• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • leijha

its nice to be hated: Ja,jag har riktigt låg smärttröskel. Jag har en dödskalle där bak o ska göra två "körsbärsklasar" (4 körsbär samalagt) under nyckelbenen..

• Jennyrockar
    its nice to be hated skrev 2008-02-03 20:21:25 följande:
     jag har en text på bröstet under nyckelbenen... gjorde inte speciellt ont alls, några sekunder på själva bröstbenet men inte så att man ville gå och hänga sig iallafall .. tog iof bara 1,5timme..gör jäkla mycket ondare på revbenen och höfterna kan jag säga. 
    Hörrö bruttan, vill ju se bilder på dina tatueringar!!
    Kommer inte in på ditt konto nu igen.

Har du sett mina nya?!

KRAM så länge.
    ~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • its nice to be hated
    Jennyrockar skrev 2008-02-03 20:57:58 följande:
    Hörrö bruttan, vill ju se bilder på dina tatueringar!!Kommer inte in på ditt konto nu igen.Har du sett mina nya?!KRAM så länge.
     haha jag tänkte att jag var för tråkig för dig så jag tog bort
     har inte bilder på alla då jag råkade rader hela min mapp med bilder men ska se om jag kan hitta några strax då

såg att du hade gaddat dig i ngn tråd men vågade mig inte in på din sida igen.... men nu ska jag glotta =)
    - Blood Fire Death - Bathory -
  • memelie

Lucky 7 e de ända stället man kan gå till i norrköping !!!!

alla min alster är gjorda där !!!!

välkommen in o spana i mitt galleri !

ska du göra kartan där ? om ja vem ska göra den ?

mjuik skrev 2008-02-03 20:16:43 följande:
    Jag har lite placeringsångest. Ska göra en världskarta men vet inte riktigt var jag ska ha den. På vänster arm är bestämt men inte mera.Underarmen? Insidan av överarmen? Vill inte ha den på utsidan av överarmen. Underarmen är riktigt snyggt men vet inte om jag vill offra platsen för det. Tänk om jag behöver den för något annat =)Någon frågade efter tatuerare i Norrköping.Lucky 7 Tattoos skulle jag säga. Fast det är nog kanske svårt att få tid.Annars gillar jag Viking i Linköping. Det är ju inte så långt dit.
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • LillaLulla

I morgon ska jag ringa och beställa tid för piercing. Får nog lägga till en kommentar om det i trådstarten, så alla vet att man får prata om piercingar här också!

Det lutar alltså mot en i tungan. Fan vad läskigt...

• LillaLulla
    memelie skrev 2008-02-03 21:28:32 följande:
    Lucky 7 e de ända stället man kan gå till i norrköping !!!! alla min alster är gjorda där !!!!välkommen in o spana i mitt galleri !ska du göra kartan där ? om ja vem ska göra den ?
    Nämen! Rammstein! *syftar på bruden på din arm* Vackert!
  • apsa

Tänkte höra lite vad ni tycker.. Har en text runt högra handled och ska nu göra en text på den vänstra också och undrar ifall jag ska ta samma font som på andra handen, så att det ska vara samma stil eller ska jag ta en annan font som kanske passar bättre med denna text???
    Beslutsångest..

• aihpoz
    LillaLulla skrev 2008-02-03 22:14:23 följande:
    I morgon ska jag ringa och beställa tid för piercing. Får nog lägga till en kommentar om det i trådstarten, så alla vet att man får prata om piercingar här också! Det lutar alltså mot en i tungan. Fan vad läskigt...
    Jag funderar på att pierca läppen...sådär på snedden av underläppen men har börjat tveka eftersom att alla verkar sätta stämpeln "fjortis" på en då..så det kanske får förbli en tanke bara..
  • Takhiza
    apsa skrev 2008-02-04 01:06:15 följande:
    Tänkte höra lite vad ni tycker.. Har en text runt högra handled och ska nu göra en text på den vänstra också och undrar ifall jag ska ta samma font som på andra handen, så att det ska vara samma stil eller ska jag ta en annan font som kanske passar bättre med denna text???Beslutsångest..
    Personligen tycker jag att det ser snyggast ut med samma eller liknande font men de är ju upp till var och en Tycker det ser mer sammanhängande ut så. Hade varit skillnad om man haft en på foten och en på handleden tex men nu är de ju så nära varandra.
  • apsa
    Takhiza skrev 2008-02-04 01:55:28 följande:
    Personligen tycker jag att det ser snyggast ut med samma eller liknande font men de är ju upp till var och en Tycker det ser mer sammanhängande ut så. Hade varit skillnad om man haft en på foten och en på handleden tex men nu är de ju så nära varandra.
    Tack för svaret Det var ju ungefär så jag tänkte också..
    Skulle varit kul att göra lite annorlunda men nu hittade jag en fin font som liknar den jag har på högra... Men det ska ju ändå bli lite olika då det kommer att bli lite stjärnor runt den vänstra...
Svar på tråden STORA tatueringstråden!