• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • mjuik

memelie: jag har inte gjort något på Lycky 7 men har kompisar som varit hos Martin. De andra känner jag inte till.

Jag vet inte var jag ska gå faktiskt. Bor i Västerås nu men det går ju tåg överallt.
    Johanna på Blue Bird är duktig men jag har inte samma smak som henne.
    Så, jag har ingen aning om var jag ska gå.
    Men jag vet ju inte var jag vill ha kartan heller =)

Grym arm du har!

• Lady

wooooow massa svar phuuuuuu tog en stund att gå igenom tråden

Har några frågor som ni inte diskuterat i tråden. När man hittat rätt motiv och beslutat var den ska vara och uppsök tatuerare....tjaaa sen har man ingen kontroll.....nu e de tatueraren som har makten.....VAD KAN GÅ FEL?????

Har någon av er en misslyckad taturing? Varför är den misslyckad? Fick ni någon kompensation av tatueraren?
    Har någon haft en dålig tatuerare?
    Ni i tråden som är tatuerare - har ni misslyckats med tatueringar? Hur bemöter man sin kund då? Hur reagerar kunden?

Jag skulle vilja göra en minnestatuering (min döda pappa) men vet inte vilket motiv......behöver hjälp tips råd.......har någon en minnestatuering?

Jag är sugen på en orm på vänster fot.....har ni bilder tips skick gärna

• Mirkamu

Lady: Ang. om en misslyckad tatuering så är min sista tyvärr en sådan
    Lämnade in en klar och tydlig bild på det jag ville ha, det enda som skulle ändras på var
    orden (istället för olika ord som var på bilden skulle mina barns namn stå där). Inget annat skulle ändras på.
    Han som tatuerade gjorde helt fel med många olika sakerSkrikandes Namnen var så fult skrivna så det knappt gick o se vad som stog där. De blåa detaljerna (har bild i galleriet) sitter inte alls som de skulle! De skulle inte sitta i en klunga och inte börja från stjärnans mitt! Usch, jag var såå besviken när jag tog en ordentlig titt på den senare hemmaGråter En vecka senare åkte jag till studion o pratade med ägaren. Han tittade på tatueringen och bokade in en ny tid, utan diskutioner. Han själv försökte fixa till tatueringen så gått det gick. Fick veta senare att den första snubben var en lärling!!! Det var aldrig snack om någon kompentation eller nåt annat.
    Synd för denna tatuering var väldigt viktig för mig
    Dit går jag aldrig mera i alla fall!

• Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-02-04 16:36:52 följande:
    Tjenna!  Ja den är död... inga hårdrockare kvar på fl eller vadå ? Nåväl.. nu ska jag iallafall ringa och boka tid för fingrarna hoho Såg ditt inlägg.. när ska du bygga på loke?
    Nej du det verkar inte bättre Illa..

FUUUUSK...men kommer bli supernice..Vet du vad du kommer få ge för det?

Ja du som med allt annat-NÅGONGÅNG Har ju så jävla mycket jag vill fixa och göra så jag knappt minns hälften,får nog börja göra minnesanteckningar hahahaha...
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • mjuik

Mirkamu: kan du inte lägga ut bilden som du lämnade in så jag får se hur du hade tänkt?
    Vad var det för tatuerare förresten? Den vill man ju gärna undvika.

• its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-02-04 18:33:28 följande:
    Nej du det verkar inte bättre Illa..FUUUUSK...men kommer bli supernice..Vet du vad du kommer få ge för det?Ja du som med allt annat-NÅGONGÅNG Har ju så jävla mycket jag vill fixa och göra så jag knappt minns hälften,får nog börja göra minnesanteckningar hahahaha...
     Dom svarade ju fan inte när jag ringde ska ringa lite tidigare imorn (blondie..)
     Ingen aning riktigt om priset.. de flesta har ju sagt en tusenlapp.. men med tanke på att jag gav 1500 för bröstet (1,5timme) så borde det ju bli lite billigare än en tusing tycker man.. Men vi får se

Låter iallafall som om du har en himla intressant idé om L-gadden
     Vem fasen har bra minne ha ha.. man kommer ju på nya krejer hela tiden!

Men .... det lösesaj
    - Blood Fire Death - Bathory -
  • leijha

its nice to be hated: Ja,det kommer nog att bli snyggt Får inte göra dom för små bara...

• Lady

Mirkamu------- usch va tråkigt
    jag har oxå en misslyckad tatuering...mådde dåligt flera månader den sitter ju på huden inget som jag kan tvätta bort. Min tatuerare utgav sig för att vara en duktig sådan men så va inte fallet.....grrrr om jag ska dra det till sin spets ser det ut som en 12 åring gjort den...förvisso e de ganska inne med streckgubbar och diverse barnsliga bilder men det var ju inte meningen att min skulle se ut så

• Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-02-04 19:42:14 följande:
     Dom svarade ju fan inte när jag ringde ska ringa lite tidigare imorn (blondie..) Ingen aning riktigt om priset.. de flesta har ju sagt en tusenlapp.. men med tanke på att jag gav 1500 för bröstet (1,5timme) så borde det ju bli lite billigare än en tusing tycker man.. Men vi får se  Låter iallafall som om du har en himla intressant idé om L-gadden  Vem fasen har bra minne ha ha.. man kommer ju på nya krejer hela tiden! Men .... det lösesaj
    Va fasen,de får ju se till att svara när du ringer Ja ring tidigare imorgon istället,hehe..

Ja,vi får se hur vaden blir till slut.Han är ju stenbock så hade tänkt mig en döskallestenbock du vet...sen får jag se vad det blir mer
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • apsa

har ni några som helst tips på vad som skulle kunna vara snyggt runt/med en text på handleden??? FÖRUTOM stjärnor eller hjärtan?? BEHÖVER TIPS

Svar på tråden STORA tatueringstråden!