• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • baital

Letar tatuerare i stockholm som är bra på skuggor.
    Har ett motiv i huvudet som jag behöver få på pränt för att sedan gadda på ryggen. Hela motivet kommer bestå av skuggor och jag har fått informationen att det tydligen är väldigt svårt att göra.

Några tips på vem/var?

• Theresh
    Saltlakrits skrev 2008-02-04 07:31:13 följande:
    Hej!Är här inne och kikar liteTänkte höra om någon har en tatuering med sina barns namn, eller något annat som rör barnen?Jag vill göra något, men kan inte hitta eller komma på något som passar mig riktigt.Den ska inte vara så stor, ganska diskret och ingen färgNågra tips? Eller någon som har bilder att titta på?

Jag har bilder i mitt galleri. Både jag och min make har våran sons namn tatuerad på armen/handen!

(¯`°?.¸ ♥ Familjen Horn ♥ ¸.?°´¯)
  • Saltlakrits
    Theresh skrev 2008-02-04 11:12:24 följande:
    Jag har bilder i mitt galleri. Både jag och min make har våran sons namn tatuerad på armen/handen!
    Det var faktiskt något liknande jag hade tänkt mig. Jag vill gärna ha på handleden.
    Jag funderade för på att ha med födelsedata, men jag har tre barn så det är svårt att veta hur man ska göra för att det inte ska bli för mycket eller för kladdigt

Jag får nog fundera ett tag till... Den ska ju sitta där sen
    Mamma till tre underbara barn!
  • Lea the first

Någon som hittat fina bilder på Koi o Karp fiskar??

• its nice to be hated
    leijha skrev 2008-02-03 20:54:32 följande:
    its nice to be hated: Ja,jag har riktigt låg smärttröskel. Jag har en dödskalle där bak o ska göra två "körsbärsklasar" (4 körsbär samalagt) under nyckelbenen..
     Kommer bli riktigt snyggt med körsbären tänkte också göra det först men det får bli något annat ovanför texten :)
    - Blood Fire Death - Bathory -
  • Valkyriah
    Saltlakrits skrev 2008-02-04 07:31:13 följande:
    Hej!Är här inne och kikar liteTänkte höra om någon har en tatuering med sina barns namn, eller något annat som rör barnen?Jag vill göra något, men kan inte hitta eller komma på något som passar mig riktigt.Den ska inte vara så stor, ganska diskret och ingen färgNågra tips? Eller någon som har bilder att titta på?
    Jag har sonens namn på baksidan av vaden i en ganska enkel stil eftersom det är tänkt att den ska byggas på med hans stjärntecken och lite annat smått och gott
    Kanske är lite för stor för din smak...Jag hade först tänkt ha det på handleden men verkar vara väldigt vanligt att ha barnens namn just där...Sambon ska ha det på sidan längs revbenen,det är snyggt.

Vill du ha det diskret och ganska litet så kanske nacken?eller på sidan av svanken,vid "sidfläsket" eller kanske skuldran?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-02-04 13:34:07 följande:
     Kommer bli riktigt snyggt med körsbären tänkte också göra det först men det får bli något annat ovanför texten :)
    Hallå snygging
    Vad fan har hänt med vår tråd Förvånad 

Bara att konstatera att det finns få "töffingar" här,mohahahahaha
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • kixan

memelie & meic: Tack för svar! Det får nog bli så tror jag, likadana stjärnor, eller bara att den andra får vara enbart kontur. Photoshop är fantastiskt att leka med.

• its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-02-04 13:38:09 följande:
    Hallå snygging Vad fan har hänt med vår tråd  Bara att konstatera att det finns få "töffingar" här,mohahahahaha
    Tjenna!  Ja den är död... inga hårdrockare kvar på fl eller vadå ?
    Nåväl.. nu ska jag iallafall ringa och boka tid för fingrarna hoho

Såg ditt inlägg.. när ska du bygga på loke? Kyss
    - Blood Fire Death - Bathory -
  • Saltlakrits
    Valkyriah:
    JA, den var lite för stor för min smak
    Då jag dessutom har tre barn så hade jag fått börja vid öroen
    Men vaden var en bra ide!
    Jag har redan en runt vristen, men jag har ju ett ben till. Annars kan den vara över denna.

Annars får jag be min farbror om ideer. Han måste ju haft flera som varit inne för att tatuera sina barns namn, antar jag
    Mamma till tre underbara barn!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!