• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • apsa
    Lillstrumpa83 skrev 2008-01-30 19:37:24 följande:
    Fasen också!  Måste bara få skriva av mig lite ilska här!! Bokade tid idag hos min tatuerare för att göra färdigt en tatuering jag har på min vänstra skuldra (stjärnor).  Är inte alls nöjd med den som den ser ut nu...Och gissa när jag fick tid. 9 maj!!  Det är ju helt sjukt lång väntetid. Var ju beredd på att jag skulle få vänta ett tag men över 3 månader. *SUCK* Så segt!Funderar på att svika honom om jag kan få en tid tidigare hos någon annan. Är det lika långa väntetider där ni går också? Och vart bor ni??   *nyfiken*
    Jag bokade min tid den 20.12 och har tid nu på måndag...
    Ad Astra Per Aspera.
  • MalinGBG

Jäklar va fuskigt! Det är ju i stort sett ingen väntetid över huvud taget. Några futtiga dar... d va inte mycket.

Det e väl sån här skit man får stå ut me för man bor i en storstad

No remorse what so ever That is how sick I am
  • sstl

Nu är det klart en killkompis ska äntligen öppna egen tattoostudio här i stan, lokalen ligger lagom centralt med och det är ju sketa bra.
    Är så glad för deras skull, han har kämpat länge för den.
    Hoppas det kommer gå bra för honom.
    Jag ska göra asa mycke reklam för honom när han öppnat, han är sketa duktig.

Älskar mina pojkar
  • JoiPoi

Nån som bor i sthlm?! Vart tatuerar ni er?!

• Fam Edbom
    Fasen också!  Måste bara få skriva av mig lite ilska här!! Bokade tid idag hos min tatuerare för att göra färdigt en tatuering jag har på min vänstra skuldra (stjärnor).  Är inte alls nöjd med den som den ser ut nu...Och gissa när jag fick tid. 9 maj!!  Det är ju helt sjukt lång väntetid. Var ju beredd på att jag skulle få vänta ett tag men över 3 månader. *SUCK* Så segt!Funderar på att svika honom om jag kan få en tid tidigare hos någon annan. Är det lika långa väntetider där ni går också? Och vart bor ni??   *nyfiken*
    Hos min kan man få vänta i flera månader. Men han är otroligt poppis o jävligt grym så det är värt det:)
  • TildePetra

Trevlig tråd!!

Har själv 3 tatueringar. Svanken, handleden och bröstet. Funderar nu på att göra en fjärde samt att fixa den i svanken, ser så tråkig ut så här efter 7år.

Hur små linjer kan man tatuera igentligen? Har lite ideer som kräver små linjer då rå...

• emmylus
    Du kan få vänta bra mycket längre på vissa ställen. Mitt ex tatuerar sig hos en som har MINST 3-4 månaders väntetid. Bara att få tid för konsultation tar säkert flera månader. Visst ska han vara bra, men hur länge pallar man vänta liksom

Jag gick in hos min tatuerare den 1/1 och fick tid den 4e. Det var lite snabbare än jag hade tänkt mig, men jag är skitnöjd, så varför inte.

Idag gick jag dit igen med en bild jag vill ha och "min" tatuerare (det är tre på samma ställe) ska skissa lite på den och ringa mig i veckan, så ska jag dit och kolla och boka tid. Bör väl gå rätt snabbt, men förmodligen tar det ändå LITE längre tid denna gången eftersom jag har börjat jobba efter ledigheten och inte kan när som helst, utan på sånna tider som ALLA vill ha... Men det löser sig!
  • annie29

En tatueringstråd, suveränt!!

Har själv några tatueringar,och ska nu satsa på en till,stor!

Ska göra en typiskt japanskt med Koifisk,vatten,blommor m.m, på överarmen.

Men fundera på om det är lite "killaktigt" att ha en sån tatuering,tycker det är många killar som har såna tatueringar!

Annie

• spiritsinlove

Det bästa stället att gadda sig i Malmö? Och den bästa tatueraren? 

- alla stavfel är medvetna -
  • roha

här i trelleborg e det väl ok me väntetider, beror ju på vem man ska till.

funderar på tatuering nummer 8...........vill göra den nu!!!!!!
    Men eftersom att det bara e idioter som jobbar på fk (har inte fått pengar sen oktober) så lär det väl dröja ett tag.........
    Hade ju kunnat göra den på mig själv, men jag vill ha den på ryggen o det kan bli svårt!

Svar på tråden STORA tatueringstråden!