Hund i väska?!
Någon som bär omkring med sin hund i väska?
Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?
Varför?
OCh vad har ni för hund?
Jag är på riktigt nyfiken.
Någon som bär omkring med sin hund i väska?
Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?
Varför?
OCh vad har ni för hund?
Jag är på riktigt nyfiken.
Lucas o Liams mamma skrev 2008-01-10 13:15:23 följande:
Det var en hårddraget uttalande...
Börja från noll kanske inte vorre så dumt men nu är det liiite för sent...
Tycker istället vi ska värna om det vi har skapat och inte förmänskliga det ytterligare...
Samojed som jag föder upp är en utav de raser som vi uppfödare verkligen jobba för att behålla det ursprungliga så gott vi kan...
Lucas o Liams mamma skrev 2008-01-10 14:37:41 följande:
Vi anv. våra hundar till de det ursprungligen är skapta för nämligen att arbeta i olika former... Såsom drag, vallning, jakt o.s.v
Vi är mkt. noggranna när vi väljer vilka vi ska sälja till.
Rasen är ju en otroligt vacker ras som locka många intressanter till sig enbart för sin skönhet skull. Många utav dessa försöker vi hindra från att köpa OM dom absolut inte tänkt jobba med hunden på ett eller annat sätt...
Vi har ett bra sammarbete uppfödare emellan.
Vi förespråkar inte heller varken kläder, väskor eller andra förmänskligade saker till vår naturliga ras.....
Lucas och Liams mamma - nu är Rally så himla liten ännu, men jag kommer också att börja använda henne för sitt ursprungliga syfte och spåra tillsammans med henne. MEN jag kan också tänka mig att sätta på henne en söt liten kjol, så länge hon inte irriteras av den. Och jag vill mycket gärna ha en hundväska, det vore praktiskt.
Jag vet inte, men jag tror faktiskt inte att jag skulle köpa hund av en uppfödare som tror att det är kläderna som gör hunden, så att säga.
Alla gör som dom vill men alla har oxå rätt att ha sin bestämda åsikt om detta...
Åh min åsikt är att vi förmänskligar hundarna i alldeles för hög grad...
Det var allt för mig i denna tråd!!!!!!!!!!!
tycker du din inställning är sund..
ha skoj med din hund sålänge den inte mår dåligt!
tycker dock att lucas o liams mamma o har en sund inställning ![]()