• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • alisandra

Tack, men har redan skickat där. Hittade inte riktigt det jag hade tänkt mig. Men tack endå!

apsa skrev 2008-02-15 16:12:48 följande:
    Kolla på dafont... Ta teman och sen arabisk stil..
  • LillaLulla
    ÄlskarMina skrev 2008-02-13 21:28:51 följande:
    Oj, verkligen snyggt!
  • aihpoz

Gissa om man är besviken...det är nu 1v sen jag gjorde min tatuering och idag tänkte jag tvätta av den lite mer noggrant innan smörjning..men till min fasa ser jag att när man väl fått bort det lager av gammal salva som låg på s har i princip all färg lossnat..det svarta är nu lite halv daskigt och den röda rosen är ljus röd,ser ut som den är sol blekt..Jag har aldrig haft problem med detta tidigare och nu känner man sig lite lurad..trots att jag vet att just röd färg kan va svårt att få fast,men den svarta oxå...*sur*
    Känns inge lockande att fylla i det heller eftersom att jag tyckte det gjorde så attans ont,har fortfarande ont..efter 1v!!!
    Vad tycker ni andra?Ska man klaga eller låta det va?

• alisandra

Låter INTE bra! Så ska det inte bli. Jag hade självklart gått tillbaka och låtit tatueraren titta på den. Inget jag varit med om, men så ska det ju inte vara!

aihpoz skrev 2008-02-15 22:55:40 följande:
    Gissa om man är besviken...det är nu 1v sen jag gjorde min tatuering och idag tänkte jag tvätta av den lite mer noggrant innan smörjning..men till min fasa ser jag att när man väl fått bort det lager av gammal salva som låg på s har i princip all färg lossnat..det svarta är nu lite halv daskigt och den röda rosen är ljus röd,ser ut som den är sol blekt..Jag har aldrig haft problem med detta tidigare och nu känner man sig lite lurad..trots att jag vet att just röd färg kan va svårt att få fast,men den svarta oxå...*sur*Känns inge lockande att fylla i det heller eftersom att jag tyckte det gjorde så attans ont,har fortfarande ont..efter 1v!!!Vad tycker ni andra?Ska man klaga eller låta det va?
  • aihpoz
    alisandra skrev 2008-02-15 22:58:52 följande:
    Låter INTE bra! Så ska det inte bli. Jag hade självklart gått tillbaka och låtit tatueraren titta på den. Inget jag varit med om, men så ska det ju inte vara!
    Nä det känns inge bra heller..det är samma tatuerare som har gjort alla mina 3 och jag har varit nöjd fram tills nu...Dessutom fick jag höra en mindre rolig kommentar från honom när den nya var färdig gjord..Han sa "den där andra du har på armen är så långt ifrån min stil man kan komma nu,fattar inte ens vad jag tänkte när jag gjorde den..den behöver göras om helt" Såna saker gör ju att man blir lite besviken..
  • alisandra

Men jag tycker absolut du ska gå tillbaka! Och den där kommentaren borde han ha hållt för sig själv. Är en en professionell tattuerare eller?

aihpoz skrev 2008-02-15 23:04:46 följande:
    Nä det känns inge bra heller..det är samma tatuerare som har gjort alla mina 3 och jag har varit nöjd fram tills nu...Dessutom fick jag höra en mindre rolig kommentar från honom när den nya var färdig gjord..Han sa "den där andra du har på armen är så långt ifrån min stil man kan komma nu,fattar inte ens vad jag tänkte när jag gjorde den..den behöver göras om helt" Såna saker gör ju att man blir lite besviken..
  • aihpoz
    alisandra skrev 2008-02-15 23:10:03 följande:
    Men jag tycker absolut du ska gå tillbaka! Och den där kommentaren borde han ha hållt för sig själv. Är en en professionell tattuerare eller?
    Ja man kan ju tycka det..han gick som lärling för ett tag sen men har nu öppnat eget och har en egen lärling..även den killen sa att min "gamla" tatuering inte såg ut att vara min tatuerares...
  • alisandra

Du kanske borde byta tattuerarde det där låter inte så proffesionellt. =/ Men gå dit iallafall! För färgen ska inte lossna så ju! Förstår att du är besviken..

aihpoz skrev 2008-02-15 23:31:07 följande:
    Ja man kan ju tycka det..han gick som lärling för ett tag sen men har nu öppnat eget och har en egen lärling..även den killen sa att min "gamla" tatuering inte såg ut att vara min tatuerares...
  • S N A F U
    aihpoz skrev 2008-02-15 22:55:40 följande:
    Gissa om man är besviken...det är nu 1v sen jag gjorde min tatuering och idag tänkte jag tvätta av den lite mer noggrant innan smörjning..men till min fasa ser jag att när man väl fått bort det lager av gammal salva som låg på s har i princip all färg lossnat..det svarta är nu lite halv daskigt och den röda rosen är ljus röd,ser ut som den är sol blekt..Jag har aldrig haft problem med detta tidigare och nu känner man sig lite lurad..trots att jag vet att just röd färg kan va svårt att få fast,men den svarta oxå...*sur*Känns inge lockande att fylla i det heller eftersom att jag tyckte det gjorde så attans ont,har fortfarande ont..efter 1v!!!Vad tycker ni andra?Ska man klaga eller låta det va?
    Varför har du väntat en hel vecka med att tvätta ordentligt? En nygjord tatuering ska tvättas med ljummet vatten och tvål två gonger om dagen samt smörjas in med Helsoansalva (eller liknande) två-tre gånger om dagen.
    Go east, tell me when you get there!
  • S N A F U
    KaffeSandra skrev 2008-02-14 21:33:40 följande:
    Är det nån som har tatuerat sig på låret? Det gör inte så ont va? Har gjort på överarmen, underarmen och på benet nere vid ankeln.. det har inte gjort ont direkt så det skulle väl inte kännas så mycket på låret?    
    Jag gjorde en Harlekin på låret i augusti (finns i mitt galleri), och bland de 17 gaddningar jag gjort så ligger den väldigt långt ner på njutningsskalan. Det gorde satans ont, men den tog tre timmar att göra så det var bara att bita ihop. Dessutom har jag planer på att färglägga den så det är bara att "gilla läget".
    Go east, tell me when you get there!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!