riktig sprits till att börja med.. men bara det var en utmaning. Kopplingar och tyllar till höger och vänster.

Så någon lite mer erfaren inom ämnet kanske kan hjälpa mig. ;)
    Vad behöver jag för att komma igång?

• michiara

kan man lägga på frostingen dagen innan eller ska man göra det strax före servering?

~~ förlovad ~~
  • linniewer
    michiara skrev 2008-01-24 15:45:19 följande:
    kan man lägga på frostingen dagen innan eller ska man göra det strax före servering?
    det beror på vad det är för frosting..
    cream cheese och mascarponen är helt klart godare om man spritsar på dagen innan! Smörkrämer går också bra dagen innan, däremot fluffy white frosting/seven minute frosting är bäst att spritsa på samma dag
  • michiara

jag tänkte göra med philadelphiaost och florsocker. är det samma som creeme cheesefrosting?

~~ förlovad ~~
  • JFL

Linniewer: Fluffy white frosting var det en marängfrosting? Kunde man baka av den i ugnen när den är på CC?

ღElsa & Aliceღ
  • Kibell

Hej!
    Har hittat er trevliga tråd.
    Tänkte för första gången  någonsin baka cupcakes i helgen. Har inte ens provat äta det med vill ju väldigt gärna göra det.
    Nu tänkte jag höra om någon  kan ge mig ett enkelt recept på cupcakes. Kanske gärna något med choklad och någon frosting.
    Har kikat lite hos en del och ni gör fantastiska cupcakes.

♥Älskar min Isabelle♥
Svar på tråden Cupcakestråden- nr2