• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • leijha

såg just att tjohhoo73 hade lagt upp en jättebra länk..hittade en fin bild där..

• Lea the first

Jag har bara hittat "tjocka" koifiskar än så länge - vill ha en som är lite slimmad ...

Vill ha den som bakgrund till min tatte jag har redan ...kan en tattuerare göra så eller måste de fylla i den jag har då samtidigt?

annie29 skrev 2008-02-05 17:42:56 följande:
    Lea the first:Här har du några sidor,bara skriva koi i sökningsrutan!www.tattooartists.org/www.tattoofinder.com/www.tattoojohnny.com/Skönt att höra att de finns fler tjejer som vill ha koifisk,var rädd att de var för "killigt!"Längtar till min blir klar!
  • Lea the first

TACK så hjärtligt !!

Jag hitta massor av fina bilder på Koi fiskar på denna länk ...

tjohoo73 skrev 2008-02-05 20:33:14 följande:
    lea the firstEn annan bra länk är www.checkoutmyink.comFinns mycket av allt där.
  • tjohoo73

Vist är det en kanon länk!?
    Jag har suttit hur många timmar som helst där, tur att jag ska tatuera mig nu på måndag för man blir ju lätt sugen av alla tatueringar.... hihi

• aihpoz

Nu börjar det närma sig för min 3:e,på fredag är det dags..gissa om tiden står stilla..hehe

• memelie

mycket snyggt !!! men en hel del skräp också haha !! meeen huvudsaken är ju att bärarna är nöjda!!

tjohoo73 skrev 2008-02-05 20:33:14 följande:
    lea the firstEn annan bra länk är www.checkoutmyink.comFinns mycket av allt där.
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • tjohoo73

Hihi, ja ibland undrar man hur folk tänker när de skaffar en gaddning....

• ak4cia

:D äntligen hittade jag en tråd som passade mig perfekt.
    jag gjorde min första tatuering för en månad sen, är hur nöjd som helst..
    men undrar en sak nu.. har läst lite om hårfärgning och allgerier osv, undrar nu om hur pass tidigt efter tatuering mn kan färga håret osv?? är sugen på att färga håret nu nämligen. tatueringen har ju läkt och så.. och det har ju gått en månadm, menändå.. :P blir lite nojig..

• tjohoo73
    Svar på #1161
    Det ska väl inte va nån fara om inte tatueringen sitter så att den kommer att få färg på sig....
    loislejn skrev 2008-02-06 20:10:07 följande:
    :D äntligen hittade jag en tråd som passade mig perfekt.jag gjorde min första tatuering för en månad sen, är hur nöjd som helst..men undrar en sak nu.. har läst lite om hårfärgning och allgerier osv, undrar nu om hur pass tidigt efter tatuering mn kan färga håret osv?? är sugen på att färga håret nu nämligen. tatueringen har ju läkt och så.. och det har ju gått en månadm, menändå.. :P blir lite nojig..
Svar på tråden STORA tatueringstråden!