• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2007-12-20 12:47:27 följande:
    ´he he..blir mäkta förvånad över hur många som itne tränat inkallninghar faktiskt inte träffat någon som inte tränat inkallning på något sätt under 19 år o med flera kurser å instruktörsutblidning.jag har varit en självklar ledare..men har ändå fått träna inkallning!
    MIna hundar har tecken för inkallning.
    Men det är något vi har tränat in på "äldre" dagar.

Mina hundar har alltid gått presis bakom mig iaf.
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 13:01:53 följande:
    Nej, EXAKT. Och det är det jag har försökt få fram genom hela tråden. Och lik förbannat så är du ändå helt övertygad om att dehär stackars små hundarna sitter i väska hela tiden och lider... Mycket märkligt.
    Mmm....
    Eftersom jag har diskuterat detta flera gånger har jag förstått att det är så.

Men det är skillnad på att veta och driva en prosses.
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 13:04:45 följande:
    Mmm....Eftersom jag har diskuterat detta flera gånger har jag förstått att det är så.Men det är skillnad på att veta och driva en prosses.
    Alltså: Du vet att småhundar i väska lider. Du kan bara inte bevisa det. Rätt?
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 13:03:44 följande:
    MIna hundar har tecken för inkallning.Men det är något vi har tränat in på "äldre" dagar.Mina hundar har alltid gått presis bakom mig iaf.
    Så bra för dig, som sagt.
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 13:03:11 följande:
    Bra för dig. Mindre bra för dig att din trovärdighet minskar när du framställer dig själv som Supermatten, som aldrig har behövt träna med en hund.Du hade väl haft fler hundar, förresten? Har de också lytt lika självklart, eller har du - gulp - varit tvungen till att träna med dem?
    Jag har tränat med alla mina hundar.
    Eftersom det är ett intresse.
    Men jag har inte behövt lära hunden att följa mig och flocken och inte dra iväg.
    Hålla sig intill flocken har dom gjort ändå.

Eftersom jag har tagit över och rehbiliterat många misshandlade och misskötta hundar har jag ägnat mig mycket åt träning.
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 13:04:54 följande:
    Var står det att det är förbjudet att ha hundar i väska?
    När sa jag att det står så?

Vart är du inne och läser? På startsidan?
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 13:05:55 följande:
    Alltså: Du vet att småhundar i väska lider. Du kan bara inte bevisa det. Rätt?
    Nä, fel.
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 13:06:19 följande:
    Så bra för dig, som sagt.
    Jo, jag vet.
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 13:08:27 följande:
    När sa jag att det står så?Vart är du inne och läser? På startsidan?
    Det står rätt mycket i länken som du skickade. Jag orkar/hinner/vill inte leta igenom hela sidan för att hitta en lag som förbjuder folk att ha småhundar i väska eller visar på varför det vore olämpligt. Så du kunde kanske vara så gullig och länka direkt till lagen?
Svar på tråden Hund i väska?!