• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • ÄlskarMina

whii! nu är jag tillbaka från tattoo-stället. Var ju min allra första som jag gjort och det gick ju superbra! Trodde att jag skulle svimma eller åtminstone gråta. Men oj, det var ju bara att bita ihop o stirra i spotlightsen.. Tog typ en kvart och sen kunde jag gå.. ska ha bandaget på i ytterligare 1timme, sen kan jag ta kort och visa er.   

• Bumbi6666

Åh, det är sååå svårt. Jag vet faktist inte men C bilden har jag från början tyckt om. Det var den första bilden jag gjorde... Det är jätte svårt men jag har ju en mån kvar att tänka på...

sophiie skrev 2008-02-13 15:46:46 följande:
    Bumbi6666: Tvåan är min favvo. Men det är inte jag som ska ha gadden, utan DU.. vilken är din favvo?
  • KaffeSandra
    ÄlskarMina skrev 2008-02-13 18:55:46 följande:
    whii! nu är jag tillbaka från tattoo-stället. Var ju min allra första som jag gjort och det gick ju superbra! Trodde att jag skulle svimma eller åtminstone gråta. Men oj, det var ju bara att bita ihop o stirra i spotlightsen.. Tog typ en kvart och sen kunde jag gå.. ska ha bandaget på i ytterligare 1timme, sen kan jag ta kort och visa er.   
    Den va fin den
  • SanniXx

Denna vill jag tatuera, foten (som är ett avtryck av min dotters) kommer jag nog inte ha i naturlig storlek. Jag funderar på att sätta den på underarmen, precis under armvecket. Ska jag ha foten kvar eller ta bort den och bara ha namn och personnummer??
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Jennyrockar
    ÄlskarMina skrev 2008-02-13 18:55:46 följande:
    Superfin!!!
    ~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • jezzzzzika
    SanniXx skrev 2008-02-13 23:37:16 följande:
    Denna vill jag tatuera, foten (som är ett avtryck av min dotters) kommer jag nog inte ha i naturlig storlek. Jag funderar på att sätta den på underarmen, precis under armvecket. Ska jag ha foten kvar eller ta bort den och bara ha namn och personnummer??
    Jag hade nog gjort utan foten... Men gör som DU känner! Flört De e ju trots allt du som ska ha den för resten av livet... Glad
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Verkligen

Med foten.. Bara text känns lite vanligt. Blir nog jättefint med fot och text..=)

SanniXx skrev 2008-02-13 23:37:16 följande:
  • luzorsus

Vill oxå göra en tatuering med dotterns namn, Tova, vet inte vart än, och inte i vilken stil
    Har en bild på min första och enda tatuering, en stjärna på underarmen, gjord i November 2007.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!