• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:29:50 följande:
    Så sådana som har haft hunduppfödning i hela sitt liv (50 år, kan vi säga) och anser att jakthundar inte ska få umgås med människor, har rätt menar du?
    Vilken uppfödare syftar du på?

Skrev jag föresten att man alltid har rätt bara för att man har jobbat med hundar länge?
    Njää. Men jag skrev att man har mer att basera sina åsikter på.
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • stjärnströssel
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:31:55 följande:
    Då får jag väl skryta med mina utbildningar och priser istället då.
    ja gör det väntar med spänning!
    det är en ära att ha barn!
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:33:07 följande:
    Skryt hur mycket du vill, kunskap om hundar i väskor lyckas du ändå inte skaffa dig. Uppenbarligen.Fortfarande inget svar på vad djurskyddsinspektörerna säger när du anmäler folk som bär sina hundar?
    Det som skulle kunna säga är att utrymmet är för litet.
    Eftersom det är förvarning som gäller och inte transport.
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:33:13 följande:
    Vilken uppfödare syftar du på?Skrev jag föresten att man alltid har rätt bara för att man har jobbat med hundar länge?Njää. Men jag skrev att man har mer att basera sina åsikter på.
    Såvitt jag vet så baserar folk ofta sina åsikter på det de VILL se, och inte det de faktiskt SER.

Du ser hundar som lider av att sitta i väska. Du ser mattar och hussar som inte gör annat än bär på stackarna. Du ser hundar som inte får någon som helst mental stimulans.

Jag ser inte på saken så som du.
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:31:33 följande:
    Så du menar alltså, att din hund aldrig ens har försökt dra efter en katt eller hare eller liknande? Hade någon kommit och skrämt honom som valp så hade han stannat vid din sida, benhårt? Nej, kom ur det där nu... Din teori har gått förlorad. Hundar är inte vargar.
    Han har aldrig dragit, nej.
  • LinaFalk
    Freiya skrev 2007-12-19 14:28:41 följande:
    jag har en kompis som köpt en kinesisk nakenhund av en seriös uppfödare som ställt ut jöttemycket och så. mao en "riktig" uppfödare.Hon sa att en väska att bäda hunden i är ett måste! En så liten hund orkar inte gå så långt, tex när man är ute och promenerar. den klarar inte det! kläder måste hon också köpa en hel garderob till henne, efetrsom hon måster ha kläder året runt för att inte frysa.Visst att man sett folk överdriva emd prinsessklänningar i tyll och gud vet vad, men det ligger lite i det också!har ni sett tex paris hilton 24 timmar om dygnet hela tiden? hon bär hunden i väska när hon tex går på stan osv, det hade jag också gjort, nån kan ju trampa på den! men hon går säkert också promenader med hunden och leker på gräsmattor som alla andra.
    Oj vilken seriös uppfödare (eller inte). Har man inte en sundare syn på hundar,då ska man inte ha några! Jag kan köpa att en nakenhund fryser, men jag förstår inte varför nakenhundar är framavlade överhuvudtaget. Hennes hundar orkar förmodligen inte gå eftersom de aldrig får promenader.
    Brukshund med fart - Collie såklart
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:34:31 följande:
    Det som skulle kunna säga är att utrymmet är för litet.Eftersom det är förvarning som gäller och inte transport.
    Förvaring? Utveckla gärna! Och jag antar att du väl HAR anmält någon för detta... Eller?
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2007-12-20 12:32:22 följande:
    skit snack!jag vet att dom kan arbeta i vatten!men vet oxå att dom inte klara av att torka snabbt o om det är tex minusgrader ute så fryser deras päls till is!!o jag vet oxå att pudlar med lång päls inte klara kyla heller!dom har ingen underull å dom fryser lätt!sen samlas ofta snön i stora kockor i pälsen oxå som gör det svårt för dom att gå!å därför måste dom vara klippta lite el ha kläder!vet du inte det????
    Att snö kan fasta i pälsen, jodå.
    MEn om man inte har frisserat en pidel är det långt in till huden.
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2007-12-20 12:33:46 följande:
    ja gör det väntar med spänning!
    Jag är inte så mycket för att skryta faktiskt.
    Du hörde inte ironin?

Är det Pyrus du menar?
  • stjärnströssel
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:35:53 följande:
    Att snö kan fasta i pälsen, jodå.MEn om man inte har frisserat en pidel är det långt in till huden.
    ja...och vad har det med saken att göra?? dom fryser iallafall! borde du veta med din kunskap.
    tex..varför får hundar utan underull inte bli tjänstehundar??
    det är en ära att ha barn!
Svar på tråden Hund i väska?!