• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • apsa

Ja just det och sen gjorde jag min 9. tatuering idag nästa vecka igen förhoppningsvist... Jobbigt bara att man kommer på nya motiv innan man ens börjat de förra..

• Valkyriah
    apsa skrev 2008-02-04 22:51:50 följande:
    har ni några som helst tips på vad som skulle kunna vara snyggt runt/med en text på handleden??? FÖRUTOM stjärnor eller hjärtan?? BEHÖVER TIPS
    Beror på vad du ska ha för text
    Jag har texten -METAL IS FOREVER och har döskalle och ett sött litet pentagram
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Mirkamu
    mjuik skrev 2008-02-04 19:20:01 följande:
    Mirkamu: kan du inte lägga ut bilden som du lämnade in så jag får se hur du hade tänkt? Vad var det för tatuerare förresten? Den vill man ju gärna undvika.
    Har lagt in bilden i mitt galleri.... Gjorde den på Teds tattoo i Upplands Väsby.
  • jezzzzzika
    Mirkamu skrev 2008-02-05 07:55:42 följande:
    Har lagt in bilden i mitt galleri.... Gjorde den på Teds tattoo i Upplands Väsby.
     Oj, jag förstår att du inte var nöjd. Nu tyckte jag absolut inte att din tatuering var ful men de var väldigt olik orginalet. Tråkigt, verkligen...
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • S N A F U
    baital skrev 2008-02-04 10:48:31 följande:
    Letar tatuerare i stockholm som är bra på skuggor. Har ett motiv i huvudet som jag behöver få på pränt för att sedan gadda på ryggen. Hela motivet kommer bestå av skuggor och jag har fått informationen att det tydligen är väldigt svårt att göra.Några tips på vem/var?
    House of pain, har sett dem på Ink Bash ett antal gånger, de är grymma.
    Go east, tell me when you get there!
  • memelie

någon som kan länka till sidor med snygga she dewils eller tjejer som ser grymt snygga ut hhahahaha hoppas ni förstår va jag menar !! de ska vara tecknat iaf *ler

titta gärna på min brud i galleriet !!!

**JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • baital

S N A F U:

Kanon, tack!
    Är det någon speciell jag bör gå till eller är alla där lika bra?

• apsa
    Valkyriah skrev 2008-02-05 07:12:50 följande:
    Beror på vad du ska ha för text Jag har texten -METAL IS FOREVER och har döskalle och ett sött litet pentagram
    TAck för ditt svar.. Det är min storasyster som ska ha antingen texten lämna dina bekymmer bakom dig eller i väntan på bästa tider.. Låter lite skumt direkt översatt men men..
    Hon tänkte först ha den runt handleden som jag har men nu tänker hon ev. ta den i nacken...
  • Valkyriah
    apsa skrev 2008-02-05 13:04:29 följande:
    TAck för ditt svar.. Det är min storasyster som ska ha antingen texten lämna dina bekymmer bakom dig eller i väntan på bästa tider.. Låter lite skumt direkt översatt men men..Hon tänkte först ha den runt handleden som jag har men nu tänker hon ev. ta den i nacken...
    Ahh,okej
    Nacken är fint också.Kanske kan gå till studion och bolla lite ideer och låta tatueraren skissa upp en bild?de brukar kunna komma med bra ideer som man sen kan spinna vidare på och vidareutveckla.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • annie29

Mirkamu:
    Jag har hört fler som har fått dåliga tatueringar av just lärlingen där,på Teds tattoo,tyvärr!!

Jag har nu varit på Doc Forest och planerat min japanska tatuering med koifisk,blommor m,m, han satt och rita på min arm,det kommer bli jättebra tror jag!
    Nu måste man bara ha tålamod och vänta en månad, fick tid den 4/3.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!