• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • MammaAmy

HEJ....DETTA ÄR MIN TATTOO ....MEN NU TÄNKTE JAG SNYGGA TILL DEN LITE...
    VILLE SKRIVA TEO NÅNSTANS...OCH SNYGGA DET HELA MED NÅGON BILD ELLER TRIBAL..
    VAD TYCKER NI??...
    VAD SKA JAG LÄGGA TILL??

TACKSAM
    !

• kixan

okej, bra eller anus; jag har en stjärna på handleden, funderar på att skriva ungarnas namn med alvskrift på insidan av underarmen och så ha en till stjärna närmast armbågen. Så att det blir en stjärna på varje sida. Vad tror ni om det?

(Och nej, jag har inte övergett draktatueringen, men det verkar ju ta en jävla tid, så jag tänkte passa på att göra något annat när jag ska till Sthlm).

Och återigen en fråga om nån har nåt att säga om Heavenly Ink, det är dit jag planerar att gå.

• meic

Jag svarar "bra" på bägge frågorna

kixan skrev 2008-02-03 01:46:54 följande:
    okej, bra eller anus; jag har en stjärna på handleden, funderar på att skriva ungarnas namn med alvskrift på insidan av underarmen och så ha en till stjärna närmast armbågen. Så att det blir en stjärna på varje sida. Vad tror ni om det?(Och nej, jag har inte övergett draktatueringen, men det verkar ju ta en jävla tid, så jag tänkte passa på att göra något annat när jag ska till Sthlm).Och återigen en fråga om nån har nåt att säga om Heavenly Ink, det är dit jag planerar att gå.
  • Jennyrockar
    MammaAmy skrev 2008-02-03 00:59:38 följande:
    HEJ....DETTA ÄR MIN TATTOO ....MEN NU TÄNKTE JAG SNYGGA TILL DEN LITE...VILLE SKRIVA TEO NÅNSTANS...OCH SNYGGA DET HELA MED NÅGON BILD ELLER TRIBAL..VAD TYCKER NI??...VAD SKA JAG LÄGGA TILL??TACKSAM!
    Åh, bara inte tribals..... jag skulle nog lägga till fler stjärnor av den typen som du redan har, eller be tatueraren om råd. Dom brukar ju ha öga för vad som skulle kunna passa ihp med det man redan har.
    ~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • MammaAmy
    Jennyrockar skrev 2008-02-03 08:58:26 följande:
    Åh, bara inte tribals..... jag skulle nog lägga till fler stjärnor av den typen som du redan har, eller be tatueraren om råd. Dom brukar ju ha öga för vad som skulle kunna passa ihp med det man redan har.
    Ja, visst..
    tack för tipsen..;) Jättebra
    tusen tack och kraaam
  • tvontheradio

någon som kan svara på hur pass riskfyllt det är att gadda sig som gravid?

• meic
    tvontheradio skrev 2008-02-03 17:36:10 följande:
    någon som kan svara på hur pass riskfyllt det är att gadda sig som gravid?
    Nej det är ingen som kan svara på det. För man vet inte, men just för att man inte vet så ska man undvika det. Det är en påfrestnign för kroppen och en infektionsrisk. Det handlar om hur kroppen prioriterar läkningen.
  • porceline

ja har tattuerat mej 2 ggr hittills under graviditeten.
    inga problem alls.
    detta har skett under första månaderna i grav.
    kommer inte att tattuera mej in i sista minuten fram till förlossningen.

hus som helt har det inte uppstått några som helst problem.

nu får man väl hundra påhopp om att ja e en oansvarig förälder...

• S N A F U
    porceline skrev 2008-02-02 18:10:45 följande:
    har en stjärna i nacken som e gjord av doc forest..gjorde den när ja va 18 tror ja . ?ska bara skryta lite över att ja e skita stolt över min karl som går som lärling nu .. å de blir bra billigt me mina gaddningar.. :)de e ju ett stort plus! hiihi, inga jobbiga tidsbokningar bara å säga till så får man de gjort.. :) kalas.. !så kanske ja lyckade göra nån avis.. ;) hehe
    Jag vill också dejta en gaddare.
    Go east, tell me when you get there!
  • tvontheradio

man har ju hört en del, för jag väntar på att få tid i nyköping snart på lucky 7 och det känns som att jag borde ta den tiden jag får. har väntat fan två år snart och han har haft bokningsstopp hur länge som helst. men om det är fler som gjort det och det inte har uppstått problem, så verkar ju riskerna inte vara så himla grandiosa. jag är inte direkt smärtkänslig heller. så jag vet att kroppen pallar. det är inte så att jag ska göra en halvsleeve liksom. ska bara avsluta överarmen.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!