Cupcakestråden- nr2
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
Cupcaketrenden fortsätter!
Här samlas alla vi cupcakesfantaster som vill utbyta recept, tips, ideér, inspiration och bilder om just CUPCAKES!
vår förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
Gjorde Leilas christmas cupcakes. Ingen bild tyvärr! Så fina blev de inte, men goda! Liite för mycket chokladsmak, men jag får skylla mig själv då jag tog 85% choklad!! hehe, men inte det minsta torra blev de iaf! Gjorde succe iaf!
Ugnar är ju alltid något för sig, o hade jag följt den rekomenderade tiden hade de varit rinniga till tusen. Tror de stod inne 20-25 min totalt!! Men som sagt, min ugn är säregen!!
Min svägerska tycker att jag ska fortsätta med mitt nyfunna intresse så jag fick massa kuliga grejjor av henne i julklapp...
Olika choklader, muffinsformar i teflon, "caketoppers", mariannekross å en ny bunke...
En lite fråga måste jag få komma med: när ni använder mariannekross, blandar ni det i muffinssmeten eller är det till slut finishen?
har äntligen fått prova göra cupcakes i glassbägare
mjölkchokladcupcake med marshmallowfrosting:

linnie: wow! Har du möjligtvis något recept på m-frostingen? Ser så häftigt ut! Och lite beskrivning på hur man gör kan nog vara bra för mig också.
Har kommit så långt att jag har en burk jultomtar och div andra ingredienser hemma, längre än så har jag inte kommit med mitt cupcakande. Och om jag inte skyndar mig så har maken käkat upp alla tomtarna innan jag fått bakat något!
Kan man frysa MMF eller SP? Jag skulle vilja göra några färdiga cupcakes och frysa in, men antar att det inte går. Känns så onödigt att vispa upp grädde osv. för bara en cupcake åt gången, man får ju bara slänga resten. (Jag ska baka åt min dotter som är allergisk så hon kan ta med en bakelse på kalas när de andra äter tårta, om ni undrar varför jag bara vill ha en åt gången)
Me toooo!!!
Dom ser så goda ut! Man vill ju ha mjukglass när man ser dom :-8. Har inte ännu heller kommit mig för att baka cupcakes, måste hitta på en bra orsak först
.