• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • mjuik

Mirkamu: förstår att du inte blev nöjd. Det var ju inte likt originalet direkt. Fy vad dåligt.
    Fast jag gillade verkligen stjärnan. Det var snyggt. Sparar den bilden i min tatueringsmapp.

• S N A F U
    baital skrev 2008-02-05 10:14:06 följande:
    S N A F U:Kanon, tack!Är det någon speciell jag bör gå till eller är alla där lika bra?
    Micke, han är åtminstone grym på porträtt, coh då måste man verkligen känna sina skuggor.

Porträttet jag har i mitt galleri är dock inte gjord utav honom, det är gjort av Sergio Sancast, en argentinare som kommer till Ink Bash varje år.
    Go east, tell me when you get there!
  • Lea the first

Vet vart man kan hitta fina koi motiv - jag är sååå sugen på en eller två koisare ...

annie29 skrev 2008-02-05 14:05:09 följande:
    Mirkamu:Jag har hört fler som har fått dåliga tatueringar av just lärlingen där,på Teds tattoo,tyvärr!!Jag har nu varit på Doc Forest och planerat min japanska tatuering med koifisk,blommor m,m, han satt och rita på min arm,det kommer bli jättebra tror jag!Nu måste man bara ha tålamod och vänta en månad, fick tid den 4/3.
  • Bilja
    S N A F U skrev 2008-02-05 09:48:10 följande:
    House of pain, har sett dem på Ink Bash ett antal gånger, de är grymma.
    om ni pratar om house of pain i Luleå så skulle jag verkligen inte rekomendera dom har massa kompisar som har tatuera sig hos dom och alla är missnöjda
    men det kanske inte är samma?
    ***Stolt 2 barns mamma***
  • Lea the first

Jag menar ju givetvist

vet du vart man kan hitta fina koi motiv?

S N A F U skrev 2008-02-05 15:30:01 följande:

Micke, han är åtminstone grym på porträtt, coh då måste man verkligen känna sina skuggor.Porträttet jag har i mitt galleri är dock inte gjord utav honom, det är gjort av Sergio Sancast, en argentinare som kommer till Ink Bash varje år.
  • jezzzzzika
    På måndag blir de heldag hos tatueraren! Ska fixa mina tre gamla tatueringar och göra en ny.

Ska tatuera in min sons namn. Först var jag helt säker på handleden, sen kändes de som om alla gjorde där så då tänkte jag foten. Tills jag insåg att jag inte gillar mina fötter. Så de tänkte jag vaden istället. Å de lutar de åt men jag e öppen för något annorlunda förslag! Ryggen e uteslutet då jag redan har två st där! HELP ME!
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Mora

jag skulle vilja tatuera något som har med mina barn att göra, finns det nåt häftigt att göra med namnen Linnea och Elise? nån som har några roliga förslag?!?!

• leijha

Ngn som har en bra bild på ett par körsbär,eller vet en bra sida man kan kolla på? Hittar inga bra bilder då jag googlar..

Svar på tråden STORA tatueringstråden!