• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    annnniz skrev 2008-02-09 19:26:13 följande:
    funderat på antnigen på underarmen eller vaden...men vet inte riktigt hur man ska skriva, om man bara ska skriva namnet eller göra något runt oxå...hmm..lite att fundera på..
    Är du osäker så kan du ju göra endast namnet först och vid ett senare tillfälle göra mer när du funderat färdigt

Så gör jag,hehehe..
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • aihpoz

Men gud vad dålig respons man får i denna tråd när man gjort en ny gadd

• Valkyriah
    aihpoz skrev 2008-02-10 18:55:45 följande:
    Hahaha,va inne och kikade innan men hann inte skriva något då.
    Jättefint,kul att det var på frihand,det är min runt handleden också...
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Csve

så många inlägg som skrivs att de glöms bort..
    likadant om man frågar nåt... =/

?♥ För evigt ♥?
  • aihpoz
    Valkyriah skrev 2008-02-10 18:59:29 följande:
    Hahaha,va inne och kikade innan men hann inte skriva något då.Jättefint,kul att det var på frihand,det är min runt handleden också...
    hehe ok...ja det brukar bli finast när dom får rita lite som dom vill..
  • aihpoz
    Csve skrev 2008-02-10 19:19:46 följande:
    så många inlägg som skrivs att de glöms bort..likadant om man frågar nåt... =/
    Jo det är väl så
  • SanniXx

Jag ska tatuera mig.. Igen.. När plånboken tillåter. Jag fick en dotter för 1 år sen och ska nu tatuera in hennes fotavtryck, namn och personnummer NÅGONSTANS!?!? men vart? Jag vill ha den på ett ställe så att jag kan tatuera en likadan sen om jag får flera barn.. Något förslag på vart den kan sitta?

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • memelie

jag har dotterns namn undervänster nyckeben !! har tänkt att göra eventuella syskon under eller på andra sidan ! finns bild i mitt galleri !

SanniXx skrev 2008-02-10 21:07:09 följande:
    Jag ska tatuera mig.. Igen.. När plånboken tillåter. Jag fick en dotter för 1 år sen och ska nu tatuera in hennes fotavtryck, namn och personnummer NÅGONSTANS!?!? men vart? Jag vill ha den på ett ställe så att jag kan tatuera en likadan sen om jag får flera barn.. Något förslag på vart den kan sitta?
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • LillaLulla
    Din gadd är jättefin!

Har nog försummat tråden lite, kul att ni håller liv i den själva. I morgon ska jag till piercaren och fixa tungan. Så får vi hoppas att jag överlver.
  • Lilla Linda
    aihpoz: Såg din tatuering, men inte riktigt i min smak hoppas du e nöjd iaf det e ju viktigast

LillaLulla: det kommer gå bra idag, går så snabbt dock e dagarna efter lite jobbiga då man ska "lära sig äta igen" haha... hade ett himla problem hihi trodde jag skulle svälja piercingen hela tiden
Svar på tråden STORA tatueringstråden!