• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • santos deluxe

Old Bones Tattoo (fd Tattoo World Malmö)

är har du tre (iafl två) jävligt duktiga tatuerare. Jens och Peter är snajdiga som få. Charlie jobbar dock sällan men är sjukt duktig..

www.tattooworldmalmo.com/

• spiritsinlove
    santos deluxe skrev 2008-01-31 10:47:57 följande:
    Old Bones Tattoo (fd Tattoo World Malmö)är har du tre (iafl två) jävligt duktiga tatuerare. Jens och Peter är snajdiga som få. Charlie jobbar dock sällan men är sjukt duktig..www.tattooworldmalmo.com/
    Tackar Charlie har jag hört talas om..men förmodar att det ej är helt simpelt att få tid?
    - alla stavfel är medvetna -
  • Bebis igen

Vilken kul tråd... själv har jag 5 tatueringar som bara blir fler....

Jag o maken har vart förlovade 2 år på alla hjärtans dag....då tänkte vi väl tatuera oss lite igen. Inget som kanske står för själva förlovningen (har redan hans namn intatuerat)....jag skulle vilja göra en typ lotusblomma. Gansks stor!! Hittar inga fina....eller jag tycker alla ser så likadana ut?! Nån som har sett fina såna nånstans??

Jag har haft ett skitår 2007 och vill ge mig själv en blomma som en symbol för NYA TAG och ett skönare liv fr o m nu!!

(¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
  • tickamobster

Bodde i sthlm förut och då gick ja till Thomas på Swahili Bob´s. Ligger vid S:t Eriksplan.
    Goa gubbar i en söt liten studio som är klockrena på att göra färgtatueringar, men de beror ju helt på vad du är ute efter för slags tatueringar=) www.swahilibobs.com så kan du kika..

JoiPoi skrev 2008-01-30 21:39:15 följande:
    Nån som bor i sthlm?! Vart tatuerar ni er?!
  • sophiie

tickamobster: så du har erfarenhet av swahili bobs.. efterlyste någon som har varit där. Bara positiva erfarenheter antar jag? vad tar de i pris? För vad jag minns så använder de inte kopior, dom ritar upp allt själv. rätt eller fel?

Jag är jättenyfiken på Swahili Bobs..

• roha
    Bebis igen skrev 2008-01-31 14:46:05 följande:
    Vilken kul tråd... själv har jag 5 tatueringar som bara blir fler....Jag o maken har vart förlovade 2 år på alla hjärtans dag....då tänkte vi väl tatuera oss lite igen. Inget som kanske står för själva förlovningen (har redan hans namn intatuerat)....jag skulle vilja göra en typ lotusblomma. Gansks stor!! Hittar inga fina....eller jag tycker alla ser så likadana ut?! Nån som har sett fina såna nånstans?? Jag har haft ett skitår 2007 och vill ge mig själv en blomma som en symbol för NYA TAG och ett skönare liv fr o m nu!!
    http://eu.art.com/asp/display-asp/_/ID--4096/lotus.htm?ui=2BA411F5CE7144C28CB8AF5F1C5C674D

här finns ett gäng lotusblommor
  • tickamobster

Ja visst har jag de. Har gjort mina 3 senaste där. Mitt bonsaiträd på armen, lotusblomman på framsidan axeln sen har ja 2 små döskallar bak på bena. Fler kommer de bli fast ja bor i malmö nu bara för dom är så underbara. Kände Thomas lite sen innan ja väl gick dit första gg.
    Klart att dom kan göra av kopior men de händer sällan. De mesta ritas upp av dom själva, dom har ju sånna jävla talanger och fantasier. De som är så underbart med dem att dom har sån koll och man känner sig verkligen inte osäker i deras sällskap!! De här med pris, ja eftersom ja känner thomas har ja väl fått något reducerat men dom tar aldrig under 500 och sen om man gör så man sitter fler timmar är de ca 1000/ h , ja vet inte om de kanske har ändrats. Enklast att kolla upp de med dom personligen. Dom bits inte ja lovar *ler

Tycker absolut du ska kolla upp dem.

/ Carin

sophiie skrev 2008-01-31 15:01:51 följande:
    tickamobster: så du har erfarenhet av swahili bobs.. efterlyste någon som har varit där. Bara positiva erfarenheter antar jag? vad tar de i pris? För vad jag minns så använder de inte kopior, dom ritar upp allt själv. rätt eller fel?Jag är jättenyfiken på Swahili Bobs..
  • emmylus
    spiritsinlove skrev 2008-01-31 13:31:23 följande:
    Tackar Charlie har jag hört talas om..men förmodar att det ej är helt simpelt att få tid?
    Jag ringde dem för några veckor sen och de har bokningsstopp eftersom de är uppbokade fram till januari. Men om man ska göra små saker kan man komma på drop-in på lördagarna.
  • tjohoo73
    Svar på #1026
    Jag tatuerar mig på skinfantasi i Blåsut, tycker att de är kanon. Ska dit om en och en halv vecka för att göra min 6:e tatuering en stor fenixfågel på ryggen. Längtar såååå!!!
  • MindCox

Nån som vet nån tatuerare (överlag men gärna i Gbg-området) som är bra på manga? Jag vill ha en bild av mig själv som mangafigur men jag blir inte riktigt nöjd med det jag själv ritar.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!