Cupcakestråden- nr2
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
ah ok....
efterlyser recept på CC med viol o lakrits... ![]()
Hej alla!
Första gången jag skriver här och även första gången jag ska ge mig på att baka det alla är så tokiga över.. cupcakes.
Så jag behöver helt enkelt lite hjälp.
Ska inhandla lite verktyg så jag kan börja leka hemma i köket, men vilken djungel. Tänkte köpa en riktig sprits till att börja med.. men bara det var en utmaning. Kopplingar och tyllar till höger och vänster.
Så någon lite mer erfaren inom ämnet kanske kan hjälpa mig. ;)
Vad behöver jag för att komma igång?
kan man lägga på frostingen dagen innan eller ska man göra det strax före servering?
jag tänkte göra med philadelphiaost och florsocker. är det samma som creeme cheesefrosting?
Linniewer: Fluffy white frosting var det en marängfrosting? Kunde man baka av den i ugnen när den är på CC?
Hej!
Har hittat er trevliga tråd.
Tänkte för första gången någonsin baka cupcakes i helgen. Har inte ens provat äta det med vill ju väldigt gärna göra det.
Nu tänkte jag höra om någon kan ge mig ett enkelt recept på cupcakes. Kanske gärna något med choklad och någon frosting.
Har kikat lite hos en del och ni gör fantastiska cupcakes.
Är själv ny på cupcakes så jag har inget vettigt att tillföra men i TS på förra tråden finns det en massa länkar till recept. Kika där:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html