• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla

Ouff... Ska kika in i min försummade tråd för att gnälla över min tungpiercing. Åt nyss grillmat och trodde allt var fina fisken, ända tills jag smakade på pommes fritesen - AJ sa**** !! Helskotta vad saltade de var då! Inte undra på att folk får hjärtinfarkter ifall man måste hälla i sig ett glas vatten efter varenda tugga.

Sköljde munnen i flera minuter efteråt, det sved nåt fruktansvärt. Jaha, så fick jag lära mig den läxan då...

• memelie
    Svar på #1343
    Startar du en ny tråd!! tror den här stängs i natt eller i morgon !
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • LillaLulla

memelie - va, har den inte bara varit igång i två månader...? O_o Eller är det jag som inte klarar av nån matematik såhär sent på kvällen!

• Borntobewild

Måste säga att nacken gör svin ont!fy fan!men armen va inga problem de kändes men de gjorde inte ont!Har tatuering som går runt underarmen!min tatuerare sa nu att jag skulle ha bepanten(har man även till babyrumpor!)men de lukar illa tycker jag!Heller helosansalva!

• KaffeSandra
    LillaLulla skrev 2008-02-17 21:16:53 följande:
    Ouff... Ska kika in i min försummade tråd för att gnälla över min tungpiercing. Åt nyss grillmat och trodde allt var fina fisken, ända tills jag smakade på pommes fritesen - AJ sa**** !! Helskotta vad saltade de var då! Inte undra på att folk får hjärtinfarkter ifall man måste hälla i sig ett glas vatten efter varenda tugga.Sköljde munnen i flera minuter efteråt, det sved nåt fruktansvärt. Jaha, så fick jag lära mig den läxan då...
    Sköljer inte du munnen med saltvatten? Det sa min piercare att jag skulle göra varje gång jag hade ätit eller så.
  • LillaLulla
    KaffeSandra skrev 2008-02-17 21:39:21 följande:
    Sköljer inte du munnen med saltvatten? Det sa min piercare att jag skulle göra varje gång jag hade ätit eller så.
    Min piercare sa att jag skulle skölja munnen med nån sorts oerhört starkt munvatten efter varenda måltid, men då jag helst inte vill ha min tunga sönderfrätt (eller uttorkad av salt) så sköljer jag bara med vatten. Sköljer med saltvatten en gång per dag.
  • Valkyriah
    Borntobewild skrev 2008-02-17 21:33:16 följande:
    Måste säga att nacken gör svin ont!fy fan!men armen va inga problem de kändes men de gjorde inte ont!Har tatuering som går runt underarmen!min tatuerare sa nu att jag skulle ha bepanten(har man även till babyrumpor!)men de lukar illa tycker jag!Heller helosansalva!
    Näää,nacken är inte så farligt alls Tänk va olika det kan vara ,heheDet värsta var att det kändes som om det surrar i hela huvudet
    LillaLulla skrev 2008-02-17 21:16:53 följande:
    Ouff... Ska kika in i min försummade tråd för att gnälla över min tungpiercing. Åt nyss grillmat och trodde allt var fina fisken, ända tills jag smakade på pommes fritesen - AJ sa**** !! Helskotta vad saltade de var då! Inte undra på att folk får hjärtinfarkter ifall man måste hälla i sig ett glas vatten efter varenda tugga.Sköljde munnen i flera minuter efteråt, det sved nåt fruktansvärt. Jaha, så fick jag lära mig den läxan då...
    Tyckte du det gjorde ont att pierca tungan?Har varit lite sugen men inte vågat hahaha..
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Emeliela

Hejsan, tänkte bara fråga om det gör jätteont att tattuera sig på skuldran? Ska nämligen göra det på torsdag och är skiiitnervös!!!

TAck på förhand

• Valkyriah
    Emeliela skrev 2008-02-17 22:15:40 följande:
    Hejsan, tänkte bara fråga om det gör jätteont att tattuera sig på skuldran? Ska nämligen göra det på torsdag och är skiiitnervös!!! TAck på förhand
    Har inte gjort där själv,men det ska väl vara ett "snällt" ställe att gadda på

Vad ska du göra?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Emeliela
    Valkyriah skrev 2008-02-17 22:17:28 följande:
    Har inte gjort där själv,men det ska väl vara ett "snällt" ställe att gadda på Vad ska du göra?
    Okej.. Fick en tattuering i alla hjärtans dags present av sambon och tattueringen jag vill göra är som  konturer av två hjärtan där det står "My family, my world..
    Jättefin, men jag är så nervös, väldigt nålrädd fast jag är piercad i tungan..
Svar på tråden STORA tatueringstråden!