• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Fam Edbom
    Valkyriah skrev 2008-01-29 20:19:33 följande:
    Den var ju fräck Vill börja på min rygg NUUUUU!!Nu har ju its nice to be hated dessutom lovat att det inte gör ont
    Magen va nog inte skön, har på höft/mage men den e ganska liten. Det är ju oftast så att det gör ondare ju längre man sitter..
    Men håller med dig, det ska vara hårdrock:)
  • its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-01-29 20:10:25 följande:
    Låter bra
    Nu tjiter jag i denna tråden är ju bara du som är pratig  hörs i den trevliga tråden istället haha =) hepp!
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-01-29 20:23:43 följande:
    Nu tjiter jag i denna tråden är ju bara du som är pratig  hörs i den trevliga tråden istället haha =) hepp!
    Japp,det gör vi Kyss
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Veizades

*hoppar in*
    Har en schleeten tattuering på handleden som jag gjorde i bulgarien för några år sedan.. En stjärna som nog kan bli lite finare.. FUnderar på att gå och göra den större och..eh snyggare=)
    Har även efter 9 års letande hittat en drake som jag vill ha tattuerad mellan skulderbladen och under ska min sons namn stå.
    Så, aj aj i plånboken=)

• matalalampi
    Svar på #1003
    jag arh 3 tatueringar, svanken, ryggen o armen. svanken gjorde skit ont nerver känns!! ush gör aldrig om nåt där...
  • Veizades

å den där valkyriah fanns visst i den här tråden också
    Du är över hela äffäll du

• Valkyriah
    Veizades skrev 2008-01-29 20:41:24 följande:
    å den där valkyriah fanns visst i den här tråden också Du är över hela äffäll du
    Självklart
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Veizades
    Valkyriah skrev 2008-01-29 20:42:55 följande:
    Självklart
    som det ska vara då
  • MalinGBG

Fasen också!  Måste bara få skriva av mig lite ilska här!! Skrikandes

Bokade tid idag hos min tatuerare för att göra färdigt en tatuering jag har på min vänstra skuldra (stjärnor).  Är inte alls nöjd med den som den ser ut nu...
    Och gissa när jag fick tid. 9 maj!! 
    Det är ju helt sjukt lång väntetid. Var ju beredd på att jag skulle få vänta ett tag men över 3 månader. *SUCK* Så segt!
    Funderar på att svika honom om jag kan få en tid tidigare hos någon annan. Fundersam

Är det lika långa väntetider där ni går också? Och vart bor ni??   *nyfiken*

No remorse what so ever That is how sick I am
  • aihpoz
    Lillstrumpa83 skrev 2008-01-30 19:37:24 följande:
    Fasen också!  Måste bara få skriva av mig lite ilska här!! Bokade tid idag hos min tatuerare för att göra färdigt en tatuering jag har på min vänstra skuldra (stjärnor).  Är inte alls nöjd med den som den ser ut nu...Och gissa när jag fick tid. 9 maj!!  Det är ju helt sjukt lång väntetid. Var ju beredd på att jag skulle få vänta ett tag men över 3 månader. *SUCK* Så segt!Funderar på att svika honom om jag kan få en tid tidigare hos någon annan. Är det lika långa väntetider där ni går också? Och vart bor ni??   *nyfiken*
    Shit vad drygt..här (gävle) är det inte så värst långa väntetider..jag bokade tid hos min tatuerare den 16/1 och har tid nästa fredag..fick snabbare om jag ville..jag tycker den här väntan är nog lång så jag skulle absolut inte stå ut i 3mån..hehe..
Svar på tråden STORA tatueringstråden!