• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:08:42 följande:
    I en bil kan man väl också vara social? Man kan prata, skratta, leka. Är det då alltså bara okej att ha med hunden i bilen ifall man sitter stilla och är tyst?Hur är det då med bussresor och andra bilar där man kan röra sig, men hunden måste sitta i bur av en eller annan orsak?
    Man vandrar inte
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2007-12-20 12:13:32 följande:
    tror itne du sätt en lite Toy pudel i sådanna fall..dom fryser hur lätt som hälst!sen tar det betydligt längre tid för pudelns päls att torka än många andra rasers!så dom fryser å pälsen blir ibland till is om man inte tar in dom el värmer dom!så inte går det att jämföra med andra badgalna hundar!nej nej..
    Hade du din hund klippt?
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:13:52 följande:
    Påstår du att din hund gillar att ha på sig kläder?*skrattar så tårarna rinner*
    [/citat]
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:14:24 följande:
    [citat]
    Man vandrar inte
    Ja, varför inte?

Just min hund har ingen större skillnad, kläder eller inte. Hon är bara med. Men min mors båda hundar gillade faktiskt att klä ut sig, de blev alldeles vilda när deras påse med hundkläder kom fram. Du vet, svansar viftar och öronen står rakt fram... Det borde ju du veta vad det betyder.
  • stjärnströssel
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:14:47 följande:
    Hade du din hund klippt?
    den var inte rakad om jag säger så
    det är en ära att ha barn!
  • LillaLulla

Och "man vandrar inte"? Vad är det för skillnad på att sitta på ett café och att sitta i en bil, i hundens ögon?

• stjärnströssel

sen..mina hundar gillar sin spårsele för att det är förknippat med posetiva minnen..så visst kan en hund gilla sina kläder som man gör det posetivt

det är en ära att ha barn!
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:16:21 följande:
    Ja, varför inte?Just min hund har ingen större skillnad, kläder eller inte. Hon är bara med. Men min mors båda hundar gillade faktiskt att klä ut sig, de blev alldeles vilda när deras påse med hundkläder kom fram. Du vet, svansar viftar och öronen står rakt fram... Det borde ju du veta vad det betyder.
    Hur stor vana av hundar har du?
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:12:24 följande:
    Tror du hunden tänker annorlunda?Eller tror du att den har kvar sin instinkter även om den lever med människan?
    Hundens flockinstinkter är faktiskt till mångt och mycket förlorade - annars skulle vi inte ha några problem med inkallningar, eftersom hundarna automatiskt skulle hållas nära oss.

Människor beter sig inte som hundar/vargar. Hundarnas beteende präglas av oss. Så nej, självklart fungerar inte en flock med människor och hundar på samma vis som en flock med vargar.
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:18:19 följande:
    Hur stor vana av hundar har du?
    Vad har det med saken att göra? Hur stor hundvana har du själv?
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2007-12-20 12:16:53 följande:
    den var inte rakad om jag säger så
    Lång päls?
Svar på tråden Hund i väska?!