• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:35:36 följande:
    Förvaring? Utveckla gärna! Och jag antar att du väl HAR anmält någon för detta... Eller?
    Nej, jag har itne anmält någon för det.

Känner du till djurskyddslagen? Och vad den säger om förvarning och transport
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:41:11 följande:
    Nej, jag har itne anmält någon för det.Känner du till djurskyddslagen? Och vad den säger om förvarning och transport
    Nej, jag bor i Finland och är inte bevandrad med svenska lagar. Förklara gärna!

Och förklara gärna också varför du inte har anmält någon, då du nu i 22 sidor har suttit och diskuterat vilket fruktansvärt plågeri det är att bära sina hundar i väska. Tycker att du borde anmäla, det gör nog troligen mera för hundarna än att sitta på ett forum och käbbla...

Om du nu inte käbblar bara för käbblandets skull, vill säga.
  • LinaFalk
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:31:33 följande:
    Så du menar alltså, att din hund aldrig ens har försökt dra efter en katt eller hare eller liknande? Hade någon kommit och skrämt honom som valp så hade han stannat vid din sida, benhårt? Nej, kom ur det där nu... Din teori har gått förlorad. Hundar är inte vargar.
    Jag har heller aldrig någonsin behövt träna inkallning på min hund. Jag är hennes flockledare och hon vet mycket väl att hon ska vara vid min sida. Sen är det klart att hon sprungit efter en katt, men inte dragit iväg. Vad är det för konstigt med det?
    Brukshund med fart - Collie såklart
  • LillaLulla
    LinaFalk skrev 2007-12-20 12:44:35 följande:
    Jag
    har heller aldrig någonsin behövt träna inkallning på min hund. Jag är
    hennes flockledare och hon vet mycket väl att hon ska vara vid min
    sida. Sen är det klart att hon sprungit efter en katt, men inte dragit
    iväg. Vad är det för konstigt med det?
    Vad är skillnaden mellan att "springa efter" och "dra iväg"? Det krävs inte att man springer långt förrän det kan gå riktigt illa.

Så, både du och kryxan skulle t.ex. klara av att ha era valpar lösa vid hårt trafikerad väg och en massa andra störningar (lägg till katter och hela köret) utan att behöva vara oroliga? Njaa, det köper jag faktiskt inte.
  • stjärnströssel

´he he..blir mäkta förvånad över hur många som itne tränat inkallning
    har faktiskt inte träffat någon som inte tränat inkallning på något sätt under 19 år o med flera kurser å instruktörsutblidning.
    jag har varit en självklar ledare..men har ändå fått träna inkallning!

det är en ära att ha barn!
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:44:07 följande:
    Nej, jag bor i Finland och är inte bevandrad med svenska lagar. Förklara gärna!Och förklara gärna också varför du inte har anmält någon, då du nu i 22 sidor har suttit och diskuterat vilket fruktansvärt plågeri det är att bära sina hundar i väska. Tycker att du borde anmäla, det gör nog troligen mera för hundarna än att sitta på ett forum och käbbla...Om du nu inte käbblar bara för käbblandets skull, vill säga.
    Det är inte bara att ringa till djurskyddmyndigheten=)
    Jag kan inte vittna på hur hunden har det utöver den stunden som dom passerade mig med hunden i en väska.

Det förstår du med va?
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:35:36 följande:
    Förvaring? Utveckla gärna! Och jag antar att du väl HAR anmält någon för detta... Eller?
    http://www.sjv.se/2.7502f61001ea08a0c7fff3.html
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-20 12:46:24 följande:
    Vad är skillnaden mellan att "springa efter" och "dra iväg"? Det krävs inte att man springer långt förrän det kan gå riktigt illa.Så, både du och kryxan skulle t.ex. klara av att ha era valpar lösa vid hårt trafikerad väg och en massa andra störningar (lägg till katter och hela köret) utan att behöva vara oroliga? Njaa, det köper jag faktiskt inte.
    Jag hade aldrig honom kopplad när han va liten (upp till 6 månader)
    Och vi har passerat vägar, katter, andra hundar och you name it. 
    Förstår inte att du är så förvånad,
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:47:33 följande:
    Jag kan inte vittna på hur hunden har det utöver den stunden som dom passerade mig med hunden i en väska.
    Nej, EXAKT. Och det är det jag har försökt få fram genom hela tråden. Och lik förbannat så är du ändå helt övertygad om att dehär stackars små hundarna sitter i väska hela tiden och lider... Mycket märkligt.
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-20 12:50:50 följande:
    Jag hade aldrig honom kopplad när han va liten (upp till 6 månader)Och vi har passerat vägar, katter, andra hundar och you name it. Förstår inte att du är så förvånad,
    Bra för dig. Mindre bra för dig att din trovärdighet minskar när du framställer dig själv som Supermatten, som aldrig har behövt träna med en hund.

Du hade väl haft fler hundar, förresten? Har de också lytt lika självklart, eller har du - gulp - varit tvungen till att träna med dem?
Svar på tråden Hund i väska?!